Toon posts:

DVDRW885: ook -R(W)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan't kijken naar deze Philips brander. Nou lees ik op de Philips-site dat de DVDRW824 ook geschikt gemaakt kan worden voor -R(W). En zelfs
To further enhance the appeal of its latest recordable DVD PC drives, Philips will enable them to read and write on all available rewritable (+RW/-RW) and write-once (+R/-R) discs. Philips will also extend this capability to owners of the existing Philips DVDRW824 8x single-layer drive by way of a downloadable firmware upgrade.
Iemand die weet of zo'n upgrade (niet gratis) ook gaat komen voor de DVDRW885 dual layer? Op de product-pagina staat (nog?) niks over -R(W), en er is zelfs alleen nog maar een franse pdf beschikbaar.....
Overigens ligt 'ie voor 99 eur bij Dynabyte.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Waarschijnlijk komt er een update in september zodat ie ook min kan schrijven (met wat geluk.. als het geluk wat minder is, dan wordt het oktober).

Erg korte datasheet:
www.philips.com/pcstuff
Rechts het engelse vlaggetje kiezen ipv Nederland of zo.
Iets lager bij pcstuff kiezen voor: multimedia pc drives
dan internal dvd rewriters onderaan
en dan komt ie.

Links kopieren werkt op die *&%$-site niet...

[ Voor 101% gewijzigd door Angels2 op 30-07-2004 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Angels2 schreef op 30 juli 2004 @ 15:29:
Waarschijnlijk komt er een update in september zodat ie ook min kan schrijven (met wat geluk.. als het geluk wat minder is, dan wordt het oktober).

Erg korte datasheet:
www.philips.com/pcstuff
Rechts het engelse vlaggetje kiezen ipv Nederland of zo.
Iets lager bij pcstuff kiezen voor: multimedia pc drives
dan internal dvd rewriters onderaan
en dan komt ie.

Links kopieren werkt op die *&%$-site niet...
Hartelijk dank! Heb 'm net gehaald (bij Dynabyte). Zit inderdaad een sticker op de doos dat er in september een upgrade komt voor de -R(W)! Hopelijk ook voor -R dual layer, mocht 'ie komen...
Is wel een erg kale retail-versie: geen DVD+R DL in de doos, geen kabels... Alleen de Nero vision express 2 software en 2 boekjes. Kan je eigenlijk net zo goed een OEM versie halen, toch?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-03 20:07

FlipFluitketel

Frontpage Admin
-R duallayer zal ie echt niet kunnen branden aangezien die standaard nog niet eens compleet ontwikkeld is en het ook nog lang niet zeker is dat die er wel ooit komt.

Ik hoop voor jou dat ze zich er nu wel aan houden want mijn eerste dvd-brander kon alleen +RW's branden en zou dmv een firmware update ook +R's moeten kunnen branden, alleen is die firmware nooit gekomen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op 30 juli 2004 @ 19:39:
-R duallayer zal ie echt niet kunnen branden aangezien die standaard nog niet eens compleet ontwikkeld is en het ook nog lang niet zeker is dat die er wel ooit komt.

Ik hoop voor jou dat ze zich er nu wel aan houden want mijn eerste dvd-brander kon alleen +RW's branden en zou dmv een firmware update ook +R's moeten kunnen branden, alleen is die firmware nooit gekomen.
Ja, dat klinkt me bekend in de oren! Ik heb ook ooit een DVDRW208 gekocht (voor veel geld), maar gelukkig had ik Philips eerst gevraagd of 'ie DVD+R aan zou kunnen, en dat zou wellicht kunnen volgens Philips-support dmv een firmware-upgrade.... Toen bleek dat 'ie geen +R's aan kon, heeft mij winkelier (Philips Myshop) 'm omgeruild voor een 228. Erg nette service!
Heb nu niet gevraagd naar -R DL support, zou alleen meegenomen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Net m'n eerste DVD+R DL gebrand. Best spannend, want schijfje is zo'n 17 euro.....
ISO van 7,5 Gb gaat in 43 min., op gem. 2,2 speed.
M'n 'oude' DVD-brander (wat gaat dat snel dat ouder worden...) Philips DVDRW228 kan'm niet lezen. M'n Lite on DVD-ROM wel.
M'n Marantz DV4400 (stand alone speler) leest'm prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 14:24 ]

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
-R double layer gaat er hoogstwaarschijnlijk niet komen. Pioneer (de drijvende kracht achter min) brengt in zijn volgen de brander (de A08) double layer op plus uit, zoals het er nu naar uit ziet).

Het aanpassen van een 885 naar min is een firmware probleem. Het hierboven aangegeven probleem dat de DVDRW208 geen +R kan schrijven klopt, want dat was hardware die anders moest zijn.

De eveneens genoemde DVDRW228 kan wel een DVD+R double layer lezen. Indien niet, dan is de firmware waarschijn aan een update toe. Denk eraan dat +R double layer nog maar pas bestaat en dat de DVDRW228 (en vele andere apparaten) al enkele jaren oud zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Angels2 schreef op 02 augustus 2004 @ 20:02:
-R double layer gaat er hoogstwaarschijnlijk niet komen. Pioneer (de drijvende kracht achter min) brengt in zijn volgen de brander (de A08) double layer op plus uit, zoals het er nu naar uit ziet).
Dat lijkt me dan het einde van de '-' standaard.....
Pagina: 1