[XP Pro] DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:57

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Ik heb hier een mega vaag probleem op een XP Pro machine met alle updates.

Situatie-schets:
@Home via een Linux router welke ook een DHCPd draait. Er zitten nog 8 werkstations in hetzelfde netwerk welke allemaal netjes functioneren (IP adres, GW en DNS via DHCP)

Op deze PC (die blijkbaar altijd heeft gewerkt) is recentelijk een VPN verbinding aangemaakt. Dit doe ik dagelijks dus ook bij deze op dezelfde manier. Deze verbinding werkt verder goed (en daarbij gebruik ik de gateway van interne netwerk (dus niet de externe)). Sinds die verbinding werkt internet niet meer op die PC, in zoverre, de PC kan geen DNS requests doen.

Vanuit zowel de veilige modus (incl netwerksupport ;) ) als gewoon kan ik niet pingen naar een hostname.
ping www.xs4all.nl -> no host found
ping ip-adres van xs4all -> ping reply
Nou hoor ik jullie al denken dat de DNS servers waarschijnlijk niet goed zijn, zo ver snap ik Windows ook nog wel (alhoewel ik Linux sysadmin ben en ook Linux draai en vanwege vakantie nu de Windows clients moet fixen :{ ). Ik dus een statisch IP ingesteld en statische DNS (van zowel @Home, als van HCCNet, als onze eigen DNS servers (die het zeker doen! :Y) ). Geen resultaat.
Daarna ook maar eens alleen DNS statisch ingesteld (en IP van DHCP), geen resultaat. (FYI, Geen resultaat = ping host -> fout.. ping IP -> ok )

Goed, ik als ervaren GoT-er even Gegoogled. Zo kwam ik onder andere op site waar me het commando ipconfig /flushdns opperde.. Geen resultaat..
Verder gezocht, in het register iets (zie deze site) > Geen resultaat.

Het leuke is nog, Internet Explorer kan helemaal niks, zelfs niet een website laten zien op IP basis (en de proxy-settings zijn doorgelopen, geen proxy, niet detecteren).

ipconfig /all laat netjes de goede DNS servers zien (die ik ook op mijn werkstation heb). nslookup geeft doodleuk aan dat hij niet kan connecten met de DNS servers (die wel weer te pingen zijn).
De VPN verbinding die op IP basis werkt, doet het ook gewoon. Ik heb deze maar weer verwijderd (in case of..).

Nadat ik zelf de netwerkkaart had vervangen kwam een van de collega's met de melding dat er Norman Firewall op had gestaan. Deze was dus wel netjes gedeinstalleerd. Voor de zekerheid toch maar even WinsockXPFix gedraait en zelfs TCP/IP opnieuw geinstalleerd. Niks werkte.

Op dit moment weet ik gewoon ook niet wat ik nog meer kan doen behalve een verse installatie, en dat mag dan weer niet :/

Wat ik dus allemaal heb geprobeerd:
- statische IP en/of statische DNS
- DNS geflushed
- Winsockxpfix.exe
- TCP/IP reinstall
- Andere NIC

Iemand nog ideeen ?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je telnetten naar port 53 van de DNS server? :)

Verwijderd

begin gewoon eens met een ipconfig /all te posten. verder is nslookup ook gewoon je dns troubleshoot tool...

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Heb je de IE instellingen al nagekeken?

Auto-detect aan of uitgezet?
Geen Proxy aanstaan?
(meer van die meuk)

Andere browser geprobeerd?

XP-firewall uit? Andere FW-proggies uit?

Host-file bekeken?

Gateway wel goed?

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Wat voor VPN client gebruik je?

Wij werken nl met checkpoint en als deze bij een thuisgebruiker is geinstalleerd kan hij met deze pc niet meer op shares van zijn netwerk. Daarvoor moet eerst de vpn client op "idle" worden gezet. Daarna kan hij weer bij zijn shares en op internet via de router. Dit is gewoon een security instelling van de vpn client om "meeliften" via de tunnel te voorkomen. Misschien heb je wel een soortgelijk probleem.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
elevator schreef op 30 juli 2004 @ 10:27:
Kan je telnetten naar port 53 van de DNS server? :)
Bezig met verbinding maken met 212.204.233.112...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 53
Een aanvraag om gegevens te verzenden of te ontvangen is niet toegestaan omdat de socket niet is verbonden en omdat (tijdens het verzenden op een datagramsocket via een sendto-aanroep) geen adres is opgegeven.

