Toon posts:

grafische kaart te warm...?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laptop(medion MD41330) met hierin een grafische kaart die (denk ik) te warm wordt. het gaat om een Nvidea GeForce FX 5350 go.
Hij wordt als het buiten een beetje warm is(meer dan 20 graden) gemakkelijk 91 graden... en dan staat ie ver in het rood :( dat kan nooit goed zijn als je mij vraagt...
Nu heb ik de medion gebeld(je weet wel garantie bla bla bla) en die vervangen hem pas als hij het echt begeeft. maar hier wil ik het niet op aan laten komen....

wat is wijsheid en wie kan mij zeggen of dit normale temperaturen in een laptop zijn en zonee wat kan ik dan het beste doen?

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
wat ik nu niet snap is dat ze pas vervangen als ie het echt begeeft!

Lijkt mij dat er duidelijk iets mis is, ik zou medion toch maar weer bellen. (wat is die garantie anders waard?)

<edit>

heb je niet in het verkeerde forum gepost?

[ Voor 14% gewijzigd door mcb1 op 30-07-2004 18:25 . Reden: aanvulling ]

mcb1

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 18:12:
ik heb een laptop(medion MD41330) met hierin een grafische kaart die (denk ik) te warm wordt. het gaat om een Nvidea GeForce FX 5350 go.
Hij wordt als het buiten een beetje warm is(meer dan 20 graden) gemakkelijk 91 graden... en dan staat ie ver in het rood :( dat kan nooit goed zijn als je mij vraagt...
Nu heb ik de medion gebeld(je weet wel garantie bla bla bla) en die vervangen hem pas als hij het echt begeeft. maar hier wil ik het niet op aan laten komen....

wat is wijsheid en wie kan mij zeggen of dit normale temperaturen in een laptop zijn en zonee wat kan ik dan het beste doen?
vraagje.. werkt de laptop nog wel zoals het zou moeten doen doen? Zo ja dan is er toch niks aan de hand.. die temp kan ook fout zijn uitgelezen

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt no wel zoals hij zou moeten werken maar als ik m'n hand na een uurtje gamen op de behuizing leg dan verbrand ik hem nog net niet :(

ps dat hij op het verkeerde forum staat kwam ik idd te laat achter maar ik geloof niet dat het me wat uit zal maken als ik maar antwoord krijg...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 18:33 ]

Verwijderd

Hoor je de ventilator die in de laptop zit ook draaien? Heb een keer hetzelfde gehad met een Compaq laptop, deze werd ook veel te heet en liep op den duur vast. Kwam doordat de ventilator door stof vastgelopen was. Na de ventilator met een compressor schoon gemaakt te hebben had ik weer normale temperaturen en geen vastlopers meer.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:45

Khaine

Python liefhebber

Mijn advies zou zijn :

Sla je gegevens op DVD of netwerk oid op .

Laat je laptop een nachtje aanstaan en zet hem op een warme plek .

Als de videokaart / laptop nog werkt weet je dat je je geen zorgen hoeft te maken maar bel je medion toch op dat het niet hoort dat je je vingers verbrand aan je toetsenbord .
Zeg dat je um gebruikt voor je werk en dat je nu maar een half uur kan tikken .

Als je videokaart/ laptop niet meer werkt stuur je um op naar medion met de mededeling dat je dit niet gewend bent van hun producten . En zeker niet als je ze al gewaarschuwd hebt ver van te voren dat er iets mis was .

Dit klinkt natuurlijk "krenterig" of "zeikerig" maar je betaald niet voor niets zoveel aan een laptop . En feit = en blijft dat dat ding niet heter dan zus en zoveel graden mag worden .Over het algemeen als je rustig de situatie uitlegt is medion nooit moeilijk (bij mij iig niet ).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 22:46

BLN

91 graden? lijkt me sterk, dan smelt de behuizing namelijk en je schoot krijgt ook een mooi kleurtje, hij wordt misschien heet, maar niet zo heet en sjah, moderne laptops worden gewoon knetterheet.

If it ain't broken, don't fix it

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zullen we maar verder gaan in je andere topic? Dubbelposten is niet echt gewenst. :)

grafische kaart te warm...?/

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.