Toon posts:

P3 overclokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P3 500 hoe kan ik deze goed over klokken met de bus kan ik 50 mhz hoger.
Help me ik wil nog hoger.

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Jammer de mutliplier zit gelocked, dus je zal echt hoger moeten met de bus, maar die gaat niet hoger....

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Moet je ff wat meer info geven! (mobo/ram/cooling)

maar kan je van te voren vertellen dat je er niet al te veel van moet verwachten omdat het een katmai is!

deze zijn stukkie moeilijker te overclocken dan de nieuwere generaties..

Verwijderd

Topicstarter
P3 500 512 cash
192 mb intern
Asus P3B-F

Ik heb hem net ff op 600 gehad alleen toen kreeg ik vage dingen in beeld in win Me

Help

Verwijderd

kan beter ff zoeken

Dit is nogal standaard vraag. Veel succes

Verwijderd

Op dinsdag 26 december 2000 12:34 schreef SilverForce het volgende:
P3 500 512 cash
192 mb intern
Asus P3B-F

Ik heb hem net ff op 600 gehad alleen toen kreeg ik vage dingen in beeld in win Me

Help

Heb je het voltage al wat opgekrikt ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb nog niks aan het voltage gedaan waar moet ik hem opzetten?

Verwijderd

SilverForce schreef het volgende:
Nee ik heb nog niks aan het voltage gedaan waar moet ik hem opzetten?
Probeer 2,05 of 2,1 volt maar eens.
Op welke standen kan je je fsb trouwens zetten?

Maar misschien had je deze vraag beter kunnen stellen in het die-hard overclocking forum. Daar is hij iets meer op zijn plaats :)

Verwijderd

Topicstarter
hij staat dan op 120 dan draai ik stabiel 600 veel hoger hoefd van mij ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen dan word ie heet.
Als ik gewoon 500 draai staat ie bij moederbord monitor al op 60
terwijl ik een goede cooler heb.
Als ik hem geklokken komt ie nog veel hoger.
Ik denk dat ik toch maar een nieuwe cooler koop. Iemand een aan radder?

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
SilverForce schreef het volgende:Ik denk dat ik toch maar een nieuwe cooler koop. Iemand een aan radder?
--------------------------------------------------------------------------------

Zit met hetzelfde probleem, na een paar uur wordt Win98 onstabiel. Ga volgende week een Thermal Take Golden Orb (slot 1)bestellen, schijnt een hele goeie te zijn!

---------------------------------------------
Asus P3BF, PIII 550@632, 128MB(100),Maxtor diamondmax 7400 20,1GB, Viper V770 Riva TNT 2 32.

Verwijderd

Topicstarter
Waar?
Hoeduur?

Verwijderd

http://www.oc-shop.nl

Geloof Fl. 69,-

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nog wel te doen is dat een erg goede coolerdan?

Verwijderd

Hoi

Ik heb nog een alpha cooler voor je (die p3125 s, slot 1, met die delta HP's )

die kan je wel overnemen van me voor een aardig prijsje.
hij is bijna niet gebruikt, weekje ofzo, heb zelfs nog het doosje

had me p3 500@667 :9~

nu watergekoeld op 700 :9

als je hem wil hoor ik het wel

• Knightwolf
  • Laatst online: 30-08 22:39
Ik heb (op m'n werk, boeieuh) een Asus P3B-F met Intel PIII 500 Coppermine (FCPGA) en die draait MOEITELOOS op 120 MHz FSB, daar staatie dan ook al MAANDEN op. Deze computer wordt als NetwerkServer gebruikt en staat NOOIT UIT !! :P dus 24 Uur per dag }:O grazen met dat ding >:)

Ik kan hem nog op 124 MH FSB zetten (668 MHz) en dan Boot Windows ook nog zonder problemen, maar 133 MHz FSB kannie niet meer aan, Windows boot dan niet meer.

En gek genoeg: met standaard 500 MHz wordtie nauwelijks minder heet dan met 600 MHz, en de koeling is bar slecht! Op 600 MHz met volle belasting gestressed met }:O en hij staat continu rond de 59°C en is desondanks RETE-Stabiel! :D

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Op woensdag 27 december 2000 10:23 schreef Knightwolf het volgende:
Ik heb (op m'n werk, boeieuh) een Asus P3B-F met Intel PIII 500 Coppermine (FCPGA) en die draait MOEITELOOS op 120 MHz FSB, daar staatie dan ook al MAANDEN op. Deze computer wordt als NetwerkServer gebruikt en staat NOOIT UIT !! :P dus 24 Uur per dag }:O grazen met dat ding >:)

Ik kan hem nog op 124 MH FSB zetten (668 MHz) en dan Boot Windows ook nog zonder problemen, maar 133 MHz FSB kannie niet meer aan, Windows boot dan niet meer.

En gek genoeg: met standaard 500 MHz wordtie nauwelijks minder heet dan met 600 MHz, en de koeling is bar slecht! Op 600 MHz met volle belasting gestressed met }:O en hij staat continu rond de 59°C en is desondanks RETE-Stabiel! :D
Euhm, je zit op je werk ...
Je gaat de netwerkserver overklokken en er een koe op installeren ?
Lekker ventje ben jij zeg.
Ben je tegen een deur aan gelopen ofzo ?

• Knightwolf
  • Laatst online: 30-08 22:39
Op woensdag 27 december 2000 10:36 schreef Serum het volgende:

[..]
Euhm, je zit op je werk ...
Je gaat de netwerkserver overklokken en er een koe op installeren ?
Lekker ventje ben jij zeg.
Ben je tegen een deur aan gelopen ofzo ?
Nee helemaal niet. Wat boeit dat nou? Heel dat ding is onder mijn Eigen Beheer! :D >:)

Klein bedrijfje (10 puters op netwerk) en verder niemand die echt iets van puters weet... heheh... nobody knows.
Die "Server" draait trouwens alleen simpel Win 98 TE hoor, heel gewone puter, maar die
}:O doet nu wel zo'n 1,69 Mkeys, huh huh :D
Pagina: 1