Toon posts:

@home - Modem verbreekt de verbinding door de router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb internet van @home (Helaas had liever ADSL nou ja) En sinds kort gebeurt het dat een van de lampjes op de modem (RF lampje?) Oranje-groen knippert als de verbinding langer dan een half uur door de router loopt. Sluit ik de kabel direct aan op een van de computers dan is er geen probleem.

Er zitten Win 98 pC's XP pc's en een mac op het netwerk en het internet aangesloten.

PS. Het zoeken door de forums gaf geen bevredigend antwoord.

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:35

Nick Name

SinFest!

misschien kun je wat meer vertellen over je hardware en je setup?

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies wat er in alle comps zit. mijn eigen is een redelijk nieuwe. AMD 3300. De setup is dat de modem op de router in plugt en daar zitten alle computers op aangesloten. Verder regelt de router het toewijzen van IP adressen

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:28

lordsnow

I know nothing

knippert RF oranje/groen (netwerk configuratie), of uit/oranje/groen (software download)?

Verwijderd

Lijkt mij een probleempje met de router, maar daar ben ik niet zo heel goed in thuis. Bij mij werkt het altijd gewoon als ik alles op een router plug en de router aan het modem hang.

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb er ook last van dat de verbinding er soms uitligt.
toen ik daarover belde met @home zeiden ze dat ik maar eens moest testen zonder router, want als dat wel werkte kwam ik wellicht in aanmerking voor een nieuw modem.
en inderdaad, zonder router werkte alles wel.
ik heb toen eerst nieuwe firmware op de router geinstalleerd, toen was het probleem voor mij verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Oranje/groen (netwerkconfiguratie) was mijn melding. Ik ga het idee proberen om de firmware up te daten. Werkt dat niet dan bel ik @home voor een nieuwe Modem.

Hartelijk dank voor alle hints, tips en andere informatie.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Er zijn meerdere orange/groen knippercodes voor de RF led op COM21 modems:
http://www.troublesathome...=faq&page=hardware#vraag5

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-02 22:40
he bij mijn ouders thuis was enkele dagen geleden hetzelfde probleem. Zou @home recent dan iets hebben gewijzigd in het protocol oid waardoor routers minder goed functioneren?
Pagina: 1