[dell laptop] hoe openschroeven.

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb een latitude laptop en die heeft kuren de laatste tijd: het scherm doet het soms niet, het externe scherm wel. Je ziet dan allemaal horizontale strepen met soms min of meer de inhoud van je scherm er een beetje doorheen. Ik denk daarom dat er intern een connector los zit.
Verder maakt een van de twee accu bays geen/slecht contact met de accu.
Omdat dat het een oude laptop betreft (366 Mhz Pentium2) is het te duur om hem te laten repareren, en dus wil ik het zelf proberen.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met tips: moet ik hem van boven naar beneden los schroeven, of juist aan de onderkant beginnen? Ik neem aan dat de componenten op het moederbord liggen, maar de schroeven zitten allemaal van onderen / van achteren.
Heeft iemand ervaring hoe je zoiets het best kunt aanpakken?

Verwijderd

meestal zit onderaan de laptop van die "putjes" waar schroeven inzitten. begin die eerst maar los te draaien.
een goede tip, ga zoeken naar een servicemanual voor jou laptop. die zijn niet altijd makkelijk te vinden, maar het is wel erg handig. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 11:12 ]

Verwijderd

ik heb dezelfde laptop je kunt alles schroefjes (stuk of 20) los gaan draaien en voorzichtig de kap eraf halen de vga zit met een soort bandkabel vast op de print in een wit blokje met aan de zijkant 2 witte palletjes die moet je naar achter halen en de kabel er opnieuw insteken werkt dit niet dan is vast je bandkabel gebroken en das geen pretje

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Bedankt allebei. Ik heb die service manual gevonden en daar staat alles in wat je nodig hebt om hem helemaal uit elkaar te halen.