Toon posts:

Canon A80 aankoop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral sorry als dit hier niet op zijn plaats staat, heb al gezocht en weet niet maar ik dit anders moet vragen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de canon powershot a80 en ben van plan die aan te schaffen. Slechts 1 probleempje: ik woon in België en hier zijn die camera's verschrikkelijk duur.. (+400€)

Nu heb ik gekeken op pricewatch, maar ik heb nog nooit iets besteld via inrernet en heb daarom nog enkele vragen..

Hoe zit het met de garantie? Ik heb horen zeggen dat er een verschil is op de garantie tussen een amerikaanse en een europese versie van eht toestel. Hoe weet ik welke versie het is want soms staat dit er niet bij op sommige aankoopsites.

Hoe zit het met de taal? (Engelse versie, NL versie => prijsverschil)
Welke winkel raden jullie mij aan om hem te kopen?

Hoe werkt dat nu precies via internet? Iemand zou mij/of ik las ergens dat het onder rembours gebeurt.. wat betekend dit precies.....

Nog andere dingen om op te letten bij de aankoop?

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

en nog maals sorry als dit niet op zijn plaats staat want ik weet echt niet waaranders te posten....

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
http://www.tweakers.net/shopsurvey
http://gathering.tweakers.net/forum/find

En over de versies moet je in het algemeen gewoon even een mailtje naar de shop sturen. En in de A80 topic zul je wel wat vinden over winkels.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog een vraagje, ik heb pricewatch goed doorzocht en vind nergens een (goedkope) winkel dichtbij Gent(België). Weet iemand of er ergens een winkel is in sluis of in de sas van gent (of iets in de buurt).....

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
In Duitsland bestellen. Voor rond de 300 heb je hem dan. Zo heb ik hem ook gekregen :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op 31 juli 2004 @ 23:31:
In Duitsland bestellen. Voor rond de 300 heb je hem dan. Zo heb ik hem ook gekregen :)
Ik zou hem graag gaan halen in een winkel zelf...
Don't ask my why 8)7

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 23:33:
[...]

Ik zou hem graag gaan halen in een winkel zelf...
Don't ask my why 8)7
Ohw. Vertrouw je internet aankopen niet?
http://www.notebookbilliger.de/ daar heb ik em iig vandaan en ze zijn echt 100% te vertrouwen.

Sluis, ligt toch in zeeland? Erg duur stadje...
Misschien kan je eens voor vakantie of een weekendje naar nederland/duitsland rijden en de camera bij een winkel kopen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

In Aalst kan ik je hem aanbieden, maar hij staat momenteel ook aan €423. Leve het internet, maar vaak zijn de prijzen onrealistisch. Ik kan uiteraard niet voor iedereen spreken, maar in sommige gevallen hoor ik toch ongelooflijke verhalen over een slechte dienst na verkoop en dergelijke meer. Voor een goede aankoop heb ik ook liever een gezicht, als er iets misloopt weet je tenminste tegen wie je kan en moet klagen.

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op 31 juli 2004 @ 23:37:
[...]

Misschien kan je eens voor vakantie of een weekendje naar nederland/duitsland rijden en de camera bij een winkel kopen.
Dat is het probleem nu juist: heb zelf geen auto => ben nog geen 18 (bijna 17 dat wel :P ). En voor vervoer hang ik wat af van m'n moeder en zij ziet het niet echt zitten dat ik via internet iets aankoop... Ze wil mij wel brengen naar een winkel als ik haar benzine terugbetaal... Daarom zoek ik iets juist over de grens want die camera's zijn echt duur in België. => Mijn budget is 350 euro en dan heb ik niet meer.......

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 23:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 23:42:
[...]

