Sound Field instelling Sony STR-DA50ES

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik ben al geruime tijd de gelukkige eigenaar van een Sony STR-DA50ES en deze bevalt gewoon goed.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Ear.engelen/es/IMG_3447.jpg

Maar ik loop nog als eens te klote met de Sound Field instellingen van de Speakers en en ik kan er eigenlijk ook niet goed wijs uit |:(

Ik heb er 4 gelijk waardige speakers op aangesloten
de KEF Q60 Uni-Q technology 100Watt

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Ear.engelen/es/IMG_3456.jpg

Jammer genoeg weet ik niet het bereik van de deze speakers en de specificatie's ik krijg het niet gevonden op internet, dus als iemand mijn Hier al bij zou kunnen helpen mijn dank.

En ik heb een Tannoy center speaker waar ik wedereom ook niet alle gegevens van heb maar ik geloof dat hij 100 Watt RMS zou zijn ??

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/%7Ear.engelen/es/IMG_3446.jpg
Gegevens:
Mercury mC - B/Eye
Serial nummer: 023556

Nu kan ik een hele hoop instelling mee geven via mijn versterker naar mijn speakers en dat staat in het zo genoemde Sound Field, maar ik snap het niet echt ik heb de volgende instellingen.

Sound Field
Front Bass Gain: +3dB
Front Bass Frequency: 100Hz
Front Mid Gain: 0dB
Front Mid Frequency: 1.4kHz
Front Treble Gain: 0dB
Front Treble Frequency: 2,5kHz

Center Bass Gain: 0dB
Center Bass Frequency: 250Hz
Center Mid Gain: 0dB
Center Mid Frequency: 1.4kHz
Center Treble Gain: 0dB
Center Treble Frequency: 2,5kHz

Rear Bass Gain: +2dB
Rear Bass Frequency: 220Hz
Rear Mid Gain: 0dB
Rear Mid Frequency: 1.2kHz
Rear Treble Gain: 0dB
Rear Treble Frequency: 2,5kHz

Is dit op deze manier goed ingesteldt voor de speakers die ik heb ??
of zou ik er nog het 1 en ander aan moeten veranderen ??

En heeft er iemand nog Specificatie's van mijn KEF Q65 Speakers ??

Ik hoop dat ik voldoende info heb geplaatst om mijn vraag te kunnen beantwoorden

Teteringen

Verwijderd

Die instellingen zijn een soort van equalizer waar je een bepaalde gain kan geven aan een bepaald frequentie gebied. Pakken we de Fronts erbij:

Front Bass Gain: +3dB
Front Bass Frequency: 100Hz
Front Mid Gain: 0dB
Front Mid Frequency: 1.4kHz
Front Treble Gain: 0dB
Front Treble Frequency: 2,5kHz

Je hebt dus in het basgebied 3db verhoging rond de 100hz voor je fronts. Daarnaast geen verhoging in het middengebied welke toevallig op 1.4khz staat. Dat staat dus voor 1400 Hertz wat staat voor de toonhoogte.

Deze instellingen zijn heel erg smaakgevoellig, als jij het zo lekker vind klinken staat het goed. Maar een beetje experimenteren met deze instellingen kan geen kwaad. Als je bijvoorbeeld je center net even te "dof" vind klinken kun je het hoog ietwat versterken. Maar experimeteer er eens mee, er is geen goed of fout. :)

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik speel er al wat langer mee met die instelling

en ik denk/vind hoe ik ze nu heb staan dat dat voor mijn toch wel het beste klinkt.

Maar heeft er toevallig nog iemand wat info over mijn speakers KEF Q60 want ik kan wel een hoop vinden over ander speakers uit die lijn maar niks over de mijn :|

Teteringen