Asus 9600SE - tv-out zwart-wit

Pagina: 1
Acties:

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-08 10:26
Zoals de titel al aangeeft heb ik enkel zwart-wit beeld op mijn tv. Zowel in windows als bij het opstarten van mijn PC. Ik had hetzelfde probleem ooit ook met mijn oude nVidia kaart (GF4 MX440), maar dat lag aan de instellingen van de 2e monitor. Bij mijn nieuwe kaart heb ik alle PAL settings al geprobeert & zelfs een aantal NTSC settings. Het beeld komt via een JVC video op mijn TV. Installeren van nieuwe catalyst drivers (4.8 beta) hielp ook niet.

Specs:
AMD 2200+, 768MB RAM, 2*80GB WD, ASRock K7S8X, Asus Radeon 9600SE, Win2K + alle updates.

Als iemand mij ermee kan helpen...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
FAQ al gelezen? Heeft je TV wel SVHS als signaalingang? Anders heb je vrij grote kans dat het aan het soort tv-out signaal van de kaart ligt.
Staat een heel stuk over beschreven in de FAQ.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Oops laat maar, niet goed gelezen.

[ Voor 68% gewijzigd door smallboy op 31-07-2004 08:17 ]

• MC Taz Man
Het signaal op de tv maakt eigenlijk weinig uit, aangezien het signaal via de video binnen komt. Gaat via een (24 karaats gouden) S-VHS=>scart kabel van ongeveer een metertje of 5 tot 7. De video in kwestie is er 1 die (automagisch) beide TV weergave systemen aankan. Dus dat moet goed gaan & ging altijd goed met de nVdia drivers...

[edit]
FAQ is gelezen alvores topic geopend... :D Had eerlijk gezegd wel gedacht dat ik t daar zou kunnen vinden... (errug nVidia minded imo...)

[ Voor 20% gewijzigd door MC Taz Man op 31-07-2004 09:31 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:44
MC Taz Man schreef op 31 juli 2004 @ 09:17:
Het signaal op de tv maakt eigenlijk weinig uit, aangezien het signaal via de video binnen komt. Gaat via een (24 karaats gouden) S-VHS=>scart kabel van ongeveer een metertje of 5 tot 7. De video in kwestie is er 1 die (automagisch) beide TV weergave systemen aankan. Dus dat moet goed gaan & ging altijd goed met de nVdia drivers...

[edit]
FAQ is gelezen alvores topic geopend... :D Had eerlijk gezegd wel gedacht dat ik t daar zou kunnen vinden... (errug nVidia minded imo...)
Ik heb het ook hier. Alle Ati's hier geven zwart-wit en de nVidia's kleur. Ik heb ooit eens lopen spelen, maar de Ati's zijn en blijven zwart-wit.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Breepee schreef op 31 juli 2004 @ 10:39:
[...]

Ik heb het ook hier. Alle Ati's hier geven zwart-wit en de nVidia's kleur. Ik heb ooit eens lopen spelen, maar de Ati's zijn en blijven zwart-wit.
Dat is niet waar. Mijn radeon 9700 en de 7800 in een laptop hierzo geven allebei prima kleur weer. Zal dan toch wel aan instellingen liggen maar ja welke :S

@Topicstarter, heb je al een keer direct op je tv geprobeerd, zonder tussenkomst van je video?

[ Voor 20% gewijzigd door smallboy op 01-08-2004 08:02 ]

Verwijderd

Gebruik je de bijgeleverde kabel?

Zoja, kijk eens bij weergaves en de instellingen voor de tv. Speel daar eens met de instellingen. Ik denk dat als je composite aangeeft het probleem opgelost is.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 08:48
Bij s-vhs zit het kleursignaal in een aparte geleider. Het kan zijn dat je kabel rot is en dit signaal niet meer doorgeeft. Probeer eens de gewone composiet uitgang, deze zou dan wel moeten werken.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
ZOals Ploink al zegt geeft echt S-VHS signaal het kleursignaal mee in een aparte ader van de kabel. Een heleboel (met name NVidia) videokaarten met S-VHS hebben eigenlijk niet echt S-VHS maar een composite signaal over een SVHS aansluiting. Dat zou kunnen verklaren waarom een NVidia wel kleurbeeld geeft (composite kan immers ieder apparaat met scart gewoon aan), en Ati problemen geeft vanwege de echte SVHS.
Probeer indien je de mogelijkheid hebt, het SVHS signaal eens rechtstreeks op een TV waar ook SVHS op zit (vaak samen met 3 x tulp (composite a/v)). Mijn Philips breedbeeld van inmiddels toch al weer een jaar of 5 a 6 oud, geeft zowel op Ati als op NVidia kleur. Ook met verschillende kaarten, in ieder geval met de 9800SE AIW, met een M10 Mobility Radeon 9600, en met mijn oude Radeon 8500LE. NVidia's waren onder andere een GF2Ti en een GF4 Ti4200.

