Toon posts:

bittorent draait niet goed met adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zou graag hulp willen bij het volgende: ik heb een een adsl wideopen abonnement van telebyte samen met een smc7204bra router/modem.

mijn probleem is dat azureus niet goed download! mijn upload loopt standaard met 50 60 en 100 maar mijn download zit maar op 10 20 en na 10 minuten soms een uur staan ze op eens allemaal op nul ! ook de upload. ik heb de poorten al open gezet en alle gezichtjes zijn groen. wat je in eerste instantie zou zeggen is dat er niet genoeg seeds zijn en dat ik niet zo moet zeuren!
maar voor dat ik adsl had , had ik kabel internet van upc en die heb ik nog steeds ( tot morgen) die heb ik er van de week in gedaan en toen haalde iok met de zelfde torrents 5.5 giga byte binnen in 24 uur. ik wisselde weer van kabel , na 24 uur en langer haalde ik met adsl 300mb en hij had veel delen van de dag uren niks binnen gehaald. ik heb gebeld met de provider en die kan niks zien , dat klopt ook wel want na een paar testen op speedtest en andere dingen ligt het niet aan de aansluiting.

wat ik graag zou willen weten is hoe kan ik het verhelpen dat mijn torrents elke keer uren op nul staan terwijl met die kabel van upc het wel lekker constant draait!
moet ik iets aan die modem doen ? is dit gewoon een kut modem?
zijn er mensen met telebyte waar azureus of een ander programma het wel goed doen?
op deze en meer vragen zou ik graag antwoord willen

( wideopen 8mbit down en 1mbit up dus daar kan het niet aanliggen)

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 15:44
Ik weet niet of je er wat mee kan, maar ik gebruikte dus Zonealarm 5.0 als firewall en als ik dan een P2P programma zoals Bittorrent gebruikte liep mijn ADSL verbinding na een willekeurige tijd vast. Ik heb toen hier wat rondgezocht en kwam dit topic tegen.
[rml][ Asus P4C800] - drivers voor onboard NIC?[/rml]

Een andere firewall en het probleem was opgelost.

Hallo

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hoeveel verbindingen heb je open staan dan? Limieteer het eens tot max 200 ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
ik draai nu met bittornado want dat werd in een andere topic aangeraden maar dat veranderd niet veel. ik nu weer terug naar azureus of abc en probeer het aantal connecties te minderen. maar toch raar dat mijn modem dat dan niet aan kan! wist niet dat deze zo slecht is

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Mag ik opmerken dat sommige providers de BT-poorten blokkeren?

Ik weet niet of dit fenomeen NL al bereikt heeft, maar ik zou eens een andere port-range gebruiken.

Baat het niet, dan schaadt het ook niet :)

-niks-

• Riball
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 20:06
Ik vind dat hele bittorrent gewoon vet traag... hoogste snelheid die ik ook heb gehaald is 40kb... terwijl ik makelijk met 230kb over het internet moet kunnen razen...

overal waar ik vandaan download krijg ik per gebruiker 1 tot 3 kb... en als maar 10 gebruikers die file hebben zit je zo rond de 20 kb...

laat het dan meestal gewoon 2 dagen aan staan en dan heb je het plotseling binnen (1.6 gb) wat normaal met een ander programma gewoon ff in 1 uur gedaan word... beetje jammer

Verwijderd

Riball schreef op 31 juli 2004 @ 17:54:
Ik vind dat hele bittorrent gewoon vet traag... hoogste snelheid die ik ook heb gehaald is 40kb... terwijl ik makelijk met 230kb over het internet moet kunnen razen...

overal waar ik vandaan download krijg ik per gebruiker 1 tot 3 kb... en als maar 10 gebruikers die file hebben zit je zo rond de 20 kb...

laat het dan meestal gewoon 2 dagen aan staan en dan heb je het plotseling binnen (1.6 gb) wat normaal met een ander programma gewoon ff in 1 uur gedaan word... beetje jammer
Je gebruikt zeker alleen kazaa ofzo :{

• Riball
nouja onder IRC versta ik geen Kazaa... (is overigens beetje bagger geworden sinds dat gemeker met de RIAA)

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39

FlashBang

Hoi.