Dat is het probleem nu juist: heb zelf geen auto => ben nog geen 18 (bijna 17 dat wel :P ). En voor vervoer hang ik wat af van m'n moeder en zij ziet het niet echt zitten dat ik via internet iets aankoop... Ze wil mij wel brengen naar een winkel als ik haar benzine terugbetaal... Daarom zoek ik iets juist over de grens want die camera's zijn echt duur in België. => Mijn budget is 350 euro en dan heb ik niet meer.......
Ik heb mijn Canon a 80 gekocht voor 299 Euro, bij Mega Max 30 juli (afgelopen Vrijdag)
Maar nou weet ik niej waar die winkel nog meer zit, dus ik zou zeggen kijk es rond in de buurt.

Ook wil het helpen om bij Block ElectroStore te kijken, hoewel deze in Rotterdam de canon a 80 voor 399 Euro hadden, hebben ze wel een "lage prijs garantie" waar het verschil in bedrag (25% ervan) je korting is, in mij geval dus 25 eurotjes (voor familielid dan waarvoor ik ook aan kijken was later)

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:43

Allardie

AT..

Hmm ff rondgekeken hier in Zeeuws-vlaanderen bij shops die ik wist maar die gaan ook wel over de 400....

Toch proberen je moeder over tehalen via internet te bestellen?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-02 21:38

Apache

amateur software devver

Tsja, België is idd een zwaar kutland voor veel producten, k'heb zelf ook m'n A70 gekocht op het internet, allemaal zeer netjes verlopen & extra nederlandse handleiding erbij (http://www.topvision-online.de/)

Mediamarkt is over het algemeen wel wat goedkoper dan de meeste Belgische winkels maar weet niet of er eentje in jouw buurt is, in Antwerpen is er één maar ik kan zo meteen geen prijzen vinden van een A80 maar dan zou je mss wel met de trein kunnen gaan (mediamarkt ligt vlak naast Antwerpen Centraal in het Century Center)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Ik heb mijn Z1 ook via internet besteld via de pricewatch, geen problemen mee.

Bovendien heb ik hier aan onderdelen nu al zo'n 3 complete pc's besteld, en nog nooit problemen mee gehad.
Dat is ook het voordeel van de pricewatch shopsurvey, je kunt kijken naar wat andere mensen daar eerder over die desbetreffende winkel gezegd hebben.
Ik zou echt aanraden om via internet te kopen, scheelt vaak écht veel geld.

Onder rembours bestellen houdt in: Ze komen het bezorgen en dan moet je het bedrag aan de postbode betalen. Dus dan zijn zij er zeker van dat ze het geld ontvangen voor het product, en jij dat je je apparaat hebt.

Wat garantie betreft: Bij bijvoorbeeld Gistron en Alternate weet ik dat je het eventueel defecte product gewoon kunt terugsturen. Overigens: je kunt je cam ook terugsturen naar Canon (nadat je gebeld hebt), dan wordt het ook gemaakt/ omgeruild.

Er zijn natuurlijk altijd wel minder goede webshops, maar ik zou gewoon gebruik maken van de shopsurvey en een béétje vertrouwen hebben.

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Verwijderd

prijsjes:

canon powershot a80 298,- euro
canon powershot a85 232,- euro

.... hmmm denk denk.. lastig...

maakt die CCD zoveel uit?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-02 14:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Houd er even rekening mee dat die a80 @ 298 (ervanuitgaande dat je die uit Pricewatch bedoelt) niet op voorraad is ;)
Zou ergens deze week weer binnenkomen kreeg ik te horen (ik ben naar de nummer 2 uit de Pricewatch gegaan omdat ik niet kon wachten B))

Verwijderd

x KeN x schreef op 01 augustus 2004 @ 21:19:
Houd er even rekening mee dat die a80 @ 298 (ervanuitgaande dat je die uit Pricewatch bedoelt) niet op voorraad is ;)
Zou ergens deze week weer binnenkomen kreeg ik te horen (ik ben naar de nummer 2 uit de Pricewatch gegaan omdat ik niet kon wachten B))
dat prijsverschil met de A80 maakt je niet uit?

dat grote verschil heeft mij aan het twijfelen gebracht.. scheelt toch een 512 kingston geheugenkaartje met de a85 :) dies nu 232

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-02 14:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik vond het draaibare LCD-schermpje toch erg ok, en dat heeft die A85 niet.
Verder is de A85 meer een opvolger van de A70 en IMO: A80 > A70 dus A80 > A85.

