Toon posts:

Speedtouch 570 als router bij Demon/BaByXL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klote Demon en BabyXL. De modems die ze bij hun ADSL pakketten aanleveren zijn crap, dus heb ik op eigen houtje een modem aangeschaft: Alcatel Speedtouch 570. Nu moet ik in de modem de volgende eigenschappen gebruiken:

VPI/VCI: 0/34
Protocol: Bridged IP

Nu heb ik voor de speedtouch een paar config-tooltjes gevonden om de modem met een wizard mee in te stellen. Nu lukt het me maar bij 1 configuratie, en dat is de Bridged ATM modus. Maar.... dan kan ik de webinterface niet meer benaderen, en is alle serverfunctionaliteit weg!! Ik wil de modem als DHCP enz laten fungeren, en met laptops wireless verbinding maken (wat bij XS4ALL bijv extreem simpel is).

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Of hoe ik met de config tool de juiste gegevens kan instellen om dit voor elkaar te krijgen?

A million thanx....

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 11:47:
Klote Demon en BabyXL. De modems die ze bij hun ADSL pakketten aanleveren zijn crap, dus heb ik op eigen houtje een modem aangeschaft: Alcatel Speedtouch 570. Nu moet ik in de modem de volgende eigenschappen gebruiken:

VPI/VCI: 0/34
Protocol: Bridged IP

Nu heb ik voor de speedtouch een paar config-tooltjes gevonden om de modem met een wizard mee in te stellen. Nu lukt het me maar bij 1 configuratie, en dat is de Bridged ATM modus. Maar.... dan kan ik de webinterface niet meer benaderen, en is alle serverfunctionaliteit weg!! Ik wil de modem als DHCP enz laten fungeren, en met laptops wireless verbinding maken (wat bij XS4ALL bijv extreem simpel is).

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Of hoe ik met de config tool de juiste gegevens kan instellen om dit voor elkaar te krijgen?

A million thanx....
Configuratie scippie @

ftp://ftp.cistron.nl/pub/cistron/adsl/alcatel/

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ey bedankt!

Echter... ik zie dat die file de ini file voor BBNed is, en niet wat ik nodig heb, nm BaByXL!
Heb je die eventueel ook? Of is het een kwestie van de VPI/VCI waarde even wijzigen van 35 naar 34??

Thx!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 17:33 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 17:33:
Ey bedankt!

Echter... ik zie dat die file de ini file voor BBNed is, en niet wat ik nodig heb, nm BaByXL!
Heb je die eventueel ook? Of is het een kwestie van de VPI/VCI waarde even wijzigen van 35 naar 34??

Thx!
Dat is IMO de enige verandering die nodig is inderdaad. Misschien dat je dan in je menu nog de tekst 'bbned' ziet staan ofzo, maar dat boeit niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dan nog een ander punt. Het is bij Demon gebruikelijk om je MAC-adres te registreren om vervolgens van de verbinding gebruik te kunnen maken. Als je de modem als router wilt gebruiken, dan is het dus noodzakelijk om het MAC-adres van de router te registreren.

Echter, het registreren verloopt middels een webpagina van Demon. Het is natuurlijk niet mogelijk om met de modem te surfen, want volgens mij haalt ie het MAC-adres uit de HTTP-request.

De vraag is dus: Hoe registreer ik dan het MAC-adres van de modem, zodat deze een lease krijgt van Demon, en vervolgens DHCP kan uitdelen?

Mij lijkt de enige manier Demon bellen, en over de telefoon het MAC-adres door te geven?

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 15:19

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 10:58:
Dan nog een ander punt. Het is bij Demon gebruikelijk om je MAC-adres te registreren om vervolgens van de verbinding gebruik te kunnen maken. Als je de modem als router wilt gebruiken, dan is het dus noodzakelijk om het MAC-adres van de router te registreren.

Echter, het registreren verloopt middels een webpagina van Demon. Het is natuurlijk niet mogelijk om met de modem te surfen, want volgens mij haalt ie het MAC-adres uit de HTTP-request.

De vraag is dus: Hoe registreer ik dan het MAC-adres van de modem, zodat deze een lease krijgt van Demon, en vervolgens DHCP kan uitdelen?

Mij lijkt de enige manier Demon bellen, en over de telefoon het MAC-adres door te geven?
Demon heeft daar een truuk voor, als je MAC adres nog niet geregisteerd is krijg je een ip adres uit een bepaalde range, en speciale dns entries, deze dns zorgt er voor dat alle pagina's toch uitkomen op de mac registratie pagina.
Het zou dus moeten werken ! Maar zo niet dan kan je ze bellen en vragen het voor je te doen !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• jgfrm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-12-2024
Is het gelukt om de speedtouch 570 aan de praat te krijgen met Demon/BabyXL?

Mij niet.

Heb je wellicht wat tips?

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

klomp

Zooi...

op de speedtouch site staat een .exe bestandje met een config file erin, die geschikt is voor alle providers en netwerken, ik gebruik het zelf om tweakdsl (bbned) te kunnen gebruiken op mijn 570

• jgfrm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb voor Demon/BabyXL VPI/VCI op 0.34 moeten zetten, en
de sectie [ Wireless.ini] moeten weghalen (anders deed het wireless netwerk het niet].

Bedankt!
Pagina: 1