PCI videokaart

Pagina: 1
Acties:

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-06 11:35
Beste tweakers, omdat de search down is plaats ik maar een topic want ik kom er niet uit.

Ik heb net onderdelen gekocht voor een nieuw routertje. Alleen had ik het probleem dat er een speciale 1.5 volt agp slot op mijn moederbord zat waar ik geen passende kaart voor had. Daarom heb ik maar een pci videokaartje gekocht. Maar hoe krijg ik nu beeld op mijn scherm? Ik heb de kaart in een vrij pci slot gestoken en het scherm aangesloten maar ik krijg geen beeld bij het opstarten.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Plaats de kaart in het slot dat het dichts bij het AGP-slot zit, dat wil wel eens helpen. Indien je mobo dat ook weigert moet je toch een AGP-kaart zien te lenen om PCI-video in je BIOS te enablen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:15
Helemaal niet of niet meer op het moment dat je windows in gaat?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Meestal is er in de bios een keuze te maken tussen apg/agp onboard/pci... de laatste moet je hebben.
edit:
Hmm... als je echt helemaal geen beeld hebt, is er ook weinig in te stellen in de bios... tot zover dus mijn inbreng...

een speciale 1.5 volt agp slot
Je had net zo goed voor het pci-kaartje een goedkoop videokaartje kunnen kopen die hierin ging... maar dat is mijn mening ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Motrax op 30-07-2004 12:31 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• mr_star
xzoticate schreef op 30 juli 2004 @ 12:27:
Helemaal niet of niet meer op het moment dat je windows in gaat?
Er is nog niets op geinstalleerd..
John_Finch schreef op 30 juli 2004 @ 12:27:
Meestal is er in de bios een keuze te maken tussen apg/agp onboard/pci... de laatste moet je hebben.
edit:
Hmm... als je echt helemaal geen beeld hebt, is er ook weinig in te stellen in de bios... tot zover dus mijn inbreng...

een speciale 1.5 volt agp slot
Je had net zo goed voor het pci-kaartje een goedkoop videokaartje kunnen kopen die hierin ging... maar dat is mijn mening ;)
Dit was het goedkoopste (18 euro) en had hij nog liggen.
AtleX schreef op 30 juli 2004 @ 12:27:
Plaats de kaart in het slot dat het dichts bij het AGP-slot zit, dat wil wel eens helpen. Indien je mobo dat ook weigert moet je toch een AGP-kaart zien te lenen om PCI-video in je BIOS te enablen.
eens proberen,

[ Voor 77% gewijzigd door mr_star op 30-07-2004 12:34 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al een BIOS reset geprobeerd?

Om wat voor een videokaart en mobo gaat het trouwens?

[ Voor 50% gewijzigd door BalusC op 30-07-2004 12:35 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

* John = vandaag Spuit elf :P

edit:
Een kaartje voor 18,- is idd niet veel... daar koop je niet gauw een agp-kaart voor die in een 1.5 volt gaat...

Edit 2:
@ Thanetrunner hieronder:
Mag ik erop wijzen dat het om een 1,5 volt agp-slot gaat? Dat is een agp pro of 8x en daar wil je niet een 2x/4x kaartje inproppen als je je mobo nog heel wil laten...

[ Voor 246% gewijzigd door Motrax op 30-07-2004 12:41 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
18 Euro voor een PCI kaartje???? Man daar haal je een goeie agpkaart voor.

ATI RAGE xxx 8MB is goed voor servers.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• mr_star
in het boekje van mijn videokaart zie ik dat er een optie is om vga/pci aan te duiden voor video. kga eens blind proberen aan de hand van de handleiding deze instelling te veranderen

edit: Het is mij gewoon van de eerste keer gelukt om aan de hand van de afbeeldingen in de handleiding blindelings de instelling van agp naar pci te veranderen.

[ Voor 32% gewijzigd door mr_star op 30-07-2004 12:52 ]

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

mr_star schreef op 30 juli 2004 @ 12:42:
in het boekje van mijn videokaart zie ik dat er een optie is om vga/pci aan te duiden voor video. kga eens blind proberen aan de hand van de handleiding deze instelling te veranderen

edit: Het is mij gewoon van de eerste keer gelukt om aan de hand van de afbeeldingen in de handleiding blindelings de instelling van agp naar pci te veranderen.
Da's knap aangezien het in elk BIOS configuratiescherm weer op een andere plek kan zitten..

netjes hoor.

Yeah well. The Dude abides.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Biff schreef op 30 juli 2004 @ 14:46:
[...]

Da's knap aangezien het in elk BIOS configuratiescherm weer op een andere plek kan zitten..

netjes hoor.
Nog knapper:

De VGA init volgorde maakt geen steek uit als je maar 1 kaart hebt :o

Met AGP/PCI werkt meestal idd de PCI kaart niet als het secundair is, maar als er maar een VGA adapter is wordt de PCI gewoon gepakt zodra BIOS doorheeft dat er geen AGP kaart is (duurt hooguit een paar ms :z )

TS, zit er niet gewoon integrated of onboard VGA op dat moederbord :?

Oslik blyat! Oslik!

• mr_star
dion_b schreef op 30 juli 2004 @ 15:37:
[...]

Nog knapper:

De VGA init volgorde maakt geen steek uit als je maar 1 kaart hebt :o

Met AGP/PCI werkt meestal idd de PCI kaart niet als het secundair is, maar als er maar een VGA adapter is wordt de PCI gewoon gepakt zodra BIOS doorheeft dat er geen AGP kaart is (duurt hooguit een paar ms :z )

TS, zit er niet gewoon integrated of onboard VGA op dat moederbord :?
geen video onboard neen. Blijkbaar detecteerde het bios de pci kaart toch niet, want van de 10 keer dat ik de pc opnieuw opstartte had ik geen 1 keer beeld. En na het volgen van mijn handleiding en die instelling te veranderen werkt het ineens wel.
Pagina: 1