Heeft iemand WPA-PSK AES met Linksys WRT54G werkend?

Pagina: 1
Acties:

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Omdat het originele topique van Kurzweil_ is gesloten leek me het wel aardig om hier de oplossing voor het probleem te posten. :*)

Probleem:
Ik heb een Linksys WRT54G router en een Linksys WMP54G en Dell TrueMobile 1300 netwerkkaart. Als ik WPA-PSK AES beveiliging aan zet valt gemiddeld elke 5 minuten de verbinding weg. Windows geeft aan dat de verbinding 100% is met de juiste SSID maar ik dan niet meer internetten en zelfs de router niet meet ping-en.
Dit gebeurt met de Linksys netwerkkaart en ook met de Dell netwerkkaart op een andere comp. De verbinding valt niet tegelijk weg. Het kan zijn dat de ene computer het niet meer doet en de andere nog wel.

Als ik alle beveiliging uit zet lijkt alles perfect te werken.

Heeft iemand WPA-PSK AES met de WRT54G router goed werkend of weet iemand een oplossing voor mijn probleem?
De oplossing is vrij simpel namelijk, en het zou jammer zijn als mensen hierdoor hun beveiliging uitzetten.

Het probleem is dat wanneer de router de "Group Key Renewal" gaat uitvoeren, de verbinding even wegvalt. Standaar staat deze op de 300 seconden (5 minuten dus). Door deze waarde te vergroten (tussen 0 and 99,999 seconds) heb je in de praktijk geen probleem meer van een wegvallende verbinding. Dit stel je in in het Securitie Setting menu, waar je ook de rest van de WPA instellingen kan wijzigen (Firmware Version: 2.07).

Alles werkt nu super stabiel hier, met een prima beveiliging! :p

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:14
Als aanvulling nu er een nieuwe firmware versie op de website van Linksys is verschenen:

Ik ben weer terug gegaan naar de Linksys versie v2.02.7

Ik had dus de nieuwe versie 2.04.3 geinstalleerd, maar kreeg meteen te maken met een veel lagere snelheid en een onbetrouwbare verbinding (op drie meter afstand van het AP).

Kort daarop de gehackte versie HyperWRT v1.0 er op gezet. Inderdaad een veel betere verbinding en qua snelheids verder niets op aan te merken. Echter, ik merkte dat een aantal website het gewoon consequent *niet* meer deed (zowel via LAN als wireless):
- Windows update website
- www.fordvehicles.com
- de onderliggende pagina's van NU.nl

Anderen daar ook last van ?