[cpu of videokaart] crasht random ?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
hallo, ik heb een amd 64 @ 2,2 ghz ik heb geen super geheugen maar toch redelijk( samsung pc 3200 )
nu heb ik om de gekste redenen crashes.
vandaag na een nacht gewoon niks doen( downloaden) knalt ie vanmiddag eruit. ik was een msn spelletje doen. ik heb ook vaak in games dat ik of een reboot heb of een freeze ( beeld blijft hangen , reset enigste oplossing)
ik zat vandaag te denken aan mijn voeding. dit is een chieftec scorpio 360 watt. ik heb pas een schijf ingebouwd( sata 200 gb maxtor) maar daarvoor had ik ook al freezes en crashes. vandaar dat ik ook twijfels trek bij mijn voeding. de lijnen zijn:
12+: 11,84
5+:5,026
3,3+:3,344
vcore:1,486
ik had eerst mijn videokaart overclocked maar met dit weer is ie terug geklokt.het is een r9700 pro
er zit een zalman op met 2 fans (er op en van zij )
verder word mijn processor maar 40 graden.
wat is et probleem en wat kan ik er aan doen?
is et misschien gewoon een gare videokaart?
ik hoor et wel als ik iets vergeten ben te melden
ik heb al et een en et ander rond gevraagd maar niks helpt :S
alle temps en voltages zijn vanuit pc probe.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Staat hij overklokt, je cpu? Zo ja, misschien voltage een tikkeltje hoger zetten. Die chieftec voedingen zijn normaal gezien echt wel kwaliteit hoor...

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Ranzy schreef op 30 juli 2004 @ 17:22:
Staat hij overklokt, je cpu? Zo ja, misschien voltage een tikkeltje hoger zetten. Die chieftec voedingen zijn normaal gezien echt wel kwaliteit hoor...
ik zal het eens proberen. maar kan het niet mijn videokaart zijn? omdat hij in spellen wel eens vast loopt na een paar uur?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 16:54
Volgens mij zien je voedingswaardes er goed uit.. De mijne (Athlon XP) liggen er vrij dicht bij. Wanneer crasht je PC? Als 'ie druk bezig is, of ook als 'ie idle is? Bij drukte, kan het zijn dat je voeding het gewoon niet meer trekt. Mij ook een keer gebeurt, 1 fan verwijdert & alles weer stabiel.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

1 ding is zeker, het ligt niet aan je voeding, daar zijn de waarden veel te mooi voor :*)
Je kan wel eens proberen om het CPU voltage wat te gaan verhogen, dat wil nog wel eens een stuk schelen in crashes.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Controlleer je geheugen eens met memtest.
Krijg je een BSOD, als je windows xp hebt, zet dan eens uit dat je pc moet reboten ipv een BSOD.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat heeft dit met Die-Hard Overclocking & Cooling te maken :?

Kijk bijvoorbeeld eens in Processors, Mobo's & Geheugen of Overige Hardware. In de startpost van het PMG Beleid kun je o.a. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter vinden met alle mogelijke informatie, tips en oplossingen en er staat ook hoe je het beste een "Help, mijn PC doet het niet!" topic moet openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.