Toon posts:

Unix Command-Line virusscanner voor MSWord-documenten

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site waar veel Microsoft Word bestanden worden geupload. Omdat het belangrijk is dat deze documenten snel op de website staan, worden ze direct na het uploaden al ter download aangeboden. Het grote nadeel hieraan is, is dat sommige MS Word documenten virussen bevatten, die op deze manier niet snel genoeg herkend worden. Omdat de server op Unix (FreeBSD) draait, ben ik nu op zoek naar een commandline Unix-virusscanner die deze MS Word virussen meteen herkend (bijv. via de exec() functie van PHP na het uploaden) en (als het mogelijk is) meteen opschoont, en/of het moderatie-team een mailtje stuurt zodat het meteen verwijderd kan worden. Het enige wat ik heb gevonden is "McAfee Command Line Scanners and VirusScan for UNIX". Heeft hier iemand ervaringen mee, en zijn er nog alternatieven hiervoor?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 12:57
http://virusscan.jotti.dhs.org/

Al de virusscanners die daar gebruikt worden draaien onder Linux, genoeg keuze lijkt me :p

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 12:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Alle (goede0 virusscanners hebben wel een linuxversie, al dan niet gratis

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Juist. Dit had je met wat zoekwerk zelf ook wel kunnen uitvinden denk ik.

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.