Dit forum bestaat bij de gratie van het feit dat iedereen een ander gevoel voor relativiteit heeft. Weet je meteen waarom er hier serieus over dit soort dingen gepraat wordt: wat de ene leuk vindt, is de ander een gruwel.
Ik stoor mij in deze aan drie zaken. Ten eerste aan de toon van wildhagen. Ja, ik ben 'm wel van je gewend hoor wildhagen

maar je ziet: nu de door jou zogenoemde "kindjes" lezen wat je over ze schrijft, wordt er teruggeflamed. Dat is jouw schuld, ook die "kindjes" maken deel uit van de community. De opmerking over relativiteit mag ook jij je aantrekken, ik zag graag dat je af en toe wat minder morele superioriteit tentoonspreidt. Is ook een stuk effectiever.
Ten tweede aan dat terugflamen. BlackMetal: als iemand een troll plaatst of lijkt te plaatsen, is het
altijd van het grootste belang daar
niet op te reageren (lees
dit maar eens. Beter: hang het boven je bed). Als je op de FP een modbreak voor je kiezen krijgt en er wordt naar aanleiding van (en niet: over) dat incident hier een draad geopend, dan mag je best even nadenken over het waarom: er zijn blijkbaar mensen die zich hier aan storen.
In plaats van constructief mee te denken ga je dan (nadat je eerst even het hele forum in twijfel trekt en zielig en humorloos noemt, en bedankt

) volstrekt nutteloze -1-opmerkingen richting wildhagen maken. Je hebt zowel op de FP als hier moderators in alle soorten en maten, en als je er toevallig één ontmoet die dít gedrag wél ziet als een open sollicitatie naar een ban, dan moet je niet raar opkijken. Ik vind het iig knap onredelijk gedrag - je ziet aan de reakties dat wildhagen's frustratie door veel mensen gedeeld, maar door evenveel mensen anders wordt beoordeeld. Nogmaals: daar is dit forum dus voor bedoeld.
En ten derde deel ik wildhagen's zorg over deze trend. Ik zie het zelf ook en stoor me er ook aan. Het is ondertussen goed gebruik (meen ik dan

) dat in MS-draadjes posts met een (soms wel maar meestal) on-onderbouwde "gebruik dan ook Linux!" glashard op troll worden gezet (mutatis mutandis geldt dat natuurlijk ook voor linuxdraadjes

). Bij een discussie over iets specifieks MS'erigs voegt zoiets per definitie niets toe, en tot overmaat van ramp lokt het reakties uit van mensen die hun tijd wel beter kunnen gebruiken - zo'n beetje de definitie van een troll.
Dit postgedrag is daar volledig mee te vergelijken, ben ik met Wouter Tinus eens. Een ban lijkt me volstrekt buiten de orde (leest allen de
TMF FAQ nog maar 'ns over, ook goed om af te koelen

) , maar een -1 troll is wel het hoogste - met flamen heeft het imo minder of niets van doen. PM lijkt me al best al kunnen.
Ik ben het overigens wel met BlackMetal eens dat als tien users "Firefox!" roepen, dat
per individu relatief onschuldig is - maar als trend is het wel iets waar imo tegen opgetreden moet worden.
En als het even kan, hard.
[
Voor 7% gewijzigd door
Rataplan op 30-07-2004 23:08
. Reden: typo's ]