XP install naast win98

Pagina: 1
Acties:

• Puff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09-2024
Hoi,

FF in het kort ,

2Laptop met 2 gelijke partities.
op partitie 1 staat WIN98.

Op partitie 2 staat niets...

Nou kan ik om onduidelijke reden niet meer booten op WIN98 krijg allerlei rare foutmeldingen

Dus het plan was om op de 2e partitie XP te installeren en dan de vanuit XP de data te backuppen vanaf part1.

Maar tijdens install procedure vlak na het copyeren van de data van cd naar HD vraagt pc om restart en hij gaat niet verder met instaleren na de reboot maar begint overnieuw (als ik opstarten van cd aanklik) of hij geeft schijffout.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Of is mijn HD overleden.?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Danny

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Puff schreef op 30 juli 2004 @ 16:31:

Nou kan ik om onduidelijke reden niet meer booten op WIN98 krijg allerlei rare foutmeldingen
Zoals??

Alle proemn in n drek

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Hij moet toch restarten na het kopiëren van die installatiebestanden :?
Alleen moet je daarna niet meer klikken op opstarten van cd

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Puff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09-2024
nee als ik dat niet klik dan na een paar sec gaat ie automatisch starten van HD echter dan krijg ik schijffout en stopt alles.

Snap er geen snars van

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Download eens een tooltje bij harde schijf fabrikant en controleer deze op fouten, of probeer een andere XP cd. Echter omdat je nu in een werkende install en een install in progress foutmeldingen hebt lijkt het eerste een stuk waarschijnlijker

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Het gemakkelijkste is om je schijf in 2 delen te verdelen en dan eerst windows 98 te installeren en dan via 98 xp te installeren op de 2e schijf. Zo maakt windows XP automatisch een dual boot aan.

Axel

Verwijderd

niet toevallig het bestandssysteem verandert in NTFS? want daar doet win 98 het niet mee ;)

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Als je boot vanaf CD of floppy, kan je er dan wel bij?
Behalve dat de schijf fysiek stuk kan zijn/dreigt te gaan, kan ook je MBR (master boot Record) beschadigd zijn, ook daar zijn tooltjes voor.

Jikra

Pagina: 1