Toon posts:

Scannen via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of het mogelijk is om, net zoals bij een printer, ook te scannen via het netwerk. Ik heb thuis een LAN en de scanner zit aangesloten op een andere pc. Nu wil ik dus toch via het netwerk scannen. Is dit mogelijk? Ik heb een HP scanjet 2400c.

Of is hier misschien software voor?

Verwijderd

Wat gebeurd er als je de scanner deelt ?
Heb je uberhaupt al wat geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij vindt op mijn pc dus geen scanner en hij zoekt ook niet of er op een andere computer in het netwerk een scanner zit. Ik heb in control panel geklikt op 'scanners and cameras' en daarna op 'add imaging device' maar dan kijkt hij dus alleen LOKAAL.....

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan afaik alleen als je ofwel software hebt die dat ondersteunt, ofwel een daadwerkelijke netwerkscanner hebt (bijvoorbeeld een HP All-In-One printer/fax/scanner/copyer).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

De software van de Scanjet 6200c en 6300c series ondersteund LAN-scanning. Misschien dat je deze eens kunt proberen op jouw scanner. Aangezien je ook een HP scanner hebt zou het in theorie moeten werken.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx! Ik ga het eens proberen

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 15:28

macnerd

No Apples please :-)

Lijkt mij voor een besturingssysteem niet moeilijk om input of output door te sturen, maar helaas dat hier niet het geval. Ik heb hier destijds ook al naar gezocht, maar helaas zonder veel resultaat.

Bij Experts Exchange vond ik dit topic:
http://www.experts-exchan..._Scanners/Q_20169878.html

Het lijkt alleen te kunnen met een paar specifieke types van HP, zg. netwerk scanners. Ik weet niet of HP deze nog steeds in het assortiment heeft, ik weet wel dat het prijzig is en niet interessant als je maar een paar computers hebt. Voor enkele computers kun je eventueel kiezen voor een usb switch van ongeveer 40 euro.

Bij Experts Exchange stond ook nog een software oplossing genoemd: zie http://www.remote-scan.com/. Dit kan zelfs over het internet!
NB. ik heb zelf geen ervaring met deze software.

MacNerd

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Al eens aan SANE (Scanner Access Now Easy) gedacht? Je kunt hiermee je scanner delen. Ik heb het op Linux getest maar ik dacht dat het ook met Windows kon. Dat is wel ff iets om te proberen.
Ik heb ooit iets gedaan met Samba en SANE zodat je wanneer een dir benaderd werd het document onder de scanner automatisch gescand werd en je een popupje kreeg als ie klaar was :P

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat voor netwerk? Welk OS?

Verwijderd

MTWZZ schreef op 30 juli 2004 @ 20:59:
Al eens aan SANE (Scanner Access Now Easy) gedacht? Je kunt hiermee je scanner delen. Ik heb het op Linux getest maar ik dacht dat het ook met Windows kon. Dat is wel ff iets om te proberen.
Ik heb ooit iets gedaan met Samba en SANE zodat je wanneer een dir benaderd werd het document onder de scanner automatisch gescand werd en je een popupje kreeg als ie klaar was :P
cool, maar er staat ergens op die site: Non-windows :(
Weet er iemand zoiets voor Vensters?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
Heb je hiervoor dan wel een hp scanner nodig, of kan het ook met andere scanner's?

_@/'

Pagina: 1