[Win2k3]Ontvangt geen netwerkverkeer

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik heb hier een server staan met Windows Server 2003 (Enterprise), alleen het kreng ontvangt geen vekeer, verzenden doet ie wel (er komen dus geen packets binnen).

De kabel is goed (werkt goed op m'n eigen PC) en het ligt ook niet aan de want op een switch van iemand hier doet ie het ook niet.

Routing en remote access dingen eraf gegooid, firewalls staan uit...wat kan dit zijn?

Oja netwerkkaart is het ook niet, nieuwe gekocht en zelfde probleem.

Voor Campzoners onder ons, dit staat ook op het Campzone Intranet, ik hoop alleen dat hier mensen zitten die het herkennen :P Als dit niets oplevert ga ik die Duitser wel opzoeken ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 22:28
Kun je met dan ding pingen?
Heeft hij een IP, subnetmask en gateway?
Zitten die in hetzelfde ip-range als de andere pc's op het netwerk?
Heeft hij uberhout verbinding met het netwerk?
Want misschien is het poortje op de switch wel stuk.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:53

M-ThijZ

Riding on Rails

Als je kunt pingen kan hij ook verzenden/ontvangen

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Kan niet pingen. Alles is ingesteld, hetzelfde als bij de andere PC's (behalve het IP dan :+)

Poort op de switch is niet stuk, kabel doet het in m'n normale PC en op een andere switch doet hij het ook niet :(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Firewall (tijdelijk) uitzetten en proberen?

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Zou je iets meer instellingen kunnen geven? Welke rollen heb je geactiveerd, wat moet de server doen? Heb je eea handmatig of via de wizards ingesteld?
Hoe weet je dat " 't kreng" niks ontvangt? Omdat je er vanaf een ander PC niet bij kan, of heb je lokaal netmon gedraaid?
Je schrijft een nieuwe netwerkkaart erin gehad te hebben. Kun je iets beschrijvender zijn hoe je dat gedaan hebt (drivers en oude eerst verwijderd/disabled?).
't Kan ook zijn dat het IP van de server nog aan een andere machine gecashed hangt, in (alle) andere PC's en/of de switch (onwaarschijnlijk)
DHCP instellingen (clients krijgen niet de goede instellingen mee?) DNS
Enfin, hoe meer info jij geeft, hoe minder ik hoef te gokken :)

Jikra

Pagina: 1