Toon posts:

[D2OL/TSC] Wat gebeurt er met de research?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uhmmm; (scepticus als ik ben)
Sengent is een organisatie houdt zich bezig met het door anderen laten doen van permutaties op diverse onderwerpen zoals het vinden van medicijnen. Ik wil eerst weten waar de intellectuele rechten van de vindingen liggen en waar de opbrengsten naar toe gaan. Dat wordt namelijk niet uitgelegd. Zoals ik het nu lees is Sengent gewoon een winstmakend bedrijf en ik werk niet mee aan financieel gewin onder de vlag van medisch onderzoek als de rechten van de medicijnen een kapitaal waard zijn en de rechten bij het bedrijf liggen en niet bij de foundation. Dan help ik slechts om een reteduur medicijn aan te kunnen bieden of beleggers aan een fortuin te helpen.

Of werkt het anders ;)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit had je beter in de hitparade van het betreffende project kunnen vragen ;)
Over welk project gaat het btw?

🖥️ | 🚗

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

NightBird

DPC-Crew Coding
MadMarky schreef op 30 juli 2004 @ 15:07:
Dit had je beter in de hitparade van het betreffende project kunnen vragen ;)
Over welk project gaat het btw?
Mwah .. dit is iets wat niets met een DPCH te maken heeft, maar gewoon een vraag in het algemeen. Dat hoeft dus niet in een DPCH (want dan kan je het later nooit meer terug vinden :)).
Sengent is trouwens de organisatie achter de software voor D2OL en TSC als ik het goed heb.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Topicstarter
TSC en D20L Bijvoorbeeld...

Het zou toch een slechte zaak zijn als er een aantal mensen vies rijk worden van ons 'werk'

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 15:11 ]

Verwijderd

Laat ik dan ook es gaan werken voor m'n geld ;)

Sengent heeft niets met de resultaten te maken. De enige link die zij hebben met het project is dat ze de client en de backend geschreven/gemaakt hebben. Beide projecten, D2OL en TSC worden gerunned door TRI (The Rothberg Institute). Even een quote:
The Rothberg Institute For Childhood Diseases is a non-profit organization dedicated to finding a cure for children suffering from Tuberous Sclerosis Complex (TSC). We operate at the intersection of modern biology, computer science, and chemistry.
Dit instituut wordt voornamelijk gefinancieerd door de steenrijke Rothberg familie, samen met subsidies e.d.

De kandidaatmedicijnen die uit ons onderzoek komen worden bij project TSC onderzocht door TRI zelf, en voor project D2OL wordt dat door academische partners en externe onderzoeksbureaus gedaan. Dit alles dus onder leiding/supervisie van TRI.

Conclusie: je hoeft dus niet bang te zijn dat je computerkracht misbruikt wordt om bakken met geld te verdienen :)

[edit]
Wat interessante links misschien:

[D2OL] Update over waar we zijn
Algemeen verhaal over TRI
Verhaal over funding van TSC

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 15:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 15:09:
TSC en D20L Bijvoorbeeld...

Het zou toch een slechte zaak zijn als er een aantal mensen vies rijk worden van ons 'werk'
Misschien heb je hier ook wat aan:
http://www.childhooddisea...bb=get_topic;f=1;t=000001

Niet dat een antwoord in een forum enige zekerheid geeft natuurlijk, maar een beetje vertrouwen in de mens heb ik dan ook nog wel ;)

Verwijderd

Nice one Jukie :)

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 15:33:

Conclusie: je hoeft dus niet bang te zijn dat je computerkracht misbruikt wordt om bakken met geld te verdienen :)
Bovendien zegt onze eigen FAQ Dutch Power Cows het volgende over de keuze van een officieel ondersteund DPC project;
Iedereen bepaalt natuurlijk zelf aan welk project hij zijn idle time wil doneren. Er zijn wel een aantal wensen samengesteld waar een project naar onze mening aan moet voldoen. Dit om te zorgen dat als een project gekozen wordt we er ook maximaal plezier van hebben. Vervelende dingen als client crashes of demotivatie (door een gebrek aan stats) kunnen er voor zorgen dat een hoop mensen weer bij een nieuw project weglopen en het project al snel weer afgevoerd moet worden ten gunste van een ander project.
  • Het moet een distributed computing project zijn.
  • Er moeten stats beschikbaar zijn of komen.
    • Het moet een non-profit project zijn.
  • Er moet een duidelijk omschreven doel en een duidelijke methode om dit te bewerkstelligen zijn.
  • De Clients moeten stabiel zijn of er moet zichtbaar aan gewerkt worden.
  • De Cheatgevoeligheid moet (zeer) laag zijn.
  • Er moet een goede (stabiele) organisatie zijn.
De crew zal dus eerst naar deze punten kijken, voordat een project hier een officiële status krijgt.
Dan pas bestaat er de mogelijkheid dat er hier stats gepost worden en eventueel FP's op t.net verschijnen.

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Bij FaD kun je in de opties de te runnen projecten aanklikken, hierbij staat ook Commercial... Ik kan me herinneren dat UD-Grid (Heette toen nog anders geloof ik) vroeger ook zo´n soort optie had. Het lijkt me dat iedereen deze optie wel uitzet, wat het dan ook precies inhoud, maar ik vraag me wel af hoe dat dan bij deze 2 projecten met de andere targets is geregeld, zijn die 100% non-profit?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Verwijderd

Bij Fad is hier begin deze maand net een kleine discussie over geweest. Conclusie is dat er inderdaad een optie "commercial" in de client zit, maar dat er nog nooit een project voor die categorie is geweest. Daarnaast zijn ze bij Fad hard bezig om een officiele charity status te krijgen.

Draad Fad Forum:
http://forum.find-a-drug.org.uk/viewtopic.php?p=79438#79438

Draadje GoT:
Verwijderd in "Find a drug"

Verwijderd

Zie ook de FAQ van Fad:
http://www.find-a-drug.org/faq.html#projects

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 17:53 ]

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 13:19
Ik ben hier nog niet heel lang, maar weet wel dat er al wat projecten afgesloten zijn.
Is er al iets bereikt met deze resultaten?

Verwijderd

Een medisch project zal waarschijnlijk niet aflopen, het kan soms 10 jaren duren voordat het medicijn daadwerkelijk op de markt komt. Wat wij doen is aftasten welke mogelijke combinaties absoluut niet goed zijn en welke iets betere kansen heeft tot slagen.
Maar als we van die 10 terug kan brengen naar 9, ben ik tevreden.
Pagina: 1