Ik ben aan het proberen een JTable te gebruiken in mijn programma. Deze JTable is toegevoegd aan een JScrollPane, die op zijn beurt weer is toegevoegd aan een JSplitPane. De bedoeling is nu dat de JTable zijn preferred size gebruikt en daarvoor maak ik gebruik van de FlowLayout-manager. Dat werkt allemaal nog wel. Het probleem is alleen dat ik de achtergrond rondom de table van een andere kleur wil voorzien. Als ik dan de viewport van de scrollPane de gewenste achtergrondkleur geef, dan werkt dat voor alles behalve de lijn waarop de JTableHeader geplaatst is (er loopt dus een horizontale lijn in de native-kleur rechts van de JTableHeader). Ik heb geprobeerd om de JTableHeader dan ook van dezelfde achtergrondkleur te voorzien, maar dat geeft(als logisch resultaat) dat alles, inclusief de kolommen, die kleur krijgen.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alleen die "lijn" de goede kleur geef(of verdwijnt) en dat de kolommen in de native-kleur blijven?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alleen die "lijn" de goede kleur geef(of verdwijnt) en dat de kolommen in de native-kleur blijven?