Toon posts:

raid schrijven verplaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NT 4.0 server draaien.
Ik heb nu een 2003 server klaar staan ter vervanging.

Ik heb op de NT 4.0 server een Raid 1 (2 x 36 GB) schijvenpakket.

Als ik die nu in de 2003 server zet, en maak weer een schijven pakket aan met die schijven, heb ik de data dan nog?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44
Nee, waarschijnlijk niet, tenzij je dezelfde raid controller en dergelijke hebt. Maar dat betwijfel ik. Misschien kun je wat meer specs geven?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het ook niet kon, maar heb de vorige keer schijven verplaats en tot mijn grote verbazing stond de data de nog op.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik dacht ook dat het niet ging, maar bij upgrade van mijn laatste mobo/raid set (beide verschillende promise chips, raid0 opstelling), bleek het ook nog te werken... Kortom, je weet het nooit zeker:p

[ Voor 16% gewijzigd door Luxx op 30-07-2004 16:34 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zolang je alleen een nieuwe Array aanmaakt, en verder nog niet formatteert ofzo, verlies je je data in ieder geval niet. Probeer de config zoveel mogelijk hetzelfde te houden, en test het gewoon, zoals je hoort kan het goed gaan, en de enige manier om daar achter te komen is door het te testen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > OM

Handig dat je ook de hardware info geeft, begin daar eerst eens mee ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het handige van RAID1 is dat je het even kunt proberen. :)

Mislukt het dan kan die schijf altijd terug naar het oude systeem en een rebuild zorgt ervoor dat alles weer als vanouds is.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uit de RAID FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden: Kan ik veranderen van RAID controller met behoud van data?

Lijkt me dus duidelijk :)

Voor het geval je weer zo'n topic wil openen: vermeld alle relevante details. Zo heb je nergens vermeld staan om wat voor hardware het gaat. Dat schiet dan niet op hé ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.