[ADSL] Verhuizen -> KPN in de fout en geen herstel?

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ga verhuizen, eind augustus. Daarom heb ik begin vorige week op kpn.com een verhuizing van mijn analoge lijn met adsl ingediend. Daarvan heb ik dan ook een bevestiging gekregen; op 23 augustus wordt mijn lijn verhuisd.

Nu brak me vanmorgen de klomp; om 10:30 hield mijn Wanadoo ADSL lite verbinding ermee op. Ik Wanadoo bellen, blijkt dat ze een verhuizingsverzoek hadden gekregen van KPN, en dat die een kleine maand te vroeg is gekomen :(
De 'sloop' was al doorgegeven aan KPN, en dat is niet te annuleren. Helaas meneer, er is niets aan te doen. U kunt wel contact opnemen met KPN.

Dat heb ik vervolgens gedaan. Er blijkt een fout te zijn gemaakt, en KPN verontschuldigt zich voor het ongemak. ONGEMAK? Ik wilde dit weekend en begin volgende week mijn afstuderen afmaken, en internet is dan voor mij onmisbaar! Dat heb ik ze ook verteld. 'misschien dat ik met een analoog modem kan internetten'. Juist, daar werk ik nu ook even mee, en de verbinding vliegt er telkens uit, zo brak als dat ding inmiddels is. KPN erkent de fout dus wel, maar doet er niets aan :(

Een andere medewerker van KPN beweert dat je bij een verhuizing een maand zonder internet zit, en dat dat nu het geval is.
Wanadoo beweert dat dit pure onzin is, een verhuizing is met een dag geregeld. Ook lijkt mijzelf een maand zonder wel erg veel, vooral omdat je er ook niets van hoort van KPN dat dit zolang gaat duren (geen waarschuwing ofzo). De KPN medewerker zegt dat er dan naar de klant toe een betere infostroom moet komen :? :(

Nu vraag ik me af; kan ik KPN iets maken, iets verplichten? Ze hebben immers een fout gemaakt, en ik heb de bevestiging dat het op 23 augustus wordt overgezet. Een andere oplossing heb ik zo even niet, en ik wil gewoon thuis en dus niet in de bieb mijn scriptie afmaken :|

Wie weet raad, en/of heeft hier ervaringen mee?

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 19:33

stefklep

((Stefklepje))

Ik Ken dit probleem maar dan met ISDN aansluiting duurden ook allemaal zo lang. Heb gewoon flink zitten bellen naar kpn en toen is er vaart achter gezet. Het kon uiteindelijk toen allemaal wel sneller. Dus mischien kan je dat eens proberen paar keer bellen naar je provider en kpn

• koelkast
  • Niet online
stefklep schreef op 30 juli 2004 @ 13:53:
Ik Ken dit probleem maar dan met ISDN aansluiting duurden ook allemaal zo lang. Heb gewoon flink zitten bellen naar kpn en toen is er vaart achter gezet. Het kon uiteindelijk toen allemaal wel sneller. Dus mischien kan je dat eens proberen paar keer bellen naar je provider en kpn
Ik heb de hele ochtend al zitten bellen. Het gaat me er niet om dat het zolang duurt, maar dat ik momenteel geen internet meer heb (de lijn is 'gesloopt') op mijn huidige adres. Het nieuwe adres kan ik nog helemaal niet bij!

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 07:40

jappo

eens een prutser altijd ....

Als eerst een vervelende mededeling, als het eenmaal fout is gegaan is het voor KPN heel ingewikkeld om dingen terug te draaien (je zal hoogstwaarschijnlijk geen ADSL meer krijgen op het huidige adres).

Verder is de doorlooptijd van een verhuizing 1 tot 4 weken (verschild of je wel of niet een nieuw nummer krijgt en of je in dezelfde wijkcentrale blijft)

in het verleden duurde verhuizingen tot 9 maanden als hij al lukte (als je het op zo'n manier bekijkt dan valt 1-4 weken nog best mee :+

ik wens je in ieder geval veel suc6 met je scriptie

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

Verwijderd

Wanneer je een bevestiging hebt dat op 23 aug. je lijn overgezet wordt, en er staat niet bij dat je een maand voor die tijd zonder aansluiting zit, lijkt het mij dat je volledig in je recht staat.
Als kleine man tegen zo'n grote toko aanschoppen heeft vaak weinig zin. Heb ook slechte ervaring met KPN bij de aanvraag van mijn ADSL.... ze hadden toen ook zogezegd een fout gemaakt. Ik ben zelf lid van de Consumentenbond en heb dit als argument gebruikt om eens een brief hier naar toe te sturen voor de rubriek 'Stekeligheden'.... en zowaar begon KPN iets meer haast te maken met het oplossen van dit foutje.
Ik wil niet zeggen dat dit voor jou ook gaat werken, maar dreigen met zoiets wil best nog wel eens helpen.

