Toon posts:

Speedlinq adsl configureren voor router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk na veel rompslomp adsl kunnen krijgen via Speedlinq (Tiscali/babyxl netwerk)

Maar ik krijg met geen mogelijkheid draadloos internet via mijn Linksys BEFW11S4 router. Wat moet je nu eigenlijk invullen bij host en domeinnaam in de router setup? En zijn er nog andere instellingen die ik moet doen om het werkend te krijgen?

Ik heb wel verbinden tussen laptop en router maar geen internet.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Je moet uiteraard wel nog een loginnaam/wachtwoord en eventueel andere instellingen nog in je router zetten. Je kan via http://192.168.1.1/ in deze interface komen en zal mogelijk ook vragen aan je om een wachtwoord in te stellen, als dit nog niet gedaan is. En dan op de grote knop Connect klikken. Als je slim bent zet je de Always Online-optie aan. Dan zorg ie ook dat de connectie weer tot stand wordt gebracht als hij tijdelijks is uitgevallen. Host en domeinnaam hoef je dacht ik niet in te vullen... Je moet wel, als je niet via DHCP een IP-adres krijgt, een gateway instellen. Kan je eventueel ook voor de zekerheid doen, ookal gebruik je DHCP. Daarbij is het IP van je router (192.168.1.1) de gateway.

Misschien iets overbodigs, maar de router moet ook je inlogmethode ondersteunen. Zo konden voorheen routers niet op Casema Kabel inloggen, omdat ze de methode die Casema toepast niet ondersteunde. Ik weet niet hoe dat via Tiscali/BabyXXL

[ Voor 62% gewijzigd door DanielB op 30-07-2004 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ff heeeeeel stom geweest. Ik had mijn wlan kaart een maand geleden een ip gegeven vanwegen een ander netwerkprojectje. Moest op dynamisch staan |:(

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Foutje... moet kunnen :)

In Computer!Totaal stond toendertijd als tip een programmaatje waarmee je van netwerken kon switchen... b.v dynamisch en dan meerdere netwerk-instellingen met IPs :)... Misschien is dat wat voor jou als je vaker die projecten hebt :)