[W2K TS] Servicepack 3 of 4 installeren?

Pagina: 1
Acties:

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39
Graag zou ik van iemand een second opinion willen hebben. Ik heb namelijk vandaag het advies gekregen (van een echte System Service Engineer) om op al onze W2K machines servicepack 3 te installeren (nu nog sp2) en niet naar servicepack 4 te gaan omdat deze een hele boel problemen met zich mee zou brengen op het gebied van terminal services en roaming profiles.

Als ik kijk in knowledgebase van microsoft dan zijn er een hoop problemen verholpen in SP4 maar blijkbaar kunnen er grotere problemen voor terug komen dan dat er worden verholpen?

Nu ben ik op dit moment bezig met het inrichten van een nieuwe Citrix farm waar inmiddels 3 machines inhangen op servicepack 4 met tevens (via windows update) alle andere mogelijke patches geïnstalleerd. Moet ik nu deze machines opnieuw inrichten om problemen te voorkomen of zal ik deze machines gewoon op sp4 laten en de rest van de farm op sp3?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Laat ik het zo zeggen, als het voor jou werkt en je er geen problemen mee hebt dan zou ik het zo houden. Bedenk echter wel dat een testfase, vaak een heel ander beeld kan opleveren dan de praktijk. Hier draait de grootste farm op W2K SP3 en zetten we er alleen de updates op die een direct gevaar opleveren, dit idd om wat jij hierboven beschrijft.
Overigens heb ik deze maand nog een nieuwe citrixfarm onder windows 2003 opgebouwd en die heb ik wel gewoon dichtgepatchd ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kheb vorige week nog een farm ingericht met FR3 en SP4 voor windows 2000 (en alle security patches)

niks geen problemen (farm is opnieuw ingericht en draaide ook voor die tijd met sp4 overigens, dit ook zonder problemen)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

kwiebus schreef op 30 juli 2004 @ 11:08:
Graag zou ik van iemand een second opinion willen hebben. Ik heb namelijk vandaag het advies gekregen (van een echte System Service Engineer) om op al onze W2K machines servicepack 3 te installeren (nu nog sp2) en niet naar servicepack 4 te gaan omdat deze een hele boel problemen met zich mee zou brengen op het gebied van terminal services en roaming profiles.
De mening van die "Echte" system engineer is correct, alleen gedateerd.
6 maanden geleden had ik hetzelfde gezegd, want toen was het een complete nachtmerrie. Nu is echter alles met post sp4 hotfixes geregeld. http://www.citrix4ge.de/w2ksp4.htm