Wine vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:58

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Ik heb een dual-boot systeem met Suse 9.1 en Win2k daarop. Wine is geïnstalleerd en goed geconfigureerd. Wat mij echter opvalt is dat als ik (bv.) solitaire wil spelen om Wine te testen, dit alleen werkt als ik de executable en aanverwante dll's naar mijn Linux-schijf kopieer. Vanuit de WINNT-dir gaat het hopeloos mis.
Ik weet dat Win2k niet als basis voor Wine gebruikt kan worden, maar daarom heb ik Wine ook zodanig geconfigureerd dat dit niet zo is. Het zou dat toch verder niet moeten uitmaken of een programma op een NTFS of op een Linux-schijf staat?

I am rubber, you are glue

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
linux kan niet echt goed overweg met ntfs aangezien de specs hiervan niet vrij te krijgen zijn en de kernels dus gereverse engineerd zijn.
Denk dat het daarmee te maken heeft dat is ook het ding dat ik progs/stuff die ik in beide ossen op een fat32 schijf donder dan kunnen ze er allebei bij (linux en windows) zonder problemen.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, dit is toch met een klein beetje zelf initatief wel uit te vinden. Omdat er nog geen goede write ondersteuning is voor NTFS onder linux zullen programma's die dingen weg willen schrijven naar een NTFS disk niet goed werken. Omdat je dit imho zelf wel had kunnen bedenken gaat deze dicht.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.