Nee dus :+
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:29:
begin gewoon eens met een ipconfig /all te posten. verder is nslookup ook gewoon je dns troubleshoot tool...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam  . . . . . . . . . . . .: rvg-6ud7i1ylaap
        Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
        Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
        IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
        WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 4:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: home.nl
        Beschrijving . . . . . . . . . . .:
          Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC #2
        Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-08-A1-77-6A-DE
        DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
        Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.250.225
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.250.1
        DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.250.1
        DNS-servers . . . . . . . . . . . : 212.204.233.112
                                            212.204.244.31
        Lease verkregen . . . . . . . . . : vrijdag 30 juli 2004 9:53:18
        Lease verlopen . . . . . . . . .  : vrijdag 30 juli 2004 15:53:18

C:\Documents and Settings\Administrator>nslookup www.xs4all.nl
*** Can't find server name for address 212.204.233.112: No response from server
*** Can't find server name for address 212.204.244.31: No response from server
*** Default servers are not available
Server:  UnKnown
Address:  212.204.233.112

*** UnKnown can't find www.xs4all.nl: No response from server

C:\Documents and Settings\Administrator>nslookup @194.109.6.66 www.xs4all.nl
*** Can't find server name for address 194.109.6.66: No response from server
*** Default servers are not available
Server:  UnKnown
Address:  194.109.6.66

*** UnKnown can't find www.xs4all.nl: No response from server
dmace schreef op 30 juli 2004 @ 10:37:
Heb je de IE instellingen al nagekeken?
Ja
Auto-detect aan of uitgezet?
Beide. Staat nu uit.
Geen Proxy aanstaan?
Nee.
Andere browser geprobeerd?
Nog niet, ga ik zo wel effe proberen.
XP-firewall uit? Andere FW-proggies uit?
Alle FW progjes staan uit (ook die van Windows)
Host-file bekeken?
Yep. Staat alleen localhost in (127.0.0.1)
Gateway wel goed?
Helemaal, die is ook te pingen
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:37:
Wat voor VPN client gebruik je?
Die standaard in WinXP zit, waar al onze klanten op zitten met diezelfde instelling. Overigens, de VPN verbinding is alweer verwijderd just to be sure en heeft dus ook geen verbinding .

[ Voor 22% gewijzigd door WHiZZi op 30-07-2004 10:49 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Is je linux router ook dns server?

Heb je bij je settings gekeken van je netwerkverbindingen?
Ook bij IE gekeken dat je VPN verbinding word gestart als je IE gebruikt.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Hmm, beide DNS-server reageren prima vanaf hier.

Heb dit wel eens eerder meegemaakt, en toen was het verholpen toen ik de NW-drivers heb overschreven.
Er bleek toen iets corrupt te zijn, maar niet genoeg corrupt om geen IP door te laten.

Maar misschien vindt je dat een "last resort"-optie.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:56:
Is je linux router ook dns server?

Heb je bij je settings gekeken van je netwerkverbindingen?
Ook bij IE gekeken dat je VPN verbinding word gestart als je IE gebruikt.
Lezen ;)
VPN verbinding is verwijderd omdat het mogelijk daar aan zou liggen. Verder zijn er, behalve de LAN verbinding, geen verbindingen. IE heeft dus niks te kiezen.
En natuurlijk heb ik naar die settings gekeken, die staan allemaal goed (ook de Advanced Settings van TCP/IP )

En de Router draait geen DNS.
dmace schreef op 30 juli 2004 @ 11:00:
Hmm, beide DNS-server reageren prima vanaf hier.
Heb dit wel eens eerder meegemaakt, en toen was het verholpen toen ik de NW-drivers heb overschreven.
Er bleek toen iets corrupt te zijn, maar niet genoeg corrupt om geen IP door te laten.
Maar misschien vindt je dat een "last resort"-optie.
Ik heb TCP/IP al opnieuw geinstalleerd en ook een andere netwerkkaart geprobeerd. Volgens mij is dat het enige wat noodzakelijk is ;)

EDIT:
Ik heb Firefox even geprobeerd, deze kon ook niet verbinden op IP basis. Telnet ook niet trouwens (zelfde melding als DNS maar dan over poort 80)
SSH doet het in ieder geval wel (aangezien ik met putty kan inloggen op een willekeurig IP adres).
Ook poort 110 en 25 lijken geblocked (op mailservers, ook via Telnet geprobeerd)

[ Voor 17% gewijzigd door WHiZZi op 30-07-2004 11:12 ]

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11-2025

Dim

Het ziet er naar uit dat gewoon je DNS servers en/of ports geblokkeerd zijn, misschien door de linux router die je hebt staan. Kun je die DNS servers uberhaupt wel pingen?

