Toon posts:

XP en driveletters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat mijn probleempje met xp hier thuishoort.

Ik heb ff een fresh install gedaan en op zich ging alles goed maar....
Nu heb ik diverse partities op mijn hd C t/m J vanaf K heb ik cd/dvd rom/cd writer en dvd writer.

Mijn probleempje zit m in de partitie letters. :( Ik had alles op rij (C boot en primary) maar nu is

C: is J
D: is D
E: is E
F: is F
G: is G
H: is H
I: is I
J: cdrom
K - cd writer
L - dvd writer
M is C (en start ook hier van op)

Ik kom er dus niet uit...
C moet C zijn
J moet J zijn
K,L,M moeten achtereenvolgens de opticals zijn.

Het zal allemaal wel makkelijk op te lossen zijn maar ik wil niet alles overhoop gooien en t erger maken dan het nu is ;)

Kan iemand mij helpen? :D

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05
Rechtsklik op "Deze Computer" > Kies "Beheren" Ga naar Schijfbeheer en stel de letters opnieuw in.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:59
rechtermuis knop op my computer > manage > disk management.
daar kun je je driveletters aanpassen.
edit: hehe net te laat :)

[ Voor 16% gewijzigd door unfor op 30-07-2004 15:44 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Als de driverletter die je zoekt al bezet is, zoek je een vrije op en stel daarop tijdelijk in.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 30-07-2004 15:47 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Halleluya hoezo heb jij zoveel partities? :/

[ontopic]
Windows pakt standaard naar mijn ervaring eerst de eerste partitie van de bootschijf. Daarna de eerste partitie van de 2de schijf enz. Daarna worden alle andere partities erachteraan gegooid.

Je kunt de schijfvolgorde heel makkelijk instellen in XP zelf. Alleen weet ik niet waar precies (Draai geen XP) B)

Gaat overigens ook met Partition magic ed.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 21:59
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 15:44:
ach, heb ook: c,d,e,i,j,k,l,x,y,z :) maar dat zijn dus ook cardreaders etc.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 15:44:

[ontopic]
Windows pakt standaard naar mijn ervaring eerst de eerste partitie van de bootschijf. Daarna de eerste partitie van de 2de schijf enz. Daarna worden alle andere partities erachteraan gegooid.
Klopt:
IDE-0, Primary Partition
IDE-1, Primary Partition
enz.

Daarna
IDE-0, Logische stations op de HDD
IDE-1, Logische stations op de HDD
enz.

Ach ik heb:
C: Boot partitie
D: Windows '98
E: Backup
F: User 1
G: User 2
H: Apps
K: Backup
L: DVD-ROM
M: Windows XP Pro
N: Windows Server 2003
S: Striped (2x 36GB)
Z: USB stick

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 05:24
Breepee schreef op 30 juli 2004 @ 15:43:
Rechtsklik op "Deze Computer" > Kies "Beheren" Ga naar Schijfbeheer en stel de letters opnieuw in.
Volgens mij gaat dit niet lukken omdat je de opstartschijf van XP probeert aan te passen zodra je de XP partitie aan wilt passen krijg je een error. Met PM8 daarin tegen lukt met wel, heb alleen al wel 1 x gehad dat hij daarna niet meer wou booten.(boot.ini aangepast en toen werkte ook het ook wel weer)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TheGeneral schreef op 30 juli 2004 @ 15:58:
[...]

Volgens mij gaat dit niet lukken omdat je de opstartschijf van XP probeert aan te passen zodra je de XP partitie aan wilt passen krijg je een error. Met PM8 daarin tegen lukt met wel, heb alleen al wel 1 x gehad dat hij daarna niet meer wou booten.(boot.ini aangepast en toen werkte ook het ook wel weer)
In XP wordt gewerkt met %sysdrive% die verwijst naar IDE(x)-part(x) en dus staan schijfletters buiten spel als ik me niet vergis. Check boot.ini

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt dankzij tips van jullie en een hoop ge-experimenteer van mijn kant ;) maar er was een partitie (boot/primary) die geen nieuwe driveletter mocht van windows. Hoe ik t verder voor elkaar heb gekregen weet ik niet precies meer maar het resultaat telt! ,nietwaar? :D

Tweakers rules! _/-\o_
Pagina: 1