MED's laten bevestigen

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Ik kon hier geen goede topictitel voor verzinnen :P

Naar aanleiding van het grote aantal topics over de niet-werkende search ben ik op het volgende idee gekomen:

Is het niet mogelijk om bij bepaalde MED's een leesbevestiging in te stellen, net zoals bij PM's? Dit zou een hoop gezeur en onnodige topics voorkomen. Natuurlijk is dit niet voor iedere mededeling nodig, voor bijvoorbeeld upgrades van modjes/admins is het niet nodig dat iedere user een leesbevestiging moet geven.

@osiris: Juist, jij snapt 'm.

[ Voor 5% gewijzigd door AtleX op 30-07-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een mass-PM bedoel je dus? :)

Group-PM, hoe je 't ook wil noemen :P

Lijkt me op zich wel handig.. Admin tikt ff een berichtje in Med, "broadcast" vervolgens de mededeling dat je ff in Med moet kijken oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Group-PM bestaat :)

Alleen niemand snapt hoe de rechten werken, want ik mag als doktertje alleen PM's sturen naar de rechtengroepen die ik kan zetten/verwijderen, oftewel:
• HK-access
• SG/NSTM-access
• HK-ban
• SG/NSTM-ban
• GC-ban

Als je tevergeeft het groepje "Member: Default" zoekt daar heb je gelijk :P

Overigens is het natuurlijk totaal ongewenst om een PM aan 110000 mensen te sturen waarvan er wellicht 1000 vandaag langskomen, en waarvan er wellicht 100 die search nodig hebben. Mass-revoke is er namelijk niet :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Ander idee/aanvulling: Indien er een nieuwe, belangrijke, MED is GoT niet laten openen met de forumindex maar met die MED? Dat lijkt me veel eenvoudiger te implementeren maar wel veel opdringeriger.
Fire69 schreef op 30 juli 2004 @ 14:57:
Gewoon de search-pagina veranderen door een 'HIJ DOET UT NU EFFE NIET!!, LEES JIJ DE MED'S WEL EENS??' pagina dan? :)
Dat idee heb ik ook al geopperd in een van mijn TR's van vandaag, maar daar heb ik geen reactie op gehad dus ik neem aan dat het niet zo'n goed idee was :P

[ Voor 49% gewijzigd door AtleX op 30-07-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25
Gewoon de search-pagina veranderen door een 'HIJ DOET UT NU EFFE NIET!!, LEES JIJ DE MED'S WEL EENS??' pagina dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 22:18

PromWarMachine

Forsaken Archer

Eensch met curry.

Ik vind de topics ook irritant, maar om 100k+ PM's te gaan sturen is ook wat overdreven. :X

Bovendien komt er maar een zeer klein percentage van alle users vandaag en morgen op GoT. Niet iedereen is zo die-hard als de mensen die tot dusver gepost hebben. Die komen namelijk iedere dag wel langs hobbelen. ;)

Je zou wel een PM kunnen versturen naar iedereen die inlogt binnen een 'straal' van 24 uur na het aanmaken van een nieuwe MED. Bij het aanmaken van een MED moet je dan als mod kunnen aangeven of er wel of niet PM's verstuurd moeten worden.

Pas dan zou je alle nadelen aan het voorgestelde systeem getackeled hebben, maar dan is het ws weer teveel programmeerwerk, waardoor het alsnog niet gedaan wordt. :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
@PromWarMachine: Wil je mijn aanvulling ook eens bekijken en daar je, blijkbaar zorgvuldig uitgedachte, mening over geven?

[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 30-07-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
curry684 schreef op 30 juli 2004 @ 14:54:
Overigens is het natuurlijk totaal ongewenst om een PM aan 110000 mensen te sturen waarvan er wellicht 1000 vandaag langskomen, en waarvan er wellicht 100 die search nodig hebben. Mass-revoke is er namelijk niet :)
Ook leuk als je op vakantie bent geweest.. :X Staan er opeens 10 PM's voor je neus, omdat toevallig vanalles is gebeurt 8)7

Misschien is een heel compleet andere mededelingen-manier ook wel handig, ipv alleen een bepaald forum.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 22:18

PromWarMachine

Forsaken Archer

AtleX schreef op 30 juli 2004 @ 15:12:
@madgoblin: Wil je mijn aanvulling ook eens bekijken en daar je, blijkbaar zorgvuldig uitgedachte, mening over geven?
Heb je het tegen mij, want MADGOBLIN heeft in dit hele topic nog niet gereageerd? 8)7

edit:

Je bedoelt waarschijnlijk Fire69, omdat zijn icoon en het icoon van MADGOBLIN enige gelijkenis tonen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door PromWarMachine op 30-07-2004 15:31 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
PromWarMachine schreef op 30 juli 2004 @ 15:29:
[...]