Probeer eerst eens alle firewall(s) die je hebt uit te zetten, en dan nog eens een lookup te doen. Eventueel in de firewall log kijken wat er allemaal geblokkeerd wordt.

My other computer is your windows box.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Dim schreef op 30 juli 2004 @ 11:28:
Het ziet er naar uit dat gewoon je DNS servers en/of ports geblokkeerd zijn, misschien door de linux router die je hebt staan. Kun je die DNS servers uberhaupt wel pingen?

Probeer eerst eens alle firewall(s) die je hebt uit te zetten, en dan nog eens een lookup te doen. Eventueel in de firewall log kijken wat er allemaal geblokkeerd wordt.
Lees..
Pingen> Ja
Hier hangen 8 PC's in hetzelfde netwerk, die allemaal een IP krijgen van dezelfde DHCP server, allemaal met dezelfde instellingen als deze.
Elke PC werkt zoals het hoort, behalve deze.

Verwijderd

staat er een filter op de netwerkkaart?

(tcpip properties > options > filtering >properties)

je zou overigens verwachten als dat het geval was dat je na herinstall het wel weg zo wezen...

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 19:44 ]

Verwijderd

WHiZZi schreef op 30 juli 2004 @ 11:31:
[...]

Lees..
Pingen> Ja
Hier hangen 8 PC's in hetzelfde netwerk, die allemaal een IP krijgen van dezelfde DHCP server, allemaal met dezelfde instellingen als deze.
Elke PC werkt zoals het hoort, behalve deze.
een ping is natuurlijk niet hetzelfde als tcp port 53 kunnen bereiken, wat je ook absoluut niet doet... (linux routertje toch? iptables al nagelopen?) heb je een dns server intern staan?

• elevator
  • Niet online

elevator

Post eens de output van een 'netsh dump' op een webserver? Misschien dat we er nog iets interessants in zien staan :)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 19:42:
staat er een filter op de netwerkkaart?

(tcpip properties > options > filtering >properties)

je zou overigens verwachten als dat het geval was dat je na herinstall het wel weg zo wezen...
Geen filter, het is dat de klant geen herinstallatie wil, anders hadden we dat allang geprobeerd.
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 19:48:
[...]
een ping is natuurlijk niet hetzelfde als tcp port 53 kunnen bereiken, wat je ook absoluut niet doet... (linux routertje toch? iptables al nagelopen?) heb je een dns server intern staan?
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat andere PC's, in hetzelfde netwerk, ook met XP pro, alles hetzelfde (behalve het IP adres) het gewoon doet :?

Misschien zal ik dan ook vertellen dat als we er direct een ADSL router aanhangen, het ook niet werkt.. Kortom, het ligt niet bij de verbinding.
elevator schreef op 30 juli 2004 @ 20:00:
Post eens de output van een 'netsh dump' op een webserver? Misschien dat we er nog iets interessants in zien staan :)
Moet je wachten tot maandag :P

• elevator
  • Niet online

elevator

WHiZZi schreef op 30 juli 2004 @ 20:04:
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat andere PC's, in hetzelfde netwerk, ook met XP pro, alles hetzelfde (behalve het IP adres) het gewoon doet :?
Reageer eens niet zo geirriteerd - mensen die hier reageren doen dat niet om je te pesten hoor ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probeer het eens met WinsockXPfix (google).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Kijk of het IPV6 protocol geinstalleerd staat.. probeer is als je dat protocal uninstalled.. ;)

Verwijderd

ja en? in iptables kan precies dat ene ip ook geblockt worden. tot nu toe heb je naar mijn idee alleen dns server buiten je segment (aka internet) proberen te benaderen en je nslookup output geeft aan dat je niet eens een dns server kan benaderen... ik vraag niet voor niets of je ook een dns server in hetzelfde segment hebt !!! (aka niet over je fantastische daar-zit-de-fout-niet linux router)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2004 01:31 ]

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
't Is dat je hebt gezegd dat de PC 't "altijd al gedaan heeft" (weet je dat zeker?), anders zou ik zeggen (longshot) kijk ook of 't MACadres niet al een keer voorkomt (of corrupt is): ik heb met ASUS weleens problemen gehad daarmee (nw netwerkje, blijken alle 6 cliënts hetzelfde MAC-adres!).

Jikra

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
elevator schreef op 30 juli 2004 @ 20:05:
[...]

