[imode] video 'streamen' lukt niet op nokia 3650

Pagina: 1
Acties:

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:35

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Ik zit met een probleempje. Ik ben bezig om op mijn stage voor een modellenwedstrijd een i-mode website bij te werken. Onder andere moesten er videos bij komen van de finale van vorig jaar. Omdat niet iedere handset video ondersteund, en iedere handset weer een ander formaat en aantal kb aan video ondersteund heb ik een php script geschreven dat automatisch door middel van een fpassthru het juiste videobestand 'streamed'. Om te testen hebben we hier een NEC N400i en een Nokia 3650 liggen, samen met een simkaart die door de KPN wordt gesponsord met onbeperkt I-Mode (ook betaalde content). Met het onderstaande script werkt het perfect op de NEC N400i, alleen wanneer ik de Nokia 3650 gebruik krijg ik "Onbekend clipformaat". Als eerste dacht ik dat de video niet goed geencode was, maar toen ik rechtstreeks het videobestand probeerde te openen, ging dat wel goed. Het lijkt er op dat de telefoon de meegestuurde header niet helemaal leuk vind. Ik heb al geprobeerd "content-length" en "content-disposition" weg te laten, maar dat hielp niet. video/3gpp is het correcte mime-type voor de video.

Het bestand telefoon.inc.php geeft een aantal variabelen terug over de telefoon, zoals maximaal bruikbaar beeldformaat, ondersteuning voor video, maximale vaantal kb's voor video, etc. Hier gebeurd verder niets spannends.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?
    require("includes/telefoon.inc.php");

if($phone_vidsize != "300") {
        $phone_vidsize="100";
    }

// Open het bestand in binaire modus
    $name = "video/" . $show . "-" . $phone_vidwidth . "-" . $phone_vidsize . "k.3gp";
    $fp = fopen($name, 'rb');

// stuur de juiste headers
//  header("Location: $name");
    header("Content-Type: video/3gpp");
    header("Content-Length: ".filesize($name));
    header("Content-Disposition: attachment; filename=$show.3gp");
    // stuur de video door en stop het script
    fpassthru($fp);
    exit;
?> 

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
*schop*

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Niemand? Iedereen op vakantie? :P

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 08:48

chem

Reist de wereld rond

Ken je geen werkend voorbeeld dat je kan napluizen?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Kijk eens op het Nokia Forum. Anders heb ik nog wel een contact bij Nokia die ik zou kunnen vragen, ben ooit eens geinterviewed door Nokia, voor de release van JBuilder 9 of 10.

http://discussion.forum.n...1ceaa10183&threadid=46184

Nokia Content creation guide, misschien handig:
http://www.forum.nokia.co...21_10,00.html&fileID=4572

[ Voor 41% gewijzigd door alienfruit op 03-08-2004 11:16 ]

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
chem schreef op 03 augustus 2004 @ 10:20:
Ken je geen werkend voorbeeld dat je kan napluizen?
Nee. Het probleem is dat al heb je een website die op de zelfde manier zou werken, je nog niet in de code kan kijken hoe het in elkaar zit.
alienfruit schreef op 03 augustus 2004 @ 11:12:
Kijk eens op het Nokia Forum. Anders heb ik nog wel een contact bij Nokia die ik zou kunnen vragen, ben ooit eens geinterviewed door Nokia, voor de release van JBuilder 9 of 10.

http://discussion.forum.n...1ceaa10183&threadid=46184

Nokia Content creation guide, misschien handig:
http://www.forum.nokia.co...21_10,00.html&fileID=4572
Thanx. Ik ga eens kijken of ik iets kan vinden...

Pagina: 1