Toon posts:

Bandbreedte verdeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo piepels,

ik heb eigenlijk geen probleem, maar een vraagje waar ik geen echt antwoord op kan vinden.

ik heb een @Home basis kabelinternetverbinding ( leuk scrabble woord ) waar volgens @home maximaal 768 Kilobits (96Kilobytes) mee gedownload kan worden ...

Ik heb een paar dagen geleden de ISO images van Mandrakelinux gedownload, omdat ik naar bed ging dacht ik okee, alle 3 de ISO's maar tegelijk downloaden ... dan moet de bandbreedte maar verdeeld worden, dan zijn ze wel klaar als ik wakker ben, tot mijn verbazing werden alle 3 de images gedownload met een snelheid van 100 Kbyte per seconde.

en nou wordt het nog beter, dit gebeurt alleen als ik download met Mozilla Firefox, niet als ik MS Internet Explorer gebruik.

Nou een vraag uit nieuwsgierigheid :

HOE KAN DIT ? ( K ben een beetje confused ... :S )

Verwijderd

Microsoft Internet Explorer heeft een limiet van twee downloads tegelijk. Dit kan je echter in het register aanpasssen. Firefox heeft geen limiet.
offtopic:
Staat deze thread niet in het verkeerde subforum?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 02:23:
Microsoft Internet Explorer heeft een limiet van twee downloads tegelijk. Dit kan je echter in het register aanpasssen. Firefox heeft geen limiet.
Is niet helemaal een antwoord op zijn vraag. })

Maar standaard heeft IE inderdaad een beperking van twee gelijktijdige downloads.

Maar om op de vraag terug te komen : Geen flauw idee. Zou niet moeten kunnen.
Geniet er van zolang als het duurt :+

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Deze registeraanpassing heb ik al gedaan, vandaar dat ik ook met IE de 3 images tegelijk kon downloaden, maar het gaat mij hier om de bandbreedte ... ik ben nu 3 bestanden tegelijk aan het downloaden die allemaal op mijn maximale snelheid lopen, en dat vind ik vreemd, zeker in het geval dat het alleen gebeurt in Firefox ( Hulde aan firefox ) en dat het in IE gewoon verdeeld wordt onder 3 downloads met een snelheid van ongeveer 30Kbyte/sec

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
gebruik je ook een onafhankelijk stukje software om te meten? Zoiets als du-meter, of netlimiter?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 17:46
MaZe schreef op 31 juli 2004 @ 12:05:
gebruik je ook een onafhankelijk stukje software om te meten? Zoiets als du-meter, of netlimiter?
Nettraffic is ook een goede, en is freeware.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Magic798
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 12:16
Heb je de mandrake iso's van een ftp-site gedownload? Je zegt dat je ze aan hebt gezet en bent gaan slapen nl. Veel ftp-sites staan maar een beperkt aantal downloads vanaf een bepaald ip-adres toe, bijv 1 file tegelijk. Als firefox een automatisch retry heeft dan zal de 2e download beginnen nadat de 1e klaar was, en de 3e na de 2e. Dit zou de 100kbyte/s verklaren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Magic798 op 31-07-2004 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee ... echt met eigen ogen gezien, alle 3 tegelijk, ( k ben pas gaan slapen na een kwartiertje )

alle 3 de downloads tegelijk met mijn maximale snelheid ...

en het blijft aanhouden, gister weer met een andere download, het gebeurt trouwens alleen als alle downloads van dezelfde server komen, kan het hier aan liggen ?
Pagina: 1