[XP] Sweex 10/100Mbit lancard niet automatisch gevonden?!

Pagina: 1
Acties:

• Stacey
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Situatie: Pc met windows XP Pro. 3 uur geleden een nieuwe sweex lancard gekocht. In de pc gedaan. pc aan. Geen 'nieuwe hardware gevonden'. oke, kan gebeuren. Configuratiescherm > systeem > hardware > Wizard nieuwe hardware toevoegen. vindt ie weer niets! Handmatig > diskette erin. staan niet de juiste drivers op. krijg melding 'De stijl van het INF-bestand komt niet overeen met het aangevraagdë.'. Als ik de begeleverde diskette gebruik staan daar trouwens drivers op van een Realtek RTL8139 Family PCI/Cardbus Fast Ethernet Adapter. hoe vreemd!? Kan iemand mij vertellen hoe dit op te lossen? Hoe moet ik die netwerkkaart installeren. BVD

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:59

Vliegvlug

Flight Simple

Wat zijn de specs van de PC?
Wordt de kaart ook niet in de bios gezien?

Sweex netwerkkaart heeft een rtl8139 chipset, de nieuwste D variant daarvan wordt niet herkend in oude moederborden.
In elk geval niet in mijn P1 vx moederboard en kort geleden was er nog een thread van iemand die het ook bij een intel BX board meemaakte.

Schijnt te liggen aan het feit dat de nieuwe sweex kaartjes pci 2.2 zijn en niet 2.1

Dus als je een oudere PC hebt moet je een ouder sweex kaartje zien te vinden of een intel of 3com kaart aanschaffen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
idd, zoeken naar een NON-8139D realtek based kaartje....

Die werken ook in PCI2.1 sloten, die de meeste oudere PCs hebben.

• Stacey
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
bedankt jongen! ik heb de kaart van me eigen pc geruild met die van mij ouders. werkt prima nu! mzzl....