Reageer eens niet zo geirriteerd - mensen die hier reageren doen dat niet om je te pesten hoor ;)
Sorry :*
BackSlash32 schreef op 30 juli 2004 @ 23:32:
Probeer het eens met WinsockXPfix (google).
Been there, done that..
cemackor schreef op 30 juli 2004 @ 23:35:
Kijk of het IPV6 protocol geinstalleerd staat.. probeer is als je dat protocal uninstalled.. ;)
Geen IPV6 geinstalleerd.
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 01:24:
[...]

ja en? in iptables kan precies dat ene ip ook geblockt worden. tot nu toe heb je naar mijn idee alleen dns server buiten je segment (aka internet) proberen te benaderen en je nslookup output geeft aan dat je niet eens een dns server kan benaderen... ik vraag niet voor niets of je ook een dns server in hetzelfde segment hebt !!! (aka niet over je fantastische daar-zit-de-fout-niet linux router)
Hier in het netwerk segment zijn geen DNS servers. Dit IP is ook niet geblocked in de firewall. Het enige wat geblocked is, is MSN op een aantal systemen :P
Het systeem zou gewoon verbinding moeten kunnen maken. Het lijkt er alleen op dat het systeem zelf alles dicht heeft gezet, maar waar is zoiets te vinden
in het register?
Jikra schreef op 31 juli 2004 @ 08:26:
't Is dat je hebt gezegd dat de PC 't "altijd al gedaan heeft" (weet je dat zeker?), anders zou ik zeggen (longshot) kijk ook of 't MACadres niet al een keer voorkomt (of corrupt is): ik heb met ASUS weleens problemen gehad daarmee (nw netwerkje, blijken alle 6 cliënts hetzelfde MAC-adres!).
Nou, ik heb er zowieso een andere NIC in gehad (ander merk zelfs), maar dat heeft dus ook niet gewerkt.
Het heeft gewerkt totdat we een VPN verbinding hebben aangemaakt (zoals we dat iedere dag doen).
Sinds die tijd werkt het dus niet meer :?

In de netsh dump staat weinig relevante informatie. Ik kan wel een poging doen om die dump te maken, maar dat is erg lastig (geen internet toegang,
geen FDD en geen USB :{ )

[ Voor 5% gewijzigd door WHiZZi op 02-08-2004 10:22 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
WHiZZi schreef op 30 juli 2004 @ 11:06:
..
Ik heb Firefox even geprobeerd, deze kon ook niet verbinden op IP basis. Telnet ook niet trouwens (zelfde melding als DNS maar dan over poort 80)
SSH doet het in ieder geval wel (aangezien ik met putty kan inloggen op een willekeurig IP adres).
Ook poort 110 en 25 lijken geblocked (op mailservers, ook via Telnet geprobeerd)
Ok, poort 53, 80, 25 en 110 doen het niet, maar 22 (ssh) wel? Het lijkt erop alsof alles geblokkeerd is behalve ssh, dhcp en icmp (ping). Er zit dus toch ergens een firewall/filter/router probleem.

Kijk eens met tcpdump op je linux router of daar wel data aankomt :
# tcpdump host <ip>

Kun je wel bij een webserver of andere service bij een interne host?

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Ploink schreef op 02 augustus 2004 @ 11:07:
[...]

Ok, poort 53, 80, 25 en 110 doen het niet, maar 22 (ssh) wel? Het lijkt erop alsof alles geblokkeerd is behalve ssh, dhcp en icmp (ping). Er zit dus toch ergens een firewall/filter/router probleem.
Intern kan ik inderdaad op poort 22 wel connecten. Intern kan ik alles connecten (dus ook poort 80)

Interne reeks (192.168.250.0/24) kan ik dus alles connecten op elke poort.
Op een extern IP adres kan ik niks connecten op geen enkele poort (behalve 1723 (=VPN) )

De firewall/gateway hier is goed, aangezien de rest van het netwerk gewoon werkt (die ook in die range zitten).

Verwijderd

geef eens een route print van de machine.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 15:08:
geef eens een route print van de machine.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
C:\>route print
===========================================================================
Interfacelijst
0x1 ........................... MS TCP Loopback interface
0x2 ...00 50 04 44 ec 54 ...... 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX)
- Pakketplanner-minipoort
Actieve routes:
Netwerkadres               Netmask          Gateway       Interface  Metric
          0.0.0.0          0.0.0.0    192.168.250.1  192.168.250.236      20
        127.0.0.0        255.0.0.0        127.0.0.1       127.0.0.1       1
    192.168.250.0    255.255.255.0  192.168.250.236  192.168.250.236      20
  192.168.250.236  255.255.255.255        127.0.0.1       127.0.0.1       20
  192.168.250.255  255.255.255.255  192.168.250.236  192.168.250.236      20
        224.0.0.0        240.0.0.0  192.168.250.236  192.168.250.236      20
  255.255.255.255  255.255.255.255  192.168.250.236  192.168.250.236      1
Standaard-gateway:     192.168.250.1
Permanente routes:
  Geen

Verwijderd

je route tabel is goed. aangezien je intern wel naar alles kan connecten moet het probleem toch op je firewall/router liggen...

