Dell 720 Printer, hoe zit het met bijvullen?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-02 13:24
via een actie van Dell heb ik laatst een printer gekocht, een Dell 720. niet te verwarren met de HP720. paar dagen geleden kreeg ik de printer, print goed en werkt verder OK, maar nu zit ik met een probleem. dell is niet gek en heeft trial inkt patronen meegelevert, en die zijn dus snel leeg. nou kan ik wel inkt gaan kopen @ 50 euro voor black en color samen, maar daar heb ik geen trek in. ik weet ook wel dat dat de actie van dell is want de printer is goedkoop en de inkt is duur, net zoals zoveel merken.

mijn vermoeden bestaat dat deze dell 720 geen dell printer is, maar een lexmark met een dell stickertje erop. toen ik ging snuffelen in de bestanden die op de meegeleverde cd stonden, vond ik namelijk teveel bestandsnamen die met LEX begonnen. nu heeft er een tijd geleden ook zoiets op de t.net FP gestaan dat dell dit door lexmark liet maken.

dus nu wil ik weten, is het mogelijk de patronen bij te vullen van dell 720's? ik zie bij mijn gebruikelijke inkt-refill-verkopers geen dell printers staan, wel de gebruikelijke hp's en epson's en dat soort merken.

Een paar picjes van de printer waar het hier over gaat:

Afbeeldingslocatie: http://widow.mine.nu/dell3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://widow.mine.nu/dell4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://widow.mine.nu/dell5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://widow.mine.nu/dell2.JPG

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Mail diezelfde foto's en info naar WeCare of EcoLife en vraag of ze hier iets vervangends voor hebben. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Ik heb hem dus met een setje lexmark (Het is een Lexmark Z615) inkt hervulled, gewoon met een naald erin spuiten. Gehaald voor 17.50 bij www.stealx.nl, 100ml (Goed voor ~20 hervullingen).

Anyway, de eerste keer hervullen ging goed. Kleuren waren netjes, geen strepen etc...zelfs fotos op fotopapier afdrukken ging goed.

De tweede keer hervullen ging alleen dus wel fout. Teveel blauw waarschijnlijk, want rood bleek paars te printen, en geel printte groen :+

Toen maar hem helemaal opengemaakt. Het bovenste blauwe kapje kun je er met een mesje zo van afwippen; ik heb de kap daaronder ook weggehaalt (Dremel! )

Sponsjes die erin zitten uitgespoeld, het hele ding zelf in 'n bak water...tot alles weer mooi schoon was. Laten drogen, sponsjes er weer in...nieuwe inkt erin...blauwe kapje erop met 'n stukje plakband...en gaan 8)7

Alleen gaat ie nu nog niet zo lekker. Hij print nu te weinig geel, iemands huid wordt bijvoorbeeld paarsig nu. Maargoed, ik laat de inkt even goed rusten (Moet officieel ook)...mishcien gaat het straks beter.

Anyway, als je gaat hervullen met een lexmark setje van hierboven: Dat kan prima, maar zorg dat je niet meer dan 2ML per kleur, per keer inspuit. Dat is ongeveer 0.5 - 0.75 gevuld. Maar liever dat, dan een overstroomde cartridge, en dat je met de dremel bezig moet :+

[edit]
Iemand al geprobeerd een lexmark vulling te gebruiken overigens? Aangezien je een cartidge maar 3-5 maal kunt hervullen...af en toe heb je dus een nieuwe nodig...

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 02-08-2004 16:50 ]

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 16:16

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Kickje !

Ik ben dus ook haast door de inkt heen, iemand nog ervaring met de lexmark en/of andere cartridges ??

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:18
ik heb nog steeds de inktpatronen die ik voor een lexmark z615 gekocht heb liggen en die lijken te passen.. gelukkig is de trial inkt die ik heb nog steeds niet op.

ik zal iig dit topic in de gaten houden, al is het maar omdat ik niet de inkt bij dell kan bestellen omdat ik geen creditkaart heb.

* nachtnet heeft dus ook een dell 720 printer staan.

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 14-10-2004 18:56 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Ik heb zojuist via marktplaats nog drie stuks van deze printers gekocht, 25 euro per stuk. Das goedkoper als nieuwe vullingen van Dell / Lexmark :+

Nadat ik mijn eigen origiginele vullingen ruim 10-15 keer hervult heb :+

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 16:16

Bud_s

Team Anticimex & Lock

* Bud_s heeft dit topic maar ff ge-bookmark-ed :)

Had er 5 gekocht, en 2 van mijn "klanten" zitten haast zonder .... die andere 3 zijn pas heel recent in gebruik genomen, had ze ff in opslag :)

Verwijderd

Hallo,

De Dell 720 is is te vergelijken met de Lexmark Z605 Color Jetprinter en is daarom compatible met

Nr. 26 - kleuren inktcartridge 010N0026E
Nr. 16 - zwarte inktcartridge 010N0016E
Nr. 17 - standaard zwarte inktcartridge 010N0217E
Nr. 27 - standaard kleuren inktcartridge

cartridges zijn betrekkelijk goedkoop bij www.stealx.nl

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 13:22
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 04:08:
Hallo,

De Dell 720 is is te vergelijken met de Lexmark Z605 Color Jetprinter en is daarom compatible met

Nr. 26 - kleuren inktcartridge 010N0026E
Nr. 16 - zwarte inktcartridge 010N0016E
Nr. 17 - standaard zwarte inktcartridge 010N0217E
Nr. 27 - standaard kleuren inktcartridge

cartridges zijn betrekkelijk goedkoop bij www.stealx.nl
Maar heb je dit dan wel zelf eens getest? Ik lees op Engelstalige forums namelijk dat hij deze niet slikt. De printer zal dan een detectie ingebouwd hebben en enkel Dell-cartridges accepteren.

• nachtnet
ik heb eindelijk oook mijn zwarte trail cartrige leeg...

dus kon ik eindelijk mijn lexmark no 16 zwart proberen in te zetten.

dat kan ... alleen moet je wel het lipje wat in je printer zit verwijderen.
in het dekseltje boven de cartrige zit nl en klein lipje waardoor de 'speciale' dell cartiges wel passen en gewone niet.

ik heb dat lipje met een klein nagelschaartje weggeknipt en voila printer doet het weer.

nu nog eens kijken of ik de originele lege cartrige kan (laten) bijvullen...

* nachtnet heeft iig lang plezier gehad van de printer voor 1 euro + 19 euro verzendkosten....

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 13:22
En de software/driver van Dell vond het allemaal okee dus? Goed nieuws!

[ Voor 46% gewijzigd door BAUKstEr op 17-02-2005 11:05 ]

• nachtnet
helemaal ok...
over een poosje maar eens de kleur proberen... de demo inkt is nog lang niet leeg...

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dat bij de Dell 922 all-in-one printer zit? Welke lexmark cartridges zouden daar in kunnen? Mijn trial-cartridge is nml ook bijna leeg ;)

bedankt alvast!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:17:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dat bij de Dell 922 all-in-one printer zit? Welke lexmark cartridges zouden daar in kunnen? Mijn trial-cartridge is nml ook bijna leeg ;)

bedankt alvast!
We zijn al een heel tijdje verder, maar ik ben ook op zoek naar navul/replacement voor een 922 van Dell. Heeft iemand ervaring met het bijvullen of vervangen door Lexmark patronen van de Dell 922?

Ik kwam wel deze site tegen waar uite de doeken gedaan wordt hoe na te vullen voor o.a. de 922, dus het moet goed te doen zijn.

System | Suomalaiset Lehmät.

Pagina: 1