[xml/php/xsl] datafeed op beeld toveren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Ik heb een xml bestand. Dit xml bestand bestaat uit allerlei produkten. Per produkt staat er bij in welke categorie dit produkt staat. De categorien gaan 5 levels diep.

Dus bijv:
Voorpagina
*electronica
**dvd speler
***sony
****modelnr - Sony blabla met subwoofer etc
**autoradio
***Pioneer
****met cd speler - pioneer cd speler met woofers en duisplay

Dit is een voorbeeldje hoe de structuur er ongeveer uitziet. Je zou de indeling zo kunnen zien per product:

[product][modelnr][fabrikant][category][subcategory]

Nu vroeg ik me af. Als ik deze xml feed ebschikbaar heb. Hoe kan ik dit dan op mijn beeld laten toveren. Ik heb het al beschikbaar in mysql/php, maar ik zou het liever in xml maken, omdat ik dan die database niet constant hoef up te daten, aangezien het een nogal grote feed/database is.

Mijn vraag is nu. Als ik een xml file heb. Hoe kan ik dit dan op beeld krijgen met xsl/php en hoe krijg ik het zo op beeld dat er een soort navigatie bij zit.

Dus vanuit die XML file wordt de html zo gemaakt dat de mensen eerst uit 6 categorien kunnen kiezen erna de subcategorien en daarna weer de subcategorien en dat 5 levels diep. Ik zelf ben geen held in xml en weet e rook het weinige vanaf. Maar ik ga nu even het een en ander lezen. Maar ik weet nu al dat ik problemen krijg met het maken van de navigatie vanuit de xml file. Want als je op een categorie klikt. Moet hij de subcategorien pakken. Maar deze moet hij dus maken uit de grote xml file. Dit gaat volgens mij erg traag. Of zou ik dan een aparte categorie xml file moeten maken. En elke keer als je een categorie aanklikt moet deze bij het navigatie menu aangeplakt worden. Net als op dit forum zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou met een dropdown box en javascript kunnen werken.
Met XSL populate je een dropdown box. Wanneer je een selectie uit die box maakt, voer je weer een translatie uit zodat je een nieuwe box krijgt, één level dieper.
Ik denk dat je je eerst maar eens moet gaan verdiepen in XSL en niet meteen moet verwachten dat je geile dingen kan maken.

Tutorial over XSL