• elevator
  • Niet online

elevator

WHiZZi schreef op 02 augustus 2004 @ 12:02:
Interne reeks (192.168.250.0/24) kan ik dus alles connecten op elke poort.
Op een extern IP adres kan ik niks connecten op geen enkele poort (behalve 1723 (=VPN) )
Dat klinkt toch erg ofdat je ipsec filters staan aan - kijk eens in secpol.msc onder "IP Securitiy Policies on Local Computer" - al zou je die ook in je netsh dump moeten zien :)

Verwijderd

lol of ipsec idd :)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 18:31:
je route tabel is goed. aangezien je intern wel naar alles kan connecten moet het probleem toch op je firewall/router liggen...
En daar durf ik al mijn geld op te verwedden dat dat niet zo is.
Andere netwerkkaart -> Ander IP -> zelfde probleem
Het is ook het enige systeem dat die problemen heeft. Zelfs als ik op diezelfde netwerkaansluiting een systeem hang, werkt het perfect.
Vanmorgen nog een laptop geinstalleerd (die voor de 1e x in het netwerk kwam te hangen) en alle update geinstalleerd vanaf de Windowsupdate site.

Die router is gewoon goed.
elevator schreef op 02 augustus 2004 @ 19:30:
[...]
Dat klinkt toch erg ofdat je ipsec filters staan aan - kijk eens in secpol.msc onder "IP Securitiy Policies on Local Computer" - al zou je die ook in je netsh dump moeten zien :)
Ik heb van een ander (werkend) systeem de policies gexporteerd en geimporteerd bij dat systeem. Geen resultaat.

netsh dump output

[ Voor 8% gewijzigd door WHiZZi op 03-08-2004 10:21 ]

Verwijderd

WHiZZi schreef op 03 augustus 2004 @ 10:20:
[...]

En daar durf ik al mijn geld op te verwedden dat dat niet zo is.
Andere netwerkkaart -> Ander IP -> zelfde probleem
Het is ook het enige systeem dat die problemen heeft. Zelfs als ik op diezelfde netwerkaansluiting een systeem hang, werkt het perfect.
Vanmorgen nog een laptop geinstalleerd (die voor de 1e x in het netwerk kwam te hangen) en alle update geinstalleerd vanaf de Windowsupdate site.

Die router is gewoon goed.
en als je een andere pc datzelfde ipnummer geeft?

Verwijderd

Staat de fw uit, of staat deze er gewoon niet op, bij het instellen van mijn verbinding kreeg ik ook een dns error, ook al had ik de fw uit staan. Nadat de fw gedeinstalleerd was deed ie het in ene wel. (Zo'n fw heeft latijd nog van de vage achtergrondprocessen lopen).

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 16:35:
[...]
en als je een andere pc datzelfde ipnummer geeft?
Dan werkt het wel zoals het hoort (dat heb ik getest)
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 16:45:
Staat de fw uit, of staat deze er gewoon niet op, bij het instellen van mijn verbinding kreeg ik ook een dns error, ook al had ik de fw uit staan. Nadat de fw gedeinstalleerd was deed ie het in ene wel. (Zo'n fw heeft latijd nog van de vage achtergrondprocessen lopen).
Er heeft naar eigen zeggen een firewall opgestaan. Deze is gedeinstalleerd en ik kan ook geen verwijzingen meer vinden in het register. Er draaien ook geen vreemde processen zover ik kan zien.

• elevator
  • Niet online

elevator

Post de output van 'sc query' dan nog es dan kunnen wij nog even zien ofdat er iets bijzonders draait :)

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
elevator schreef op 03 augustus 2004 @ 17:28:
Post de output van 'sc query' dan nog es dan kunnen wij nog even zien ofdat er iets bijzonders draait :)
Astublieft

en eventuele mirror omdat de DNS update nog niet helemaal rond is :P

[ Voor 21% gewijzigd door WHiZZi op 04-08-2004 09:35 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Hmm - daar zie ik ook niets geks tussen zitten eigenlijk :)
Pagina: 1