Toon posts:

DL op een NEC ND-1300A?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht naar firmware updates voor de NEC ND-1300A om DL schijfjes te kunnen branden, maar kheb nog nix gevonden :/ . Is deze brander daar niet geschikt voor of moet ik nog even geduld hebben? kheb een jaar geleden een behoorlijke duit geld op moeten hoesten om deze brander te kopen 't zou wel rot zijn als ik nu wéér een nieuwe moet kopen :s, enig id hoe het nu zit??? :?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:44
Volgens mij kan deze brander helemaal niet geflashed worden naar dual layer? :?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53
Nope, kan helemaal niet (helaas, anders had ik er ook wel wat aangehad :P). Vergeet het maar.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03 07:42
DL is een andere techniek. Dit kun je dus niet aanzetten met een nieuwe firmware versie. Je kan dus wachten tot je een ons weegt maar DL zal hij nooit gaan doen.

Maar ik zou nu nog geen DL kopen als je budget nogal krap is. Kun je beter even wachten. De NEC is een prima branden en kan best nog even langer mee. In de toekomst wordt DL vanzelf betaalbaar.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Verwijderd

Nou, ik heb die brander naders ook al een jaar en heb er destijds volgens mij 130 euro voor betaald, vind ik persoonlijk niet echt een hele duit geld... ok, is ook niet weinig maar voor een dvd-brander destijds ook niet veel... kijk als je destijds een plextor had gekocht van 200 en meer euros dan kon je dat wel zeggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik vroeg het mij al af of het technisch wel mogelijk was, is nu dus bevestigd, is wel vet balen maargoed, dan maar weer nieuwe kopen 8)7. btw de NEC ND-1300A kan wel geflasht worden. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 16:16:
Nou, ik heb die brander naders ook al een jaar en heb er destijds volgens mij 130 euro voor betaald, vind ik persoonlijk niet echt een hele duit geld....
Ik had em voor 180 ergens, tja kvond et eigenlijk best wel wat maargoed. 't ligt er maar net aan wat je budget is hé ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:21

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 16:20:
[...]

Ik had em voor 180 ergens, tja kvond et eigenlijk best wel wat maargoed. 't ligt er maar net aan wat je budget is hé ;)
Je kunt alleen niet verwachten dat die ook DL aankan, dat is hetzelfde als dat je een Nec 2510A koopt en over een jaar verwacht dat die met een patch ook BleuRay kan brangen namelijk :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

J_Davelaar schreef op 30 juli 2004 @ 16:11:
DL is een andere techniek. Dit kun je dus niet aanzetten met een nieuwe firmware versie. Je kan dus wachten tot je een ons weegt maar DL zal hij nooit gaan doen.

Maar ik zou nu nog geen DL kopen als je budget nogal krap is. Kun je beter even wachten. De NEC is een prima branden en kan best nog even langer mee. In de toekomst wordt DL vanzelf betaalbaar.
Uuh.. er zijn wel branders die geflasht kunnen worden en DL kunnen toch..? Als ik het mis heb wil ik het ook best toegeven hoor maar meen toch echt een aantal gezien te hebben die na een flashje dual layer kunnen het ligt er alleen aan of ze idd de hardware al met een vooruitziende blik hebben gemaakt van de NEC 1300a.

Verwijderd

Zoals deze NEC bijv:
Firmware updates / NEC ND-2500A K0P2 Double Layer
Door Robin Vreuls - vrijdag 14 mei 2004 - 17:29 - Bron: RPC1 - Submitter: Andreklaver
Op The Firmware Page is een topic te vinden waarin wordt aangegeven dat het mogelijk is om de NEC ND-2500 dvd-brander om te toveren naar een ND-2510 double layer-brander.

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 30 juli 2004 @ 16:24:
[...]

Je kunt alleen niet verwachten dat die ook DL aankan, dat is hetzelfde als dat je een Nec 2510A koopt en over een jaar verwacht dat die met een patch ook BleuRay kan brangen namelijk :)
Met die ged88 had ik hem ook niet aangeschaft hoor :), alleen toen ik een tijd geleden hoorde dat je simpelweg met een firmware update je brander geschikt kon maken voor DL, werd ik wel benieuwd... maar helaas ;(

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 16:20:
[...]

Sjees.. 180euro valt me nog mee hoor.. Ik heb er in april/mei 2003 €300,- voor betaald.. Het was niet de goedkoopste winkel, maar wel een waar ik snel heen kan mocht het ding defect zijn gegaan. Ik ben nu aan het denken om die 2510 maar te gaan aanschaffen..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom heb je zo nodig een nieuwe drive nodig indien de ND-1300A geen DL kan branden.

Ik heb net mijn Plextor PX-712A gekocht, en bewust niet voor een DL brander gekozen.
Hier had ik dan ook mijn redenen voor:
-Plextor staat bij mij voor kwaliteit
-Films kan ik recoden waardoor ze wel op een Single Layer schijfje passen
-DL media is duur
-Compatibiliteit...

Zo kan ik nog wel even doorgaan....

Met andere woorden kun je nog heel lang doen met je fikker, tenzij je echt grote bestanden oid hebt die niet op een Single Layer schijfje passen.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Topicstarter
DannyVersluis schreef op 30 juli 2004 @ 16:38:
Waarom heb je zo nodig een nieuwe drive nodig indien de ND-1300A geen DL kan branden....
Voor het grootste gedeelte gebruik ik mijn brander om dvd films te fikken/kopieeren >:) , nu moet ik films eerst "strippen" wil ik ze op een SL schijfje zetten. 't is natuurlijk veel mooier als je een exacte kopie kunt maken zonder kwaliteits verlies of bepaalde extra's weg te laten. (en ga nu niet zeuren over copyright, das weer een ander onderwerp) :P

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03 07:42
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 16:28:
[...]

Uuh.. er zijn wel branders die geflasht kunnen worden en DL kunnen toch..? Als ik het mis heb wil ik het ook best toegeven hoor maar meen toch echt een aantal gezien te hebben die na een flashje dual layer kunnen het ligt er alleen aan of ze idd de hardware al met een vooruitziende blik hebben gemaakt van de NEC 1300a.
Je hoort mij niet zeggen dat het totaal niet mogelijk is. Maar de 1300 was al uit voordat ze DL echt voor het publiek gingen maken. De 2500 is een stuk nieuwer en mogelijk is er rekening mee gehouden in het technische gedeelte.

Het is nogal afhankelijk van je lens. Als deze maar voldoende instelbaar is (focus van lens) op diverse vermogens kun je met de firmware misschien upgraden naar DL. Blijkbaar is dat met de 2500 mogelijk. Maar volgens mij niet met de 1300.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Pagina: 1