Toon posts:

40MB HD met drvspace compressie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een hele oude schijf, 40 MB.

Deze is ooit een keer met drvspace gecomprimeerd. Deze schijf komt nu uit de oude kast rollen en we MOETEN het een en ander afhalen. Ik heb hier een windows 2000 client waar ik die schijf in heb gehangen. en ja hoor, hij herkend hem!

Is er een tool waarmee ik de bestanden in de drvspace.000 file kan uithalen? Windows 95 installeren is geen optie. Heeft iemand enige suggesties?

Verwijderd

Staat er op de schijf zelf geen OS dan?
En anders installeer je er DOS 6.22 op (kan gewoon zonder format).
Wellicht dat je er dan wel bij kan.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18

Klippy

Still Game

Hmm zover ik weet gaat dat niet.

Ik denk dat je toch echt een Win 95 of 98 (en ME kan ook nog denk ik) OS moet gebruiken hiervoor...
Ken ook geen tooltje dat dat zou kunnen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03 15:45
Kan je hem via deze bootdisk niet benaderen ?
http://www.google.nl/sear...52+drvspace+extract&hl=nl
En heb je al op google gezocht ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
http://www.geocities.com/politalk/dos/dblintro.htm
Volgens die site kan windows 95 het wel gewoon lezen.... Nu is dat natuurlijk wel iets anders dan windows 2000, maar het lijkt me eigenlijk best gek als het niet kan op de één of andere manier...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me een kwestie van bij bootdisk.com een dos-bootflop regelen en daarvan booten...die zal hem meteen zien. zit je nog wel ff met het probleem dat je je data ervens moet opslaan...maar als het weinig dat is moet dat volgens mij wel lukken op een andere floppy (zal ie hooguit een paar keer om een command-interpreter vragen).
DOS netwerkflop kan natuurlijjk ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55

AirX

Tweak Guru

Of je installed ffe VMware en dan install je in een virtueel PCtje win98 :). Uurt werk, je plukt je bestanden er af, gooit de win98 image weg... klaar :D

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

The_Eagle schreef op 30 juli 2004 @ 12:14:

[..]

(zal ie hooguit een paar keer om een command-interpreter vragen).
DOS netwerkflop kan natuurlijjk ook :)
Mwah, als de bootdisk de gecomprimeerde C-schijf volledig heeft herkend kopieer je gewoon even command.com vanaf flop naar de HD en voer je even het commando SET COMSPEC=C:\COMMAND.COM uit. Geen gevraag naar command.com meer :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1