Verwijderd

Ik heb ook een Asus 9600SE en kan wel kleur krijgen op mijn tv, maar als ik het beeld in kleur weergeef is het nogal onduidelijk en zit er veel geflikker op.
Daarom zet ik het meestal naar zwart/wit.
Dit kan miss wel aan mijn tv liggen. Verder gebruik ik ook gewoon een Kabel met scart en S-video.

• MC Taz Man
Ik heb t immiddels rechtstreeks op mijn tv geprobeerd & nog steeds niets... Alleen zwart-wit. Al is het beeld wel scherper... ff de versterker in mn video na laten kijken dus ;)

Tis vreemd.. maar goed.. ik blijf proberen... als iemand nog meer tis heeft.....

iig bedankt voor de tips hierboven

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

ik heb hier een radeon 9600pro en ik had ook zwart wit beeld. Bleek het kabeltje niet goed te zijn. Meet het kabeltje is door met een multimeter. Is 1 contact defect probeer dit dan op te lossen door middel van een klein draadje tussen de contacten die niet doen te verbinden. Bij werkte het perfect :D

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

bij mij. bedoel ik |:(

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• memphis
  • Laatst online: 20:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

SVHS is vaak ook een mode die je moet programmeren. Vaak genoeg een TV gezien die SVHS wel aankan maar standaard op normaal CVBS staat, kijk eens in de manual van de TV of probeer een andere SVHS input (vaak aan de voorkant).

Je hebt het over dat je TV beide systemen aankan, NTSC en PAL ???
Maar kan je TV ook wel SVHS aan ????
Veel TV's kunnen dat niet en zal zo'n scart verloopje ook niet werken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:44
Het zou ook aan de TV kunnen liggen. Ik heb een stokoude (15 jaar ofzo). Misschien dat de Ati's daar niet (goed) mee overweg kunnen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:33

LordHuberti

Help?

Ati kaarten hebben vaak een speciaal verloopje nodig als je compostite wil gebruiken. een standaard svhs naar composite verloopje geeft zwart wit beeld

ati kaarten hebben namelijk meestal een 6 of 7 pinnige svhs stekker en geen standaard 4 pinnige. deze extra pinnen worden gebruikt voor het composite signaal. het wordt dus niet zoals bij nvidea kaarten uit de standaar 4 pinnige svhs gehaald

.........

• MC Taz Man
Sinclair schreef op 01 augustus 2004 @ 19:09:
SVHS is vaak ook een mode die je moet programmeren. Vaak genoeg een TV gezien die SVHS wel aankan maar standaard op normaal CVBS staat, kijk eens in de manual van de TV of probeer een andere SVHS input (vaak aan de voorkant).

Je hebt het over dat je TV beide systemen aankan, NTSC en PAL ???
Maar kan je TV ook wel SVHS aan ????
Veel TV's kunnen dat niet en zal zo'n scart verloopje ook niet werken.
Mn video kan beide formatten aan.. Teven SVHS (of tenminste.. het signaal wat mn nVidia kaart gaf).

Ik zal eens gaan duiken in mn handleidingen verzameling of ik t ding van mn video ken vinden...

De aansluiting aan de voorkant van mn tv kan ik niet gebruiken, geen kabel. Ik heb alleen de kabel die er nu aanhangt :(

Verwijderd

Dat je video composiet/RGB en Svideo/YC aankan zegt niets over het gegeven in welke modus je Scart staat. Veel videorecorders doen namelijk geen conversie maar gooien eruit wat je erin stopt. Als je dan in jouw geval eerst een kaart hebt gehad die composiet over Svideo naar Scart deed en je hebt nu een kaart die true-Svideo doet dan zit je met zwart-wit beeld.
Gebruik composiet of een andere input van je TV die wél (true)Svideo ondersteund.
ati kaarten hebben namelijk meestal een 6 of 7 pinnige svhs stekker en geen standaard 4 pinnige. deze extra pinnen worden gebruikt voor het composite signaal. het wordt dus niet zoals bij nvidea kaarten uit de standaar 4 pinnige svhs gehaald
Dat verschilt per kaart (standaarden :( ) en gebruikte Tvout chip (bijv. Conexant :( )...
offtopic:
NB: S-VHS is niet hetzelfde als S-video, de stekker heet een miniDin

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 07:10 ]

Pagina: 1