Toon posts:

[css] html tabellen converteren naar css

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nu ben ik al een paar weken lekker aan't zoeken op het internet naar het omzetten van tabellen naar css, nu wordt overal vermeld dat dat de toekomst is en wil ik dus eens een poging gaan doen om dus betere sources te creeren zodat dat a. bandwidth scheelt en b. meer richting de toekomst geschreven is.

Het probleem is echter dat ik nergens goede documentatie kan vinden omtrend de conversie van een html tabel naar een css opgezette tabel, en dan heb ik het specifiek niet over 3 colum tabellen maar meer over een tabel van 8 colums waarvan er bv weer 2 á 3 overlapt zijn etc..

Heeft iemand mischien een linkje naar een goede site met meer informatie over dit soort zaken, hoeft net met demo's maar zou't leven voor mij wel gemakkelijker maken.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

http://www.glish.com/css/

Daar staat wel goeie info over kolommen, kijk eens naar het voorbeeld van 4 kolommen, die is eenvoudig uit te breiden naar 8.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp wat je bedoeld maar stel ik wil zo'n tabel.

1 2 3 4 5 6 7 8
1 2 3 4 4 4 4 4
1 2 3 4 5 5 7 7

ga zo maar door, ik kom er gewoon niet meer uit... dat zal trouwens ook wel komen omdat ik niet niet geheel doorheb hoe je colommen in elkaar verwerkt etc...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 10:38 ]

Verwijderd

Wanneer je acht kolommen hebt gebruik je die tabel dan nog wel voor opmaak? Klinkt mij in de oren als gewoon tabulaire data en daar zijn tabellen nou precies voor bedoeld.

offtopic:
hehe, de laatste regel van mijn signature stond er al hoor ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 10:40 ]

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:37:
Wanneer acht kolommen hebt gebruik je die tabel dan nog wel voor opmaak? Klinkt mij in de oren als gewoon tabulaire data en daar zijn tabellen nou precies voor bedoeld.
Precies. Waar ga je het voor gebruiken, heb je al iets bestaands online staan?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Je moet niet vergeten dat wat je net liet zien in mijn ogen gewoon tabulaire data is en het dan onzin is dat om te zetten naar divjes. Je moet elementen in de html gebruiken voor waar ze voor bedoelt zijn.

Layout hoort in de css en tabulaire data horen gewoon in tabellen.

Handige css refference die ik iig gebruik is gewoon die op www.w3schools.com En van daaruit kan je gewoon testen wat je ermee kan en hoe alles inelkaar zit.

edit:
ik ruik een of andere 11e spuit ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door disjfa op 30-07-2004 10:41 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 30 juli 2004 @ 10:38:
[...]

Precies. Waar ga je het voor gebruiken, heb je al iets bestaands online staan?
Ik wil het graag voor lijsten gaan gebruiken, dat ik die mooi en overzichtelijk kan laten zien en indien ik iets wil aanpassen het gewoon in mijn css sheet kan doen.

dus als ik data in tabellen wil laten zien moet ik daarvoor ook gewoon tabellen gebruiken zonder een tabel te maken mbv css.... of is dat niet geheel wat jullie zeggen?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 10:43 ]

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:42:
dus als ik data in tabellen wil laten zien moet ik daarvoor ook gewoon tabellen gebruiken zonder een tabel te maken mbv css.... of is dat niet geheel wat jullie zeggen?
Ja, tabellen gebruik je voor tabulaire data :)

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 30 juli 2004 @ 10:42:
[...]

Ja, tabellen gebruik je voor tabulaire data :)
tnx, dan ga ik mijn hoofd daar ook niet meer over breken... wat is css toch ook een vervelende taal :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:43:
[...]
tnx, dan ga ik mijn hoofd daar ook niet meer over breken... wat is css toch ook een vervelende taal :)
Je kan wel heel de opmaak van de tabellen in css zetten natuurlijk ;)

Maar dat kon je zelf natuurlijk ook wel bedenken.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
haha dat idd wist ik al wel maar idd zal me daar dan maar meer op gaan richten...

Verwijderd

? Dit heeft meer met HTML en semantiek te maken dunkt me.
Pagina: 1