Toon posts:

Back-uppen op block level nivo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een tool waarmee ik mijn pc kan back-uppen.
Aangezien ik een pst van 2 gig heb wil ik natuurlijk niet dat die elke keer geheel wordt mee geback-upt. Ik weet dat het kan met een programma die back-upt
op blocklevel nivo, dus hij neemt alleen de blocks (dus ook met een groot pst file) die veranderd zijn. Restore tijden boeien me niet.
Ik ken wel programma`s die het kunnen alleen die werken alleen met back-up servers. Aangezien ik alleen maar een pc en een laptop met win xp heb moet het dus met een stand alone tool gebeuren.
Echter ik kan ze niet vinden??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal iets meer moeten vertellen - bijvoorbeeld, waar wil je naar toe backuppen? Naar tape? Disk? andere PC? :)

In ieder geval - ik ga je topic even verplaatsen naar Software Algemeen - vragen over tooltjes zijn daar beter op z'n plek :)

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
In Windows XP Pro zit standaard een backup tool. Die voldoet prima.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-08 22:50
norton ghost? kan soms wat ingewikkeld zijn, maar werkt wel altijd :)

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
In de Windows XP backup tool zitten ook gewoon opties voor

incremental en differential backup - zodat je alleen de veranderde bestanden kunt laten backuppen.

(Tools options , default backup type)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ja, Norton Ghost, True Image, Drive Image 2002 (Dit is niet de laatste versie, maar de laatste versie doet het onder Windows, en neemt daarom lang niet alles mee, dus vandaar versie 2002).
Kijk ook eens op: Downloads.com
Hier staan allemaal backup tools op, die je allemaal kan proberen.
Mijn favorieten zijn toch echt Norton Ghost en Drive Image 2002.

FnF

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
volgens mij kan wat jij wilt niet (althans niet op jouw pc/laptop met induviduele files zoals pst files)

jij hebt gelezen over bricklevel backups van Exchange Servers, maar das dus heel wat anders als de setup die jij thuis hebt staan.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Nee,

Verschillende programma`s zoals bijvoorbeeld altiris ondersteunen back-up op blocklevel nivo.
Dit houdt in dat als je gaat back-uppen dat alleen maar de blockken in een file die zijn veranderd worden geback-upt. Dit is al een aantal jaar bestaande techniek.
Echter voor bijvoorbeeld altiris heb je een server nodig.
Ik zoek dus een tool waarmee je dat op je stand alone computer kan doen.

Ik back-up van 1 disk naar de andere (speciaal voor back-up).
Windows back-up voldoet niet, je kan wel shadow back-uppen (wat overigens niet werkt bij mij.....) maar dan pakt hij nog steeds de gehele files.
Met incre/diff maakt dat niet uit aangezien je PST bestand is veranderd door nieuwe email wordt deze dus ook weer mee genomen in je back-up.
aangezien ik 2 keer per week back-up kan je je voorstellen hoe groot m`n back-up file wordt (ik heb 160 gig voor back-up)
Pagina: 1