Riball schreef op 31 juli 2004 @ 17:54:

too bad 4u, dan maar he, maar ik heb bij de meeste torrents toch echt 125 kiloByte/sec (mijn max)

• Riball
welk proggie gebruik je dan???

Ik zit hier met Bittornado... op aanraden van een vriend...

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 08:46:
maar toch raar dat mijn modem dat dan niet aan kan! wist niet dat deze zo slecht is
je router bedoel je(naja router deel van je router/modem)...een hoop routers gaan boven de 100 connecties al over hun nek en de meest gebruikte bij 50 soms al...

die van mij heeft er overigens geen last van...
Test het eens zonder router zou ik zeggen. (nu heb je een router combo..misschien is dat router deel gaar..het modem deel is eigenlijk nooit de oorzaak..heb je toevallig nog een modem (geen router) liggen? .. :) als test he)

[ Voor 23% gewijzigd door Max|Burn op 31-07-2004 18:07 ]

ma ma ma ma ma macron one

• MLM
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ik haal met BT vaak hoge snelheden na +/- 15 mins wachten.

Ik gebruik Shad0w's Exp. BT client (oud al ja, en lelijk, maar O zo functioneel)

-niks-

• ThunderRobert
  • Laatst online: 06-01-2024
MLM schreef op 31 juli 2004 @ 19:52:
Ik haal met BT vaak hoge snelheden na +/- 15 mins wachten.

Ik gebruik Shad0w's Exp. BT client (oud al ja, en lelijk, maar O zo functioneel)
Ik ben het hier helemaal mee eens, ik gebruik deze zelf ook en de snelheid is ook vaak variabel, maar daar valt niet zoveel aan te doen.
De snelheid is sterk afhankelijk van het aantal seeds en downloads.
Ik zou zeggen: Wees geduldig, het komt van zelf wel binnen..

Verwijderd

Topicstarter
ik ben zeker geduldig maar het kan toch niet zo zijn dat er tussen de kabel en adsl 8 mbit zo veel verschil zit dat de kabel van upc in het voordeel is. dan is er dus ergens iets mis. waarschijnlijk met de router/modem. wie heeft nog meer de smc 7204bra modem en draait wel lekker azureus/bittorent of een paar goede tips. want switchen van azureus naar tornado of naar abc werkt helaas niet!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39

FlashBang

Hoi.

Riball schreef op 31 juli 2004 @ 18:03:
welk proggie gebruik je dan???

Ik zit hier met Bittornado... op aanraden van een vriend...
moet niet veel uitmaken, ik heb Azureus maar ABC deed het ook goed (net iets minder).

Je moet wel torrents pakken die door veel mensen geseed en geleecht worden he, en dan ook wel een tijdje wacchten want je start niet meteen @ full speed.

Als jij wat snelheid aan andere mensen levert krijg jij zelf ook een steeds snellere download.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kunnen we discussie omtrent BitTorrent en ander P2P clients even buiten dit topic laten ? :*

Tijd voor een nieuwe sig..

• Riball
Denk dat het in je poorten zit ofzo... of dat je dsl provider die poorten geblokkeerd heeft... heb wel es gehoord dat ze dat ook bij bepaalde mp games doen maar of dat waar is...

mischien kan je andere poorten kiezen?

offtopic... hehe was al een beetje voorzichtig want het is allemaal niet helemaal kosjer ;)

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 06:47
Ik heb hetzelfde probleem.

Hij kan ook geen peers vinden maar wel seeds. En he tlampje blijft cosntant op geel staan in BitTornado :(.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je op een normale manier meer info kunt geven mag je hier een nieuw topic voor openen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.