Toon posts:

[help] waar zit IE exe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses dat ik niet gezocht heb op het forum; dit vanwege het 'down' zijn van de zoekfunctie.

Ik heb zojuist Windows XP opnieuw geïnstalleerd, maar ik heb geen snelkoppeling naar Internet Explorer, zowel op de desktop als in het startmenu. Dus wil ik er één zelf maken, maar kan ik geen executable vinden in program files/internet explorer en de submappen, ook niet wanneer ik verborgen bestanden laat weergeven.

Waar kan ik 'm vinden?

Misschien is er ook een verband met het feit dat ik windows niet via internet kan activeren (wat binnen 30 dagen moet); ik hoop dat iemand hier misschien ook een antwoord op heeft.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Als je eens gaat zoeken naar "iexplore.exe" zou je hem moeten kunnen vinden :)

Verwijderd

Zoek naar iexplore.exe.

Specifiek: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 16:29 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoort toch echt in c:\program files\internet explorer\iexplore.exe te staan hoor.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:16
Windows kan je ook via de telefoon activeren. :) Staat een nummer als je activeert.
Je kan je IE icoon terugkrijgen door met je rechtermuisknop op bureaubladte klikken -> Bureaublad aanpassen -> IE aanvinken. :)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:05

Nik

offtopic:
^^^ Tijd om je post te edited! Je mag geen slotjes roepen...

Maar hoe zit dat dan dat je geen IE logo hebt? Heb je tijdens de installatie misschien geen IE geïnstalleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Nik op 30-07-2004 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook als ik op iexplore.exe zoek, krijg is geen resultaat, behalve:

IEXPLORE.EXE-27122324.pf (in C:\WINDOWS\Prefetch)

Ik ga er toch vanuit dat explorer tijdens de installatie van windows wordt mee-geïnstalleerd. Ik heb meteen de nieuwste updates van explorer gedownload en met succes geïnstalleerd. Er staan nu een paar extra bestanden in de explorer map, maar nog steeds geen .exe!

Ps. Dank je RobuZZ dat je me zoveel feedback tijd gunt

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 16:38 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:05

Nik

Probeer eens via het COnfiguratie Scherm, naar je software te gaan, en daar windows componenten herinstalleren (dus alle netwerk services), wellicht helpt dat?

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op 30 juli 2004 @ 16:36:
Probeer eens via het COnfiguratie Scherm, naar je software te gaan, en daar windows componenten herinstalleren (dus alle netwerk services), wellicht helpt dat?
Internet Explorer staat in de lijst al aangevinkt, met erachter 0,00 Mb: windows gaat er dus ook vanuit de IE goed is geïnstalleerd.

hij is nu bezig...

Foutmelding: "Setup kan bestand licwmi.dl_ niet kopiëren": heeft denk ik temaken met dat ik de nieuwste service pack heb geïnstalleerd.

Hij installeerd hem nu wel; ik heb gewoon op 'opnieuw' geklikt... beetje raar.

ff wachten...

Klaar, maar nog steeds geen .exe te zien

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 16:51 ]

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je Internet Explorer niet per ongeluk uitgeschakeld in Programmatoegang en -instellingen? (staat in het start menu als je service pack 1 geinstalleerd hebt)

• AzzKickah
  • Laatst online: 11:11

AzzKickah

06-CENSORED

Installeer een andere browser.

Verwijderd

Topicstarter
Towbitis schreef op 30 juli 2004 @ 16:47:
Heb je Internet Explorer niet per ongeluk uitgeschakeld in Programmatoegang en -instellingen? (staat in het start menu als je service pack 1 geinstalleerd hebt)
Ik heb niets uitgeschakeld, daar ben ik zeker van.
AzzKickah schreef op 30 juli 2004 @ 16:49:
Installeer een andere browser.
Ik heb zo mijn redenen dat ik IE nodig heb.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 16:52 ]

• AzzKickah
  • Laatst online: 11:11

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 16:51:
[...]

Ik heb zo mijn redenen dat ik IE nodig heb.
Oh jah, dan is t lastiger.

Verwijderd

c:\program files\internet explorer\ie.exe

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 16:53:
c:\program files\internet explorer\ie.exe
Ook niet. Er is helemaal geen exe te vinden in die map, en ook niet in de sub-mappen.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

..Update je XP gewoon, zit ook een iexplorer update bij zover ik weet.

ma ma ma ma ma macron one

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
Rechtermuisknop op je bureaublad>Eigenschappen>Bureaublad>Bureaublad aanpassen>IE aanvinken bij Bureaubladpictogrammen.

Wat MadGoblin zegt dus.

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenG op 30-07-2004 16:58 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Als je via start->uitvoeren daar 'iexplore' intoetst en dan op 'enter' drukt, dan start IE toch wel gewoon neem ik aan:?

Misschien zoek je niet tussen de verborgen bestanden? Dan moet je bij je map opties aangeven dat 'hidden files' getoont moeten worden :)

Ook kan je via rechter muisknop op de desktop -> bureaublad aanpassen en daar de shortcut naar IE aanvinken.

Of je kan op je startbalk via rechter muisknop de werkbalk 'snelstarten' aanvinken. Dan staat ie daar ook nog eens.

Zelfs kan je nog je shortcut uit je startmenu gewoon kopieren naar je desktop door hem te slepen :)

Al met al legio van mogenlijkheden lijkt me zo :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Rechtermuisknop op je bureaublad>Eigenschappen>Bureaublad>Bureaublad aanpassen>IE aanvinken bij Bureaubladpictogrammen.
Hij vroeg eerst om een pad wat 'ie niet vinden kon, maar nu doet ie het ineens wel. Welke exe dan aangeroepen wordt is me een raadsel.

In ieder geval bedankt! Ik heb in ieder geval weer een snelkoppeling! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 17:14 ]

Pagina: 1