Toon posts:

raid probleem met IT8212 gigaraid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn AMD64 3400+ systeempie in elkaar gezet.. en kom op het volgende probleem...

Eerst effe wat specs: :P :9
amd64 3400+
Giga-Byte K8NSNXP
1024 corsair C2 pro
4 x Maxtor S-ATA 200 GB
2 x Maxtor ATA 200 GB
Asus 9600 Radeon
Tagan 480 W voeding
Hardcano 12
Plextor 712A
Pioneer 120S DVD

Het volgende is het probleem:

De 4 s-ata schijven staan verdeeld over 2 raid controllers, 2 op de onboard Nvidia en 2 op de Sil3112A. Die draaien prima, Beide in raid 0 opstelling. De Plextor en de Pioneer zitten beide op master op Ide 1 en Ide 2, die draaien ook prima.

Nu heb ik die 2 ATA Maxtor schijven op de gigaraid IT8212 aangesloten, en worden ook netjes in de BIOS herkent, en ook in de raid setup bios, heb ik een aray aangemaakt van raid 0, en dan geeft hij ook netjes "functional" aan. Maar in XP komt nergens die aray terug, niet in "deze Computer' niet in systeembeheer/schijvbeheer, nergens.... ook niet met het bijgeleverde gigaraid tooltje, zegt hij dat er geen ata raid schijven zijn om een array aan te maken... Bij systeem/apparaatbeheer staat wel die driver van de IT8212 controler...
Ik heb ook al meerdere malen opnieuw de driver erop gezet, maar haalt ook niks uit.. De schijven hebben het prima gedaan, want ze stonden vol, en heb ze eerst effe leeggemaakt op die S-ata schijven. Hang ik ze als slave aan ide1 of 2 dan worden ze wel gewoon herkend..??

Wat doe ik fout... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net op een andere ata schijf (effe mijn dvd brander losgekoppeld) een clean Windows install gedaan... en alleen die 2 ATA raid schijven aangekoppeld, en niet de 4 s-ata schijven, maar dan worden die schijven wel gezien....???

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:05
Heb je al de standaard zaken zoals bios, driver upgrades geprobeerd?

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Verwijderd

Topicstarter
Yep.. nieuwe bios versie....nieuwe drivers van de giga-byte site....

Verwijderd

Topicstarter
Heb net weer een clean install gedaan. met alles aangesloten, en alle raid driver bij de XP installatie derop gezet.. maar als het XP installatie schermt komt en de keuzes van de HD geeft om te installeren, staan de ATA schijven er niet bij.. terwijl ze wel in BIOS staan..????

Iemand nog suggesties... |:( 8)7 :?

• Reintjuhh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-02 12:37
Je moet wel de drivers laden van diskette tijdens de installatie.
Of heb je dat ook gedaan bij de laatste poging?

F6

[ Voor 10% gewijzigd door Reintjuhh op 03-08-2004 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reintjuhh schreef op 03 augustus 2004 @ 12:11:
Je moet wel de drivers laden van diskette tijdens de installatie.
Of heb je dat ook gedaan bij de laatste poging?

F6
Bij elke installatie heb ik dat gedaan ja... maar haalt niks uit.. In mijn bios worden de schijven, zowel SATA (4 x op 2 raid 0 ) al ATA (2 op 1 raid 0 ) maar windows kent ze gewoon niet..

Sluit ik nu alleen die ATA raid aan.. en niet die SATA schijven, dan wordt de ATA raid wel herkent in windows... 8)7 Ik weet het echt niet meer...

Heb al een mail naar Gigabyte gestuurd, maar die komen ook eerst met de meest voor de hand liggende antwoorden als drivers en bios etc. maar dat heb ik echt allemaal gedaan..... of er moet ergens anders dan op de gigabyte site andere drivers voor de gigaraid IT 8212 zijn te vinden...??

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niemand een idee... want het regent nu.. dus ik denk.. ik ga weer expirimenteren... :7
Pagina: 1