Toon posts:

[win xp] dualboot boot.ini problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit is mijn situatie:

C partitie FAT32 met W98se
D partitie NTFS met XP-pro

ik wilde in de eerste instantie windows 98 afhaken en paste daarom de dualboot tijd aan in XP tot 0 seconden.
Daarna dacht ik de boot.ini wel leeg te kunnen maken (sorry, stom stom stom )

Ik kan nu niet meer booten in zowel W98 als XP
Mijn eerste foutmelding is: " invalid boot.ini file booting from c:\windows"

Daarna: " windows could not start because the file is missing or corrupt <windows root> \system32\hal.dll"

Let op: mijn XP root staat dus op D:

ik heb nog wel een backup van de originele boot.ini genaamd boot.txt, maar die kan ik niet overschrijven in dos

:? Mijn vraag is: wat kan ik nog doen? - is C: wel de plek in mijn situatie waar de boot.ini hoort te staan ?

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn vraag is: wat kan ik nog doen? - is C: wel de plek in mijn situatie waar de boot.ini hoort te staan?
Ja, waarschijnlijk wel. Je zou voor de zekerheid boot.ini op C: en D: kunnen zetten.
Ik heb zoiets weleens opgelost met een Knoppix-CD (zo'n Linux-cd waarvan je kan booten).

Misschien dat een installatie van Windows (over je huidige installatie, dus je progr. blijven) werkt?

Succes!

Verwijderd

Bij partition magic zit ook een optie om een file te copieren naar ntfs.

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 11:01
probeer dit eens: http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html

Met deze testdisk heb ik beste ervaringen. Simpel snel en zeer efectief!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora