[FreeBSD] Apache automatisch laten tarren

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
hoi,

Ik weet dat het mogelijk is om als je gewoon een directory index hebt en je zou rechtermuis op een dir doen en dan save as, dat apache de inhoud van die dir pakt, de meuk in een tarball gooit en je die dan toestuurt..

Maar hoe?
Ik heb geen flauw idee waar ik in de documentatie zou moeten beginnen met zoeken..
Als ik nu rechtermuisknop op een dir doe en die op wil slaan dan krijg ik een html file voor mijn kiezen... dat is niet echt de bedoeling.....

Verwijderd

Ik weet het niet hoor, maar kun je dat misschien oplossen door een cgi-scriptje te schrijven dat je met die hyperlink aanroept, en als variabele die directory meekrijgt?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 10:47 ]

Verwijderd

Volgens mij was dat een (één of andere) ftp-server die dat kon. Daar kon je een get doen van "<directory>.tar.gz" en dan kreeg je een tarball met de directory toegestuurd. Ik weet niet precies welke ftp-server dat is, ik dacht ProFTPD.

Volgens mij heeft Apache niet "standaard" die optie.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
sjips dat kan ook ja dat het ftp was.......
hmz...... misschien toch ff verder zoeken dan...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is inderdaad een optie die ftps vroeger vaker hadden, tegenwoordig wat minder. En verder vraag ik me af hoe apache het verschil moet zien tussen een GET met je rechtermuisknop en een GET als je gewoon met je browser surft en een directorylisting opvraagt? :)
Er zijn wel cvs2www modules die dingen voor je willen tarren geloof ik, maar google weet daar vast meer van.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

het zou eventueel een webdav client geweest kunnen zijn. Overigens moet je browser dit dan ook ondersteunen; en ik ken weinig browsers die de optie 'get this link as .tar.gz' hebben :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Dat moet dan inderdaad ftp geweest zijn in plaats van http...
mijn fout....

• Wilke
  • Laatst online: 23:18
Met FTP kan dat inderdaad zeker, als zowel client als server het ondersteunen.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wilke schreef op 30 juli 2004 @ 14:29:
[...]

als zowel client als server het ondersteunen.
Volgens mij is hier theoretisch geen server ondersteuning voor nodig. De client kan natuurlijk gewoon alle bestanden getten>tarren en doorsturen naar de gebruiker :) Zijn er verder uberhaupt commando's in het FTP protocol dat een dergelijke actie vanuit de server zouden kunnen ondersteunen/aansturen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als client downloaden en tarren is natuurlijk niet echt nuttig. Vroeger, toen bandbreedte nog duur was, was het een interessante optie. Het ftp-protocol voorziet niet in ondersteuning hiervoor, maar dat is ook niet nodig. Je kon gewoon filename.tar.gz RETR'en, en als die niet bestond, en filename wel, bedacht de server zelf dat ie dat moest .tar.gz'en.

• Wilke
  • Laatst online: 23:18
Spider.007 schreef op 30 juli 2004 @ 14:46:
Volgens mij is hier theoretisch geen server ondersteuning voor nodig.
Zie de reactie van blaataaps. Misschien is de truc dus eerder andersom: er is geen speciale client ondersteuning voor nodig, maar wel server-ondersteuning.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
nou het ging mij er om dat als je 50 kleine bestandjes in een dir hebt staan dat het fijner is om de dir in 1 keer te kunnen downloaden dan om al die files appart aan te klikken...
Maar dat zal met http dus niet mogelijk zijn...
Pagina: 1