Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119875

Topicstarter
Ik heb vorige week een Palm Vx gekregen van iemand, maar deze werkt niet echt naar behoren. Als ik hem 12 uur oplaad ofzo, kan ik er ongeveer 2 minuten mee werken. Naar mijn idee hoort dit niet ;) Nu denk ik dus dat het aan de batterij ligt. Hij heeft namelijk een half jaar stil gelegen.

Nu vroeg ik me dus af of iemand weet waar je je batterij kan laten vervangen voor zo'n ding. Ik woon in de buurt van Rotterdam.

Of is het makkelijk om zelf zo'n batterij te vervangen? En zo ja, waar vind ik zo'n batterij? Er moet namelijk een 3.7 Volt Li-Ion PDA Battery in (http://www.1800mobiles.com/b-8613.html). Ik zie dat deze maar 650 mAh is. Kan er niet meer in? Want dit lijkt me een beetje weinig. (Geen verstand van verder ;))

Bij voorbaat dank!!

Martijn de Kuijper :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

http://www.pdatechcenter.nl in Maarssen

Via www.palmclub.nl was je er ook gekomen. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Stereotomy op 30-07-2004 14:42 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen zin om mijn PDA op te sturen.

Kan ik niet gewoon zelf mijn batterij vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je hem al een keer een harde reset gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yep. meerdere keren. Maar hij blijft vreemd doen. Hij valt zelfs wel eens weg als hij in de cradle staat :S

Hij heeft een half jaar stil gelegen dus ik denk dat het daar door komt.

Vraagje over cradle:

Er zitten 10 pinnetjes op dat ding. Als je die met je vinger aanraakt, gaat er een lampje branden. Dit is echter alleen het geval bij 1 pinnetje. Bij de andere 9 gebeurd er niks. Hoort dit of hoort ie bij alle 10 aan te gaan??

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 119875 schreef op 30 juli 2004 @ 21:04:
Er zitten 10 pinnetjes op dat ding. Als je die met je vinger aanraakt, gaat er een lampje branden. Dit is echter alleen het geval bij 1 pinnetje. Bij de andere 9 gebeurd er niks. Hoort dit of hoort ie bij alle 10 aan te gaan??
Dat is normaal. Ik heb het ook bij 1 pinnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
O oke, mooi. Dan is mijn cradle dus waarschijnlijk in orde.

Nu dus de vraag, is het makkelijk om mijn eigen batterij te vervangen? en zo ja, waar kan ik zo'n batterij vinden? Wat voor soort winkel? Of waar kan ik die bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:37

Q

Au Contraire Mon Capitan!

volgens mij zit er een speciale batterij in en het openmaken van zo'n ding zonder beschadigen is naar mijn weten een vak apart.

reparatie is 44 euro en als je dat ding gekregen hebt heb je voor dat bedrag een prima pda. Ik zou het niet zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah oke. Ik ben niet al te technisch, dus lijkt hem verstandig het aan de mensen over te laten die er verstand van hebben.

Volgende vraag (ik n00b zijn op dit gebied):
Waar kan ik dit laten doen (ipv PDAtechcenter)? Bij een telefoonzaak? Betere fotozaken??

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Anoniem: 119875 schreef op 30 juli 2004 @ 21:37:
Nu dus de vraag, is het makkelijk om mijn eigen batterij te vervangen? en zo ja, waar kan ik zo'n batterij vinden? Wat voor soort winkel? Of waar kan ik die bestellen?
Je zou kunnen zoeken naar accu's voor gsm's.

Je kunt ook bij pdatechcenter langsrijden als je hem niet op wilt sturen.

toevoeging: Ik denk niet dat er een ander bedrijf is dat dit voor jou doet. De kunst bij het openmaken van een Vx is om de lijm te laten smelten zonder de rest te beschadigen. Hij zit niet gewoon met schroefjes vast.

[ Voor 24% gewijzigd door GlowMouse op 30-07-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok. Dan heeft techcenter bij deze een nieuwe klant ;)

Ik vind het namelijk zonde om hem niet te gebruiken. Leuk dingetje om zo te krijgen toch?

Onwijs bedankt voor alle info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Anoniem: 119875 schreef op 30 juli 2004 @ 21:53:
Ik vind het namelijk zonde om hem niet te gebruiken. Leuk dingetje om zo te krijgen toch?
De reparatie kost 44 euro. Daar komen nog verzend/autorij kosten bij. Een tweedehands Tungsten|T is 150 euro, maar die overweging moet je zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

zoek even bij palmclub op het forum. Schijnt een bekend probleem te zijn bij de Vx. Volgens mij was er een oplossing voor zonder de batterij te vervangen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Cyberpope schreef op 30 juli 2004 @ 21:58:
zoek even bij palmclub op het forum. Schijnt een bekend probleem te zijn bij de Vx. Volgens mij was er een oplossing voor zonder de batterij te vervangen.
Ik denk dat een accu die in 2 minuten leeg is, gewoon kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kijk hier even

http://www.pdatechcenter.nl/batterij_problemen.html
GlowMouse schreef op 30 juli 2004 @ 22:01:
[...]

Ik denk dat een accu die in 2 minuten leeg is, gewoon kapot is.
ALS de accu dan echt leeg is wel, maar als de PDA alleen DENKT dat de accu leeg is hoeft dat nog niet zo te zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door Cyberpope op 30-07-2004 22:12 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet welke oplossing hij bedoeld. Resetten terwijl hij in de cradle staat. al geprobeerd. Werkt niet. Ik denk ook dat ie gewoon kapot is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik had bij mijn Vx hetzelfde pobleem. Ik heb hem toen opengemaakt (gewoon met een fohn, niets moeilijks aan), en de accu losgemaakt en weer aangesloten. Daarna deed ie het weer prima, dus blijkbaar zat er toch ergens een contactje los.
Pagina: 1