ook nog nooit gezien dat iemand vroeg om per mail een antwoord te krijgen?

Tuurlijk zal het dan misschien iets vaker voorkomen, maar zoals het met alles is, als je het nooit probeerd en alleen maar gaat speculeren wat er zou kunnen gebeuren...
Remy schreef op 03 augustus 2004 @ 08:47:
Eens met GuardianAngel en Curry hier. Het forum zal dan op een paar subfora na (W&L, NSTM, SG, misschien ook FG vanwege de 'content' daar) een vraag/antwoord forum worden (worst case scenario), en daar schiet niemand hier op GoT wat mee op.
Een forum moet juist verkeer naar iedereen zijn, open. Met PMs wordt belangrijke info, tips en oplossingen achter gesloten deuren gedaan, waardoor het eigenlijk 'verloren kennis' is omdat het verder niet wordt gedeeld.
true true, echter ik snap niet waarom "iedereen" meteen uitgaat van het slechtste? Die paar helpdesk users die niks met de community en het forum als informatie bron te maken willen hebben en alleen hun probleem zo snel mogelijk opgelost willen hebben zullen immers ook niet terug komen op een topic als ze via een andere weg hun probleem opgelost hebben, of wel soms

Daarnaast denk ik dat als er vragen via een PM systeem gevraagd worden aan andere users dat dat de search en faq vragen zijn dus gewoon negeren die berichten of een faq link terug sturen in zo'n geval. Dus welke informatie gaat verloren?
Voor 1-on-1 zijn ook prima communicatiemiddelen als icq/msn/irc en mail uitgevonden, als er even persoonlijk wat woorden gewisseld moeten worden

niet iedereen gebruikt icq/irc, en mail is (wat ik al reeds gezegt heb) te "zwaar". Een een regeltje tekst in een mailtje vind ik imo "not-done" als in: van een mailtje verwacht ik meer

tja warez, dat lijkt me niet een punt van discussie over het wel of niet invoeren van een PM systeem, aangezien t.net er niets mee te maken wilt hebben en niet de berichten wilt controleren. Daarnaast zeg je zelf: dat kan ook via email

script-req. dat is dan ook zo'n punt, als je er niet op in gaat heb je er geen last van, wil je wel een scriptje maken, prima. Ik denk dat een PM systeem juist voor die dingen handig kan zijn. Niet voor het oplossen van problemen.
Scheldkannonades: die krijg je ook per mail/irc (althans ik

)
maar nog even voor de duidelijkheid, ook ik ben geen grote fan van een PM systeem, echter ik sta open voor een proefperiode als het systeem in React zit

Maar van te voren al roepen dat je het niet moet doen zonder het ooit geprobeerd te hebben....