Welke cdr's

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Ik zag laast 10 philips gold audio voor f29,- tekoop. Ik vraag mij nou af of die beter zijn dan philips premium silver.
Wie hier een andwoord op heeft word verzocht om dit te geven.

grtn WhiteMan

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
wordt verzocht dit te geven?
;)
Hmmmmm

Moet het echt persé?
Als dingen moeten heb ik vaak geen zin meer.

Ik meende altijd dit rijtje te hebben in mijn hoofd:
slecht -- middelmatig -- goed
goud blue silver

of blue en silver omgekeerd moeten staan weet ik niet meer, wel weet ik zeker dat goud onderaan staat met een levensverwachting van nabij de 3/4 jaar.

Don't shoot me if i am wrong, ik kan dit ook ergens in een droom gehoord hebben. ;)

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 02:42
goud is een van de betere: met de beste reflectie en een levensduur van de meer dan een eeuw zijn het de cds die op de meeste lezer te lezen zijn

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
Hmmmm nu weet ik het ook niet meer
mij is altijd verteld dat die dingen niet goed waren.
Sorry!

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:32
Dacht ook dat die groene altijd beter waren...
Waarom zijn ze anders duurder dan die gold van philips?

• Chaos
  • Niet online
Blauwe en groene zijn hetzelfde, een of andere halve zool had patent gekregen op groen geloof ik. Toen hebben de anderen de boel maar blauw geschilderd...

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Goud is echt beter dan zilver e.d.
Waarom heeft top merk kodak namelijk goude cd's en betaal je er je blauw en zilver aan? (4,- per cd) Gouden cd's behoren 100 jaar goed te blijven. Lees hier maar: http://www.maxtarget.com/hardware/cdrom/cd_dye.shtml

Verwijderd

Nou ik denk dat de kleur heel weinig uitmaakt er zijn enkele merken gewoon onwijs goed philips sony verbatim en yamaha zijn erug goed en ik heb ook heel goeie ervaringen met mmore maar lang niet iedereen deelt die mening met mij.
greetz butcher

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Oja, Arita zijn nu met goude cd's uitgekomen voor 3,- per stuk. En als je weet waar je ze moet halen krijg je ze voor 2,50 per stuk.
Ik heb zelf een testje gedaan met audio en inderdaad er zijn meer cdspelers die goud pikken dan een andere kleur (silver premium pro). Verder branden ze goed op 8x.
Ik vermoed dat philips z'n goude cd's ook bij ritek inkoopt net als arita. Vandaar de prijs..

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 21:33
De kleur maakt op zich niet veel uit. Het maakt veel meer uit in hoeverre je door de CD heen kijken.

Als je top CD's wilt moet je gewoon Verbatim of Philips kopen. TDK zijn ook goede, waar ik nooit problemen mee heb gehad.
Verbatim is gewoon het beste. Die doen het overal in. In elke Playstation zelfs...
En geloof me ik heb genoeg gefikt om te weten wat goed is.

Arita is geen echt merk, maar ze kopen gewoon andere ladingen in en verkopen die onder Arita.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

fagao, er zijn maar een stuk of 7 of 8 fabrieken die zelf cd's maken. Cd's van philips en de nieuwste cd's van tdk komen beide van de fabriek tayon yuden of zoiets dus die zijn ook ingekocht. Merk maakt inderdaad uit, arita koopt cd's in bij goedkope fabrikant ritek (ook een bepaalde philips serie komen bij ritek vandaan).
Voor data cd's die maar een 5 tot 10 jaar goed hoeven te blijven maakt het merk niet echt veel uit. Wil je dat je cd's zeker tientallen jaren meegaan dan kan ik kodak en tayon yuden aanbevelen als topfabrikanten. Daar betaal je meestal ook voor!
En dat de kleur niet uitmaakt is dus niet waar. Kleur maakt wel degelijk uit. En de fabrikant waar het gemaakt wordt ook. Dus de juiste kleur bij de juiste fabrikant verzekert je van de beste cd's
lees daar maar meer over bij die link die ik iets hoger geef! En ik spreek ook uit ervaring, ik heb inmiddels al heel wat merken getest!
Wat reflectie ben ik het met je eens dat cd's waar je niet doorheen kunt kijken meer reflecteren.
Daarom dat ik arita gold gebruik voor casual cd's (niet doorheen te kijken en de zelfde dyecolour techniek als kodak) en voor duurzame cd's gebruik ik kodak. (die maken ook 80 minuten cd's tegenwoordig)

Verwijderd

Sony's komen ook van dezelfde fabriek als philipsen

• WhiteAss
  • Laatst online: 28-08 06:02
Wat mijn vraag dus was: Zijn die philips gold nou beter of niet. (het is namelijk een aanbieding in de pw(personeels winkel))

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:21

chaser

De cds waar nadrukkelijk bij staat "audio" zijn volgens mij geschikt om in zo.n stand-alone audio-cd writer gebruikt te worden

Gewone cdrs slikt zo.n apparaat over het algemeen niet

(Dat is wat ik er tenminste over gehoord heb)

Zelf geen problemen net het zelf branden met m,n writer in de computer

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• StruvusMaximus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2025
gewoon Princo's nemen goedkoop en zeer goed voor een speelstation.
unbranded en branded maakt niet uit, nou de prijs dan....
Pagina: 1