XMMS / Konqueror - enqueue functie (zoals winamp/explorer)

Pagina: 1
Acties:

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-12-2025

BaatZ

Prullenbakker :?

Topicstarter
(de search werkt niet, ik krijg bij wat voor query dan ook altijd een error: Warning: fsockopen(): unable to connect to atlas:23456 in /mnt/web/react/got/react/global/non-www/actionclasses/find.classes.inc.php on line 2631)

Maargoed :)

Ik ben in windows gewend dat als je een hele rits mp3tjes selecteert en dan rechtsklikt in de selectie en dan op "open" klikt, of "enqueueueueue :P in winamp", dan worden al die mp3tjes naar je playlist geramd. Ook op enter drukken werkt dan.

Als ik dit in konqueror probeer, dan worden er net zoveel XMMS sessies gestart als het aantal mp3tjes dat ik heb aangeklikt. Dit geeft ongelooflijk veel lawaai en het is lastig afsluiten.
Nu heb ik geprobeerd om bij de run-opties voor mp3files (in konqueror) in plaats van alleen "xmms" in te voeren, "xmms -n 0 -e" ingevoerd. Daardoor zouden alle commands voor xmms naar de eerste xmms sessie gestuurd moeten worden, en daarin in de playlist ge-enqueueued.
Dat werkt ook niet

Ik heb ook gekeken of ik dan misschien het context-menu van konqueror kan aanpassen (het menu dat je dus krijgt als je rechtsklikt op een file). Daar heb ik (ondanks google) ook geen oplossing voor gevonden.

Weet iemand hoe ik met XMMS / Konqueror de feel van Winamp / explorer kan krijgen ?

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:22

M-ThijZ

Riding on Rails

..volgens mij kon ik iets dergelijks doen. Zal zo eens kijken. En het verslepen van alle files in de playlist kan ook niet?

• BaatZ
  • Laatst online: 10-12-2025

BaatZ

Prullenbakker :?

Topicstarter
Acid-Rain schreef op 30 juli 2004 @ 17:54:
..volgens mij kon ik iets dergelijks doen. Zal zo eens kijken. En het verslepen van alle files in de playlist kan ook niet?
Naar de playlist slepen kan wel, maar dan moet je eerst een xmms sessie starten, daar een playlist tevoorschijn toveren (die heb ik altijd uit staan) en dan nog eens vanuit konqueror die mp3's erin slepen. Volgens mij hoeft dat helemaal niet nodig te zijn ?

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:22

M-ThijZ

Riding on Rails

goh ik dacht altijd dat het wel kon. Ik zal eens knoppix booten (pc die ik wou gebruiken staan gnome op |:(

• Wilke
  • Laatst online: 23:18
Als iemand dat voor elkaar krijgt is het ook zeker interessant om te proberen dat in KDE te krijgen, want dit gedrag is inderdaad wel vrij vervelend (het is mij ook al verschillende keren overkomen) :)

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Een beetje zoeken en voilla: http://kde-apps.org/content/show.php?content=11472
Zelf had ik het overgens gedaan het KHotkeys en de command line opties. (xmms -x oid)

De site kde-apps.org heeft trouwens nog veel meer handige dingetjes.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
eigenlijk gaat mijn vraag niet over het probleem van de TS, maar de vraag is wat de skin is die in de url van MTWZZ zit (http://kde-apps.org/content/pre2/11472-2.png), het is de winamp 5 skin, maar voor xmms, en ik kan die dus echt nergens vinden...

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij kan dat best.
Maak een entry in je KDE menu:
naam: enQueue
command: xmms -e %U

Vervolgens open je konqueror en kies je Setting-Configure Konqueror-File Associations. daar verander je voor alle file types (voorbeeld .mp3) de application preference order. Klik op "add" en voeg en Queue toe als eerste associatie.

Selecteer nu een aantal mp3's en right-click open-with-other en kies daar enQueue (en vink aan dat konqueror die binding onthoudt).
Iedere volgende keer selecteer je je mp3's en right-click je op "open with - eQueue" , en je lijstje verschijnt mooi in xmms.

Service menu's zijn waarschijnlijk de mooiere manier om dit voor mekaar te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door AlterEgo op 30-07-2004 21:41 ]

Verwijderd

Mayco schreef op 30 juli 2004 @ 21:16:
eigenlijk gaat mijn vraag niet over het probleem van de TS, maar de vraag is wat de skin is die in de url van MTWZZ zit (http://kde-apps.org/content/pre2/11472-2.png), het is de winamp 5 skin, maar voor xmms, en ik kan die dus echt nergens vinden...
Beter zoeken....: http://classic.winamp.com/skins/details.php?id=138231
Het is een Winamp 2 skin die er als de Winamp 5 skin uitziet...

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
ah! super _/-\o_ god zal je lonen!

dom van me dat ik niet gezocht heb op de site van winamp, wist niet dat die themes compatibel waren.
Pagina: 1