Toon posts:

Digitale videocamerea kopen op Isla Margarita

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort op vakantie naar Isla Margarita,
Nu las ik dat alles daar spotgoedkoop is. Ik ben van plan om een digitale videocamera te kopen (Canon MV700 ofzo).

Mijn vraag is nu zal ik dat in NL doen, of zal ik dat op Isla Margarita doen omdat het daar veel goekoper is?

Iemand enig idee?

Gr Jasper

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kan je doen, maar gooi wel alle dozen en papieren en fakturen e.d. weg, anders loop je kans dat ze je op schiphol alsnog laten betalen. Desnoods wat krasjes erop maken zodat ie gebruikt lijkt. Je zou de verpakking en handleiding natuurlijk ook per post naar jezelf kunnen sturen. (heb ik eens gelezen :) )

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

In zuid amerika hebben ze toch 110volt?
Even opletten wat de adapter etc. doet.

Verwijderd

In zuid-amerika gebruiken ze het ntsc beeldsysteem, hier in europa pal. Als je zo'n camera meeneemt, kun je hier er nooit bandjes voor kopen omdat ze allemaal in pal geformatteerd zijn. Ook mocht er iets met de camera aan de hand zijn dan kan je hier niet terecht in nederland voor reparatie. De nederlandse importeur weigert hem gewoon te repareren voor je.

Verwijderd

Vaak hebben ze in dat soort gebieden ook een aantal pal camera's liggen

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
als ik jou was zou ik voor iets meer geld gewoon hier in nederland een camera kopen. je kunt gezeik krijgen met

1) douane
2) garantie
3) compatibiliteit

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Die afweging moet je zelf maken, ik moest dat ook toen ik voor de keuze stond om een beamer van 1200 euro te kopen in Nederland, of voor 1000 euro te importeren uit Duitsland.

Ik koos ervoor om hem hier in Nederland te kopen vanwege de garantie en een goed gevoel. Was het ding in het buitenland 500 euro geweest had ik het natuurlijk gedaan.

Je moet de financiële winst afzetten tegen het risico en als het gaat om een camera van zeg 500 euro hier en 350 daar, is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem daar te kopen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het 110v/NTSC probleem.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

seninha

god's right foot

Als ik jouw was en de prijs scheelt erg veel (laten we zeggen 300 euros) zou ik het lekker doen.

Moet je maar de risico nemen bij de douane ;)
Heb het afgelopen vakantie in Malaysie ook gedaan. Heb daar een Nikon D70 + 18-70 lens gekocht voor 1100 (plus een Tas en Memory card).
Vergelijkbaar prijs voor het set is in nederland ruim 1500. :)

Heb natuurlijk de risico genomen dat je bij de douane aangehouden wordt , maar dat was niet het geval :*)
Denk dat het te vroeg voor hun was (6.30 in ochtend)

Wat de garantie betreft, als het goed is heb je wereldwijd dekking (tenminste Nikon)
Ze zullen natuurlijk eerst nee zeggen maar ze zijn verplicht om het te doen.

Ik heb wel eens in de vakantie naar een winkel moeten gaan om mn Burton snowboard te laten maken, en dat werd gedaan zonder probleem. rekening wordt gewoon naar de fabriek gestuurd. Dit terwijl ik hem in Nederland gekocht had.

Dus weet niet waarom ze zo moeilijk doen als je een camera ergens anders koopt.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Heb m toch maar niet gekocht...

bleek in Isla Margarita duurder te zijn dan in NL.
Jammer!
Pagina: 1