Tomorrow is often the busiest day of the week
De snelste oplossing is denk ik om het ding opnieuw te maken. Ondersteund PhotoShop niet toevallig een copy/paste actie vanuit PowerPoint?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik gok van niet. Ik zie tegenwoordig steeds meer mensen ontwerpen maken in powerpoint. Als je daarna niet krijgt wat je wil is het je eigen schuld, want dat programma is bedoeld om presentaties te maken, niet om 300dpi kaarten te maken.
Wat je heeeel misschien kan doen:
- Je monitor op een achterlijk hoge resolutie zetten (die hij niet aankan)
- De slideshow starten (F5) (hopende dat hij gaat showen op de huidige res, en niet switcht)
- Screenshot maken (print-scrn)
- resolutie weer terug laten komen naar oude res. (10 secs)
- screenshot plakken in fotoprogramma
Wat je heeeel misschien kan doen:
- Je monitor op een achterlijk hoge resolutie zetten (die hij niet aankan)
- De slideshow starten (F5) (hopende dat hij gaat showen op de huidige res, en niet switcht)
- Screenshot maken (print-scrn)
- resolutie weer terug laten komen naar oude res. (10 secs)
- screenshot plakken in fotoprogramma
Met een beetje moeite is er nog net 300dpi uit powerpoint te persen. Zie http://support.microsoft....us;827745&Product=ppt2003
Wat ik vaak doe is om de boel te selecteren en te plakken in bv Paint shop pro. Hij vraagt dan om de import resolutie en ik vermenigvuldig de voorgestelde reolutie met bv 10x. Dit vraagt wel even veel geheugen van de pc. Daarna resize ik het plaatje tot de gewenste afmetingen, maar dan neemt wel de resolutie toe. ZO kan ik makkelijk 600 dpi plaatjes halen. Misschien moet je dan nog wel een eventuele achtergrond er zelf weer in maken, want afhanekelijk hoe je die in ppt hebt gemaakt wordt die niet meegplakt.
* DinX kan met z'n acrobat professional kiezen in welke resolutie hij z'n pdf's "uitprint". Dus ik kan van in powerpoint gewoon als printer die acrobat pro kiezen, en kiezen welke kwaliteit enzo.
Als je wil kan je je ppt altijd mailen, zal ik hem even voor je omzetten
Als je wil kan je je ppt altijd mailen, zal ik hem even voor je omzetten
[ Voor 25% gewijzigd door DinX op 30-07-2004 13:46 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
je kan ook gewoon van powerpoint naar PS copy/pasta doen ... alleen als je een fancy achtergrondje hebt neemt hij dat niet over, dus dat moet je dan opnieuw erin bouwen.
Je kan je presentatie toch printen naar Adobe Distiller
Dit kan ook mijn freeware tooltjes zoals PDF Creator. Je kan hiermee documenten naar verschillende formaten printen. Je kan de instellingen van het te creeren document aanpassen naar de gewenste eisen (resolutie enzo).
Gek genoeg gaat dit niet altijd goed. Ik heb dan vaak problemen met excel grafieken, en bv woorden die schuin geplaatst zijn. Je krijgt dan zwarte vlakken, en hele rafelige letters. Ook al zet je in distiller de output resultie op 300-600
Pagina: 1