Maar goed, ’t scheelt idd behoorlijk wat duiten.
Lastige keuze.

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens canon is de a85 de opvolger van de a70.
De a80 moet een betere lens hebben en een betere beeld chip.
Er is nog geen opvolger voor de a80.

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Vandaag de dag nog steeds niks via internet durven bestellen is toch écht niet meer van deze tijd sorry dat ik het zeg! Tevens ben je dan ook nog eens een behoorlijke dief van je eigen beurs want het scheelt je echt handen vol geld indien je via internet besteld. Ik heb al zo ontzettend veel via internet besteld en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Een heel enkele keer is er wel eens iets mis gegaan maar dat is allemaal keurig netjes opgelost geworden, niks aan op te merken en is echt verwaarloosbaar. Het is wel zaak natuurlijk om eerst uit te zoeken wat de zaak voor een waardering heeft bij bijv. de shopsurvey of andere adressen. Dit doe ik altijd alvorens ik tot aankoop over ga. En je hoort wel overal van die horror stories waar het mis ging. Ook bij gewone winkels verhalen te over dus dat geeft ook helemaal geen garantie. Net zoals bij gewone winkels zijn er ook bij internet shops regels waar ze zich gewoon aan dienen te houden. Ik zou zeggen ga gewoon voor een internet aanschaf, zeker in jouw situatie, en doe vooraf wel effe je huiswerk omtrent de betrouwbaarheid en het kan gewoon niet mis gaan...

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:50
The_Scratcher schreef op 07 augustus 2004 @ 11:34:
Vandaag de dag nog steeds niks via internet durven bestellen is toch écht niet meer van deze tijd sorry dat ik het zeg! Tevens ben je dan ook nog eens een behoorlijke dief van je eigen beurs want het scheelt je echt handen vol geld indien je via internet besteld. Ik heb al zo ontzettend veel via internet besteld en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Een heel enkele keer is er wel eens iets mis gegaan maar dat is allemaal keurig netjes opgelost geworden, niks aan op te merken en is echt verwaarloosbaar. Het is wel zaak natuurlijk om eerst uit te zoeken wat de zaak voor een waardering heeft bij bijv. de shopsurvey of andere adressen. Dit doe ik altijd alvorens ik tot aankoop over ga. En je hoort wel overal van die horror stories waar het mis ging. Ook bij gewone winkels verhalen te over dus dat geeft ook helemaal geen garantie. Net zoals bij gewone winkels zijn er ook bij internet shops regels waar ze zich gewoon aan dienen te houden. Ik zou zeggen ga gewoon voor een internet aanschaf, zeker in jouw situatie, en doe vooraf wel effe je huiswerk omtrent de betrouwbaarheid en het kan gewoon niet mis gaan...
bij gewone fotozaken valt er meestal nog wel wat te onderhandelen over de prijs van de camera, of je krijgt er een gratis geheugenkaart, tasje noem maar op bij... soms ben je gewoon even goedkoop of maar net wat duurder uit als op internet, zonder al dat gezeik van wachten op je bestelling, betalingen enz.

ik zou gewoon eens uitrekenen wat je op internet kwijt bent voor alles wat je wilt hebben, en loop daarna eens een fotozaak binnen en kijk wat je daar kwijt zal zijn, t kan nog best meevallen, en als t tegenvalt bestel je gewoon alsnog op internet

[ Voor 9% gewijzigd door dribbel op 07-08-2004 12:07 ]

Pagina: 1