• koelkast
  • Niet online
Nou mensen, het is allemaal weer in orde hoor. In tegenstelling tot eerdere berichten van de administratie is mijn verhuizing dus nog NIET gedaan. Die lui zeggen ook elke keer wat anders. Het blijkt dat m'n verhuizing gewoon op 23 augustus gepland staat.

De technische ADSL helpdesk heeft het nu voor me geregeld, compleet met testaccounts proberen etc. Die werkten gewoon perfect. Heel netjes door hun geholpen daarmee. Het blijkt dat het modem wat dingen was vergeten ofzo, of was er een inlogprobleem bij Wanadoo ofzo, want de verbinding met KPN was perfect. Jammer alleen dat het bij KPN zo verschrikkelijk lang duurt en dat je er echt op moet hameren dat ze je doorsturen naar de 2e lijns helpdesk...

Nou, ik ben weer helemaal gerustgesteld. En het was hier al lekker warm .....

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Hoe komt Wanadoo dan bij het idee dat ze een verhuisverzoek hebben binnengekregen?

• koelkast
  • Niet online
EquiNox schreef op 30 juli 2004 @ 15:14:
Hoe komt Wanadoo dan bij het idee dat ze een verhuisverzoek hebben binnengekregen?
Ik heb via de TPG Post verhuisservice (online) mijn nieuwe gegevens ook naar Wanadoo gestuurd, met gedachte dat ze dan de rekening naar het nieuwe adres kunnnen sturen. Dat heb ik nagevraagd, en dat klopt.

Gisteren heb ik dus ook 3 mailtjes gekregen (na 2 foute eindelijk de goede) van Wanadoo, met mijn nieuwe gegevens. Het leek me al sterk dat ze direct iets met de verhuizing van de fysieke lijn te maken hadden.

De KPN medewerker die me uiteindelijk uit de brand had geholpen, vertelde me dat Wanadoo niet de gemakkelijkste provider is, als de problemen wat lastiger worden...
Ik heb hem gemeld dat ik ook niet erg vrolijk werd van de handelswijze van zijn collega's bij de KPN. Ook daar kon hij mee instemmen.

Verwijderd

Tja je had ook wel wat meer onderzoek kunnen doen alvorens hoog van de toren te blazen. Volgende keer eerst zelf even kijken of de DSL verbinding werkt, heel simpel als je een router/modem hebt. Is de DSL lijn weg, dan even testen rechtstreeks op infra, zoniet dan ligt het probleem bij de ISP.
Wanadoo heeft hier regelmatig problemen mee (buren) even opnieuw username en password in je modem conecten en klaar.

Maar goed je hebt nu een testaccount de de volgende keer kan je zelf aan de slag.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

ALs zoiets fout gaat, vrees dat in de kleine lettertjees van je contract staat dat je ze niet zo veel kan maken. KPN zal dit als een storing behandelen, en dus kan je waarschijnlijk een maand abonnementsgeld terug krijgen maar daar zit je natuurlijk niet echt op te wachten.

GElukkig viel he achteraf bij jou mee, succes ermee.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Luxx schreef op 31 juli 2004 @ 12:58:
ALs zoiets fout gaat, vrees dat in de kleine lettertjees van je contract staat dat je ze niet zo veel kan maken.
KPN heeft Algemene Voorwaarden die ik heel erg eerlijk vind in dit opzicht en waarin ze niet tot het absurde proberen aansprakelijkheid uit te sluiten. Volgens artikel 9 uit de Algemene Voorwaarden ADSL van KPN kan je schade tot 2269 euro op ze verhalen. Je zal alleen wel schade moeten kunnen aantonen, en je zal moeten kunnen aantonen dat je redelijke maatregelen hebt genomen om de schade te minimaliseren.

Veel andere dienstverleners kunnen nog wat leren van dit punt van de AV van KPN.
Pagina: 1