"Help, mijn PC doet het niet!" ;)

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Adw
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-04 20:25
Hey ik zit met een probleem, een aantal dagen terug 's avonds zette ik mn computer uit, geen problemen foutmeldingen of wat dan ook. De volgende ochtend wil ik m weer opstarten, maar er gebeurd totaal niks. Hij geeft geen stroom door aan mn mainboard. Dus ik proberen om er een nieuwe voeding in te zetten zodat ik zeker weet dat ie wel zou werken...Maar alsnog niks, denken jullie dat mn mainboard kapot is? of mn cpu? want hij start de computer niet op, geen piepjes, er wordt gewoon geen stroom doorgeven. Ik draai op een MSI 865pe Neo Mainboard, net iets ouder als een jaar ondertussen (dus geen garantie meer :(). Op mn mainboard zitten: Intel Pentium 4 CPU FSB800 en geklokt op 2.4 Ghz. Er zit een Geforce 4 MX440Se kaartje op en 512mb DDR400 ramgeheugen van kingston. Ik heb wel van die ledjes achterop mn comp zitten waar eventueel foutmeldingen mee weergegeven kunnen worden, maar als mn computer geen stroom geeft dan heb ik daar niks aan. dus wat denken jullie? is mn processor gesneuveld? of mn mainboard...wat voor signalen moet ik op letten? Alvast bedankt!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hoogstwaarschijnlijk is het je moederbord, haal alles er eens af (uitbreidingskaarten, optical drives, hdd's, geheugen en CPU) en zet de PC dan nog eens aan. Gebeurt er dan nog niets?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Hier al gekeken?
PMG Beleid

Probeer eens een ander stopcontact en alle hardware die je niet direct gebruikt eruit te halen.

[ Voor 49% gewijzigd door PcDealer op 30-07-2004 11:34 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Je kan met een multimeter proberen te achterhalen tot waar er stroom gaat; als er absoluut niets naar je moederbord gaat kan het aan de voeding liggen, maar gezien je reeds met een andere geprobeerd hebt zal dit het wel niet zijn.
Misschien zijn je connectors beschadigd?

Oh en werkt je HD of een ander apparaat dat gebruikt maakt van stroom vd voeding?

//steekt je stekker wel in :+ ?

Edit: gezien de topic title en een wink-smiley denk ik dat hij het reeds heeft doorgenomen.

[ Voor 24% gewijzigd door Nick The Heazk op 30-07-2004 11:37 ]

Performance is a residue of good design.

• Adw
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-04 20:25
jah ik ben niet 1 of andere n00b :) ik heb verschillende voedingskabels geprobeerd, geaard alles, ik heb een nieuwe voeding aangeschaft en geprobeerd maar zonder succes, ik ga nu ff proberen alles van mn mainboard af te halen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Werk eens aan je topictitel en je startpost. Je hebt ongetwijfeld het PMG Beleid gevonden; ik zou zeggen, neem deze nog eens goed door ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.