Toon posts:

[ADSL] Aansluiting in Flat

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort op mezelf wonen en wil een adsl-aansluiting. Nu is het zo dat ik in een flatje ga wonen. Deze heeft een gewonen telefoonaansluiting, maar nergens een kastje van kpn. Nu is mijn vraag hoe ik dat adsl nu moet gaan aansluiten. Zit er soms ergens iets bij de gewone telefoonaansluiting of moet het op een andere manier.

Ik heb al gezocht op google en tweakers, maar tot de oplossing van dit probleem ben ik nog niet gekomen.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
bel anders effe met kpn misschien weten zij het

Verwijderd

Topicstarter
metal14 schreef op 30 juli 2004 @ 23:43:
bel anders effe met kpn misschien weten zij het
heb ik gedaan, maar die man had er niet zoveel verstand van volgens mij, had een heel wazig verhaal :S

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Er moet ergens een punt zitten waar de telefoon binnenkomt, meestal natuurlijk in een meterkast, maar in een hoop flats is dat gewoon ergens een doosje in het midden van de woonkamer. Niets mis mee, alleen moet je dan dus ook daar midden in de woonkamer je splitter hangen en van daaraf naar je modem voeren.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op 30 juli 2004 @ 23:45:
Er moet ergens een punt zitten waar de telefoon binnenkomt, meestal natuurlijk in een meterkast, maar in een hoop flats is dat gewoon ergens een doosje in het midden van de woonkamer. Niets mis mee, alleen moet je dan dus ook daar midden in de woonkamer je splitter hangen en van daaraf naar je modem voeren.
hij komt inderdaad in de woonkamer binnen, maar ik heb dus geen nt1-kastje (of hoe dat ook heet). is dat niet noodzakelijk?

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 17:11

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Nee dat heb je niet nodig. Een nt1 kastje heb je alleen nodig als je isdn hebt. Zoek gewoon in je flat waar je een telefoonaansluiting hebt en sluit daar je splitter aan.

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Ossenaar schreef op 30 juli 2004 @ 23:47:
Nee dat heb je niet nodig. Een nt1 kastje heb je alleen nodig als je isdn hebt. Zoek gewoon in je flat waar je een telefoonaansluiting hebt en sluit daar je splitter aan.
mmm. ok bedankt! raar dat die man van kpn dat niet verteld heeft.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

dus doosje open schroeven, draadjes los halen, plugje aan knijpen en in de splitter steken, 1tje terug naar dat doosje en de andere naar je modem

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 23:46:
[...]hij komt inderdaad in de woonkamer binnen, maar ik heb dus geen nt1-kastje (of hoe dat ook heet). is dat niet noodzakelijk?
Nee, NT1 is alleen bij ISDN. Je moet gewoon die aansluiting hebben in de muur. Daar sluit je je splitter op aan en daarachter het modem en je telefoons.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
hufkes schreef op 30 juli 2004 @ 23:49:
dus doosje open schroeven, draadjes los halen, plugje aan knijpen en in de splitter steken, 1tje terug naar dat doosje en de andere naar je modem
Hoeft nieteens.. vaak zit er wel een stekker bij met een gaatje waar je een rj11 kabel erin kan steken. Gewoon plug en play dan :+

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 23:46:
[...]

hij komt inderdaad in de woonkamer binnen, maar ik heb dus geen nt1-kastje (of hoe dat ook heet). is dat niet noodzakelijk?
dat heet een ISRA punt. De splitter hoef je niet persé daar aan te sluiten. IS natuurlijk wel het mooiste, maar hij kan ook "gewoon" vanaf het stekkerdoosje. Let er wel op dat dat het enige doosje dan mag zijn in de flat. Als je meerdere aansluitingen wilt hebben moeten deze NA de splitter zitten.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Pagina: 1