Heb je het tegen mij, want MADGOBLIN heeft in dit hele topic nog niet gereageerd? 8)7
* AtleX zit hier met 4 vensters van GoT open, dan haal je weleens wat door de war. 8)7

Ja, ik had het tegen jou :)

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 30-07-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien een aparte balk voor belangrijke zaken zoals een niet werkende search of een gebruiksvriendelijke melding dat de search tijdelijk is uitgeschakeld als je de search probeert te gebruiken?

Want ik had namelijk de hele med niet gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zo'n Java scroller bar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90931

Zo'n uber lichtkrant geval.. :X

Ik kijk altijd meteen of er MED's zijn als ik @GoT kom, dat is een goede gewoonte, maar ik zie dus dat niet iedereen dat doet. :P

Ik denk dat het idee om amal PM's te versturen wat lastig is, omdat lang niet iedereen zo vaak hier komt. Ik sluit me dus op dat punt aan bij osiris.

Wat je wel kunt doen is hier en in LA een topic openen over de search, zodat mensen zien dat het bekend is als ze zelf een topic willen gaan openen, naast de MED. Dit is ook geen ideale optie, maar ik zeg het maar even.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 90931 op 30-07-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Anoniem: 90931 schreef op 30 juli 2004 @ 15:39:
Wat je wel kunt doen is hier en in LA een topic openen over de search, zodat mensen zien dat het bekend is als ze zelf een topic willen gaan openen, naast de MED. Dit is ook geen ideale optie, maar ik zeg het maar even.. ;)
Als het echt de spuigaten uitloopt worden MED-topics als sticky gemirrored naar LA en/of BUG :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Is dit ideetje in de modgroep gegooid of is die post van Curry een genomen besluit naar aanleiding van dit topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Biedt gewoon de mogelijkheid aan om je ervoor op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:03
Kunnen ze niet gewoon het linkje van "search" laten verwijzen naar een andere link, bijvoorbeeld een topic in MED?

Als dan al op search klikt krijg je dircht een mededeling dat ie kaduuk is. Nu krijg je nog de gewone search-invul-formulier-venster te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mijn idee voor MEDs is een mogelijkheid maken dat zo'n topic voor een bepaalde tijdsspanne (zeg 48 uur) bovenaan in elke topiclisting komt te staan

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

crisp schreef op 30 juli 2004 @ 23:56:
Mijn idee voor MEDs is een mogelijkheid maken dat zo'n topic voor een bepaalde tijdsspanne (zeg 48 uur) bovenaan in elke topiclisting komt te staan
Mja.. opzich ook wel een idee maar nog steeds niet zo heel erg opvallend.... Denk dat het het mooiste zou zijn dat als de search niet werkt dat er dan een link gelegt wordt naar de med en niet naar de search engine...

Voor andere dingen die belangrijk kunnen zijn met een med denk ik inderdaad dat dat wel mooi is op die manier :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik zat te denken aan iets als:

Afbeeldingslocatie: http://www.flut.demon.nl/got-klein.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. zelf houdt ik totaal niet van dat soort dingen daarboven dus die zal bij mij dan standaard dichtgeklapt gaan zitten :P

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
apen-nootjes schreef op 07 augustus 2004 @ 16:00:
[...]

Mja.. zelf houdt ik totaal niet van dat soort dingen daarboven dus die zal bij mij dan standaard dichtgeklapt gaan zitten :P
Tja, je kan 't instellen dat het slechts voor de meest recente meds is. Dat als hij gezien is dat hij dan na een dag weggaat ofzo :) (ik weet niet of het mogelijk is in react om dat per topic te bepalen, of hij gezien is of niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het sowieso al zo gemaakt dat als er een verse med is, de categorie med standaard uitgeklapt is ondanks je instelling ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

crisp schreef op 07 augustus 2004 @ 16:37:
Ik heb het sowieso al zo gemaakt dat als er een verse med is, de categorie med standaard uitgeklapt is ondanks je instelling ;)
Grrrrrr.... Als dan strakjes ook nog dat van Osiris erbij komt dan weet ik dus wie ik virtueel moet gaan schoppen >:) Echt irri lijkt me dat dus... maargoed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

apen-nootjes schreef op 07 augustus 2004 @ 17:30:
[...]

Grrrrrr.... Als dan strakjes ook nog dat van Osiris erbij komt dan weet ik dus wie ik virtueel moet gaan schoppen >:) Echt irri lijkt me dat dus... maargoed :P
kwestie van even je sessie resetten ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 11:18

Engineer

Software

Anders kijk je nadat iemand op de submit knop douwt van het topic post formulier in LA of er bepaalde ingestelde keywords inzitten, zo ja standaard uitleg geven (ongeveer de inhoud van de MED dus) en de vraag of je het topic echt wil plaatsen?

dat lijkt me iig een iets meer subtielere oplossing ipv reclame borden en weet ik al niet wat over mensen hun scherm laten scrollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

crisp schreef op 07 augustus 2004 @ 17:33:
[...]

kwestie van even je sessie resetten ;)
Of gewoon gelijk op dat minnetje klikken, dan is hij ook weer weg :P

Maar is er nu al iets definitiefs bedacht?? Ben het namelijk er wel mee eens dat mensen eens een keer hun med moeten gaan lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dit is geen feature die zo even in een uurtje uitgewerkt en geimplementeerd kan worden. Ja, er wordt (in ieder geval door mij) over nagedacht, maar ik zie het dan meer als een feature voor de nieuwe layout dan voor de huidige.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
crisp: grappig, nooit geweten dat die med dan automatisch uitgeklapt werd... dat komt niet omdat het niet opvalt maar omdat ik altijd direct het subforum opvraag. ik weet niet of meer mensen dat doen maar lijkt me wel ;)

een aanvulling op het idee uit de startpost: een revoke optie op de mass-pm, zodat deze ingetrokken kan worden zodra het niet meer nodig is. een wat minder database-intensieve mogelijkheid is een msg die bij elke nieuwe sessiestart getoond wordt totdat hij wordt ingetrokken. je loopt dan de kans m wat vaker te zien natuurlijk maar het is wat aardiger voor het databeest :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

Ooit is volgens mij al geopperd om een optionele tijdelijke extra waarschuwing te plaatsen boven het new_topic venster in bepaalde subfora, in het geval van bijvoorbeeld het uitvallen van de search, á la:

Let op:
• Opsomming van Standaard dingen
• En zo verder
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif De search is down, zie [url=]deze MED[/url], je hoeft hier dus geen nieuw topic voor te openen.Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif

En dit na verloop van tijd weer weg te halen. Mischien een mooie aanvulling op wat crisp zei, de rest vind ik persoonlijk enigzins overdreven...

DM!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dat hebben we dus al een tijdje JHS, maar blijkbaar is dat je nog niet opgevallen :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Let er op dat door een bug de search niet goed met hoofdletters werkt. Zie dit topic voor meer info. Uiteraard moet je de operators wel met hoofdletters invoeren.
Bestaat inderdaad al een poosje.
Vraagje @ crisp:
Komt dat met versie 1.93 :? Of gaat dit veel later komen ?

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 19-08-2004 09:52 . Reden: typo's ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

moto-moi schreef op 19 augustus 2004 @ 09:43:
Dat hebben we dus al een tijdje JHS, maar blijkbaar is dat je nog niet opgevallen :/
|:( O-) Nee, maar ik open dan ook amper / geen topics...

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 19-08-2004 09:56 ]

DM!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

outerspace schreef op 19 augustus 2004 @ 09:49:
[...]

Bestaat inderdaad al een poosje.
Vraagje @ crisp:

[...]

Komt dat met versie 1.93 :? Of gaat dit veel later komen ?
veel later
moto-moi schreef op 19 augustus 2004 @ 09:43:
maar staat hardcoded in de functions.inc en is dus niet eenvoudig snel aan te passen...

Intentionally left blank

Anoniem: 14739

Toen React hier pas draaide... was er een "mededelingen balk" boven heelveel/ alle pagina's. Met daarin de melding van "Welkom op React.. bla bla bla".

Is dat niet een optie? Dus geen scrollers of wat dan ook... maar gewoon een regeltje onder Got > React Bugs en Featurerequests > Topic titel...

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
crisp schreef op 30 juli 2004 @ 23:56:
Als die dan ook in de Active Topics List bovenin blijven staan is dat makkelijk. Mijn homepage op GoT is namelijk Active Topics. Ik gebruik de "frontpage" van GoT zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Anoniem: 14739 schreef op 26 augustus 2004 @ 23:22:
Toen React hier pas draaide... was er een "mededelingen balk" boven heelveel/ alle pagina's. Met daarin de melding van "Welkom op React.. bla bla bla".

Is dat niet een optie? Dus geen scrollers of wat dan ook... maar gewoon een regeltje onder Got > React Bugs en Featurerequests > Topic titel...
Dat vind ik dan persoonlijk nogal verstorend en overdreven, maar dat is mijn mening :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Inmiddels hebben we al veel meer mogelijkheden om zaken site-wide onder de aandacht te brengen. Dit is dus in feite niet relevant meer imo.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.