Hallo
Even de situatie schetsen.
Ik heb hier een netwerk liggen met een router en 4 poorten.
De 3 computers werken alledrie op internet met deze router.
[router = nexland ISB pro 400]
Nu wil ik gaan uitbreiden en wil ik een router plaatsen met een wireless acces point
[nieuwe router = Ovislink WL54044R]
Als ik mijn vorige router uittrek en mijn internetverbinding insteek in de nieuwe router krijg ik een oranje lampje met teken dat het niet werkt (dat wijst het lampje uit)
De 3 computer waar nu 1 draadloze computer bijkomt kunnen alle 4 met elkaar communiceren maar ik kan geen verbinding maken met het internet.
Als ik mijn nieuwe router aansluit op een poort van mijn vorige router krijg ik een groen lichtje te zien om mijn nieuwe router maar ik kan tevens niet op internet.
Mijn vraag is wat kan ik doen?
-Gaan kloten met de frimware?
-suggesties?
-moeten mijn mac adressen bij 2 routers dezelfde zijn?
Wat heb ik al geprobeerd?
- Reset van kabelmodem
- Reset van routers
- In de configpagina van beide routers routering geprobeerd. (ben niet zeker als het juist was?)
- google geprobeerd (negatief)
- search van got geprobeerd (negatief)
Wie heeft suggesties?
Informatie over de computers.
2x computer met Winxp pro
1x computer met Win2000
1x computer met win98se
Dank bij voorbaat.
Even de situatie schetsen.
Ik heb hier een netwerk liggen met een router en 4 poorten.
De 3 computers werken alledrie op internet met deze router.
[router = nexland ISB pro 400]
Nu wil ik gaan uitbreiden en wil ik een router plaatsen met een wireless acces point
[nieuwe router = Ovislink WL54044R]
Als ik mijn vorige router uittrek en mijn internetverbinding insteek in de nieuwe router krijg ik een oranje lampje met teken dat het niet werkt (dat wijst het lampje uit)
De 3 computer waar nu 1 draadloze computer bijkomt kunnen alle 4 met elkaar communiceren maar ik kan geen verbinding maken met het internet.
Als ik mijn nieuwe router aansluit op een poort van mijn vorige router krijg ik een groen lichtje te zien om mijn nieuwe router maar ik kan tevens niet op internet.
Mijn vraag is wat kan ik doen?
-Gaan kloten met de frimware?
-suggesties?
-moeten mijn mac adressen bij 2 routers dezelfde zijn?
Wat heb ik al geprobeerd?
- Reset van kabelmodem
- Reset van routers
- In de configpagina van beide routers routering geprobeerd. (ben niet zeker als het juist was?)
- google geprobeerd (negatief)
- search van got geprobeerd (negatief)
Wie heeft suggesties?
Informatie over de computers.
2x computer met Winxp pro
1x computer met Win2000
1x computer met win98se
Dank